Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   CD&V wil einde dop nha drie jaar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267200)

CUFI 6 december 2022 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10078112)
Ze gaan dan wel werk vinden of overvallen plegen en of drugs verkopen.
Ze verdienen dan beter maar de uren zijn slechter.

Inderdaad, er zijn mensen die bij 1 “transactie” meer verdienen dan ene die zich in het zweet zet om de minimum te voorzien.

Er is niet eens een politieke partij waarop ik kan stemmen. Waarom zouden mensen als mij überhaupt bijdragen aan een gemeenschap dat hen bureaucratisch in de goot/dood poogde te pesten en die fascisten die hen opjutten belonen met honderdtal K premie bovenop hun pensioen?

Laat politici die aan onze SZ willen komen het goede voorbeeld geven en schaf hun premies af.

Skobelev 6 december 2022 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10078117)
De PS is tegen die maatregel, en dus zal die worden afgevoerd aangezien de PS hier de baas is.

NB: ik vind drie jaar nog veel te lang, één jaar is meer dan genoeg.

Misschien moeten we het aantal maanden doppen maar eens afhankelijk maken van het aantal maanden gewerkt tot men werkloos werd?
bv voor elk gewerkt jaar 1 maand doppen?
1 jaar gewerkt zonder onderbreking? 1 maand dop
5 jaar zonder onderbreking gewerkt? 5 maand dop
10 jaar gewerkt zonder onderbreking? 10 maand dop
...
..
.

Zipper 6 december 2022 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10078126)
Misschien moeten we het aantal maanden doppen maar eens afhankelijk maken van het aantal maanden gewerkt tot men werkloos werd?
...
..
.

ik denk dat dat plus/minus het Amerikaanse systeem is. Zou hier idd ook kunnen werken.

Pol Dolf 6 december 2022 12:04

...
is geen slecht idee , nu al wordt den dop berekend op het aantal jaren dat je gewerkt hebt

maar toen ik 975 euro dop kreeg (enige tijd terug) , kreeg een leefloner 1000 euro

Henri1 6 december 2022 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10077998)
Let op: Van ons mogen mensen werkloos blijven tot ze hun laatste adem uitblazen, ze moeten wel niet verwachten dat wij dat blijven betalen.

U vergist zich.
Ze blijven werkzoekende tot ze pensioengerechtigd zijn. Dan pakken ze hun pensioen en trekken ze meer hé.

---

Als ik u was zou ik kunnen overwegen om naar oude VU traditie eens op een mooie zondagnamiddag te gaan wandelen in het mooie Voeren. Frisse lucht is goed voor het lichaam hé.

Henri1 6 december 2022 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10077999)
Gisteren even naar Ter Zake gekeken.
Ik heb weg gezapt, ik kwam bijna aan het kotsen.

Er was een academicus die kwam vertellen dat werkeloosheid beperken in de tijd nergens werkt.
Nadie werd er een Waalse politicus opgevoerd, jongens toch.

Triestig, heel triestig.

Goed zo. Ik was sowieso niet gewonnen in werkzoekenden-pesten.

Skobelev 6 december 2022 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10078159)
...
is geen slecht idee , nu al wordt den dop berekend op het aantal jaren dat je gewerkt hebt

maar toen ik 975 euro dop kreeg (enige tijd terug) , kreeg een leefloner 1000 euro

Eens je nu op het minimum zit blijft het kraantje tot in de eeuwigheid verder lopen.
Met het systeem dat ik terloops voorstelde stopt het op het einde van uw rechtmatige periode. Achteraf niets meer, pak uw kabas op en ga werken.

Zipper 6 december 2022 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10078161)

die zoeken helemaal geen werk (tienduizenden jobs geraken niet ingevuld), zolang hun uitkering te hoog blijft.

Blue Sky 6 december 2022 12:32

4 op de 10 mensen van buiten de EU tussen 25 en 64 zijn inactief en zoeken ook geen werk.

Henri1 6 december 2022 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10078178)
die zoeken helemaal geen werk (tienduizenden jobs geraken niet ingevuld), zolang hun uitkering te hoog blijft.

Slechte tijden voor Walen bashen .......

Werkloosheidsgraad in Wallonië daalt
(Belga)

De werkloosheidsgraad in Wallonië is in april gedaald tot 12,5 procent. Een jaar geleden, in april 2021, bedroeg de werkloosheidsgraad nog 12,3 procent. Dat blijkt vandaag uit cijfers van de arbeidsbemiddelingsdienst Forem.

https://trends.knack.be/economie/bed...eck=1670327071

In feite zit het probleem in BXL:
In 2021 lag de werkloosheidsgraad in het Vlaamse Gewest (3,9%) veel lager dan in het Waalse Gewest (8,9%), in het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest (12,5%) en in België als geheel (6,3%).

reservespeler 6 december 2022 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10078126)
...
..
.

Strak plan, maar volgens mij onrechtvaardig.

Zipper 6 december 2022 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10078190)
Slechte tijden voor Walen bashen .......

Werkloosheidsgraad in Wallonië daalt
(Belga)

De werkloosheidsgraad in Wallonië is in april gedaald tot 12,5 procent. Een jaar geleden, in april 2021, bedroeg de werkloosheidsgraad nog 12,3 procent. Dat blijkt vandaag uit cijfers van de arbeidsbemiddelingsdienst Forem.

https://trends.knack.be/economie/bed...eck=1670327071

In feite zit het probleem in BXL:
In 2021 lag de werkloosheidsgraad in het Vlaamse Gewest (3,9%) veel lager dan in het Waalse Gewest (8,9%), in het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest (12,5%) en in België als geheel (6,3%).

Als het 12,3% was in '21 en vandaag 12,5% is hij gestegen.

Skobelev 6 december 2022 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10078192)

Waarom? Geldig voor al wie fysiek en mentaal in staat is om te werken. Wie dat niet is mag in de hangmat blijven liggen.

reservespeler 6 december 2022 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10078159)
...

Is dat zo?
Was die leefloner alleenstaande of samenwonende.

Iemand die in een gelijkaardige situatie verkeert, kan bij z'n dop altijd bijkomend leefloon krijgen.

Maar ik vermoed dat het geen gelijkaardige situatie is.

Zipper 6 december 2022 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10078192)

jarenlang op je luie krent blijven zitten is dat ook. Geen tijd meer voor halfzachte oplossingen.

reservespeler 6 december 2022 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10078160)
U vergist zich.
Ze blijven werkzoekende tot ze pensioengerechtigd zijn. Dan pakken ze hun pensioen en trekken ze meer hé.

---

Als ik u was zou ik kunnen overwegen om naar oude VU traditie eens op een mooie zondagnamiddag te gaan wandelen in het mooie Voeren. Frisse lucht is goed voor het lichaam hé.

Ik kom mss meer in Voeren dat u.

reservespeler 6 december 2022 12:53

Citaat:

Dat stelt dan ook niemand voor.

reservespeler 6 december 2022 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10078178)

Inderdaad, de uitkeringen te hoog en hetgeen de werkenden overhouden veel te laag.

Zipper 6 december 2022 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10078200)
Inderdaad, de uitkeringen te hoog en hetgeen de werkenden overhouden veel te laag.

+ wat int zwart bijklussen en ze hebben meer dan een werkende. En we weten allemaal dat werklozen de levensverzekering is van de PS, PTB en FGTB

fox 6 december 2022 13:33

Citaat:

Niemand wil werkzoekenden pesten hé. Het gaat om pesten van werklozen die geen werk zoeken. Beetje bij de les blijven hé jongen. Daarom is het beperken in de tijd van de uitkering ook zo een goed idee, want er is niemand die kan beweren dat je na 3 jaar zoeken geen werk hebt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be