Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Frankrijk -Marokko (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267280)

Onzijdig 14 december 2022 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10082962)
Denkt u dat er bij een eventuele winst niet hetzelfde zou gebeuren wat de "Marokkaanse festiviteiten " betreft...

Het vakenfeest is reeds begonnen in Parijs Brussel en Antwerpen. Nog 1 toegaan en dan close the case.

fred vanhove 15 december 2022 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10082844)
Hier zitten de Spaanse Marocs en Arabische verwanten in de cafés. Er zijn geen theehuizen.
Ge denkt toch niet dat Spanjaarden, van welke origine ook, de Fransen zo sympathiek vinden. Hier kent geen kat een letter Frans. Ik overdrijf misschien, maar dat is ondertussen de perceptie.
Als de Fransen winnen dan zal er hier mijn inziens niet veel gefeest worden. Na de match of morgen laat ik wel iets weten.

Zijn er onder de fransen dan geen sympathieke mensen ? Het is ver gekomen als we alle mensen uit een bepaald land gaan spiegelen aan wat voetballende onnozelaars met dezelfde nationaliteit.

Even ter herinnering. Niet jij of ik wint noch de Fransen noch de Spanjaarden. Het is een ploeg voetballers die een spelletje winnen.

Jij of ik winnen of verliezen daarmee nooit NIKS.

patrickve 15 december 2022 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 10082700)
Voetbal is dé sport waarin meestal de scheidsrechter bepaalt wie er wint of verliest, zeker als geen van de beide ploegen uitgesproken dominant is.

Juist ja, deze scheidsrechter had besloten om zo weinig mogelijk tussen te komen. Maar hij was wel eerlijk, hij deed het voor niemand. Er zijn heel veel ongestrafte fouten gemaakt, maar aan de twee kanten. Het begon een beetje van verre op een rugby partijtje te lijken :-)

TheFourHorsemen 15 december 2022 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10082949)
Frankrijk (65 miljoen) heeft gewonnen van Marokko (37 miljoen) zoals voorspeld.

Kan je ook verklaren hoe Kroatië in de halve finale is beland?

Of hoe Brazilië niet in de halve finale is beland?

De laatste 4 WK's (en ook dit WK) werden (wordt) gewonnen door landen die niet eens in de top 15 van landen met de meeste inwoners van de wereld staan:
- Italië in 2006 (plaats 23 qua bevolking)
- Spanje in 2010 (plaats 29 qua bevolking)
- Duitsland in 2014 (plaats 19 qua bevolking)
- Frankrijk in 2018 (plaats 21 qua bevolking)

Zipper 15 december 2022 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10083215)
Kan je ook verklaren hoe Kroatië in de halve finale is beland?

Of hoe Brazilië niet in de halve finale is beland?

De laatste 4 WK's (en ook dit WK) werden (wordt) gewonnen door landen die niet eens in de top 15 van landen met de meeste inwoners van de wereld staan:
- Italië in 2006 (plaats 23 qua bevolking)
- Spanje in 2010 (plaats 29 qua bevolking)
- Duitsland in 2014 (plaats 19 qua bevolking)
- Frankrijk in 2018 (plaats 21 qua bevolking)

Kroatië heeft zelfs 1/3 minder inwoners dan Vlaanderen.

patrickve 15 december 2022 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10082949)
Frankrijk (65 miljoen) heeft gewonnen van Marokko (37 miljoen) zoals voorspeld.

Uw redenering is onnozel, want anders zou de USA telkens in de finale moeten zitten, he.

quercus 15 december 2022 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10083070)
Zijn er onder de fransen dan geen sympathieke mensen ? Het is ver gekomen als we alle mensen uit een bepaald land gaan spiegelen aan wat voetballende onnozelaars met dezelfde nationaliteit.

Even ter herinnering. Niet jij of ik wint noch de Fransen noch de Spanjaarden. Het is een ploeg voetballers die een spelletje winnen.

Jij of ik winnen of verliezen daarmee nooit NIKS.

Ik ben geen voetbalfan en volg het niet. Maar toch ben erg blij dat ze in die voetbalconfrontatie de Marokkanen een flinke opdoffer bezorgd hebben. Ik denk niet dat ik daaromtrent de enige ben.

TheFourHorsemen 15 december 2022 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10083228)
Uw redenering is onnozel, want anders zou de USA telkens in de finale moeten zitten, he.

De finale zou telkens China vs. India zijn (tenzij ze elkaar al vroeger zouden treffen).

De USA zou moeten verliezen in de halve finale tegen China of India.

Gipsy 15 december 2022 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 10082885)
Marokkanen en Argentijnen haten elkaar toch niet? verwacht ik eerder bij Marokko-Frankrijk. Gezien wat de Franse relatief recent geleden nog in Algerije hebben aangericht.

Ja, jij denkt natuurlijk: maar dat was Algerije. Dat zien veel Marokkanen anders.

Er bestaat geen bijzondere band tussen Maghrebijnen van verscheidene Noord Afrikaanse landen tenzij ze doorgaans ook als tweede taal Frans spreken naast hun verschillende Arabische dialecten. Ik denk trouwens niet dat er een vorm van vijandigheid was laat staan haat tussen de spelers tijdens de match integendeel. Alleen het onsportief gedrag van de Marrokaanse supporters met dat tergend gefluit zodra een voetballer van een ander land de bal raakt doet al hoera roepen dat ze verloren hebben.

TheFourHorsemen 15 december 2022 12:40

Citaat:

Marokkanen en Argentijnen haten elkaar toch niet? verwacht ik eerder bij Marokko-Frankrijk. Gezien wat de Franse relatief recent geleden nog in Algerije hebben aangericht.

Ja, jij denkt natuurlijk: maar dat was Algerije. Dat zien veel Marokkanen anders.

Veel Noord-Afrikaanse landen moeten niet veel hebben van Marokko omwille van dat gedoe met de Westelijke Sahara.

Algerije steunt de onafhankelijkheid van de Westelijke Sahara en heeft daar geregeld 'ruzie' over met Marokko.

Recent was het weer zever: https://www.gisreportsonline.com/r/w...geria-morocco/

fred vanhove 15 december 2022 13:52

Citaat:

Zolang er zich in Argentinië geen Marokkanen gaan vestigen zal dat zo wel blijven. In Singapore haten ze ook geen Marokkanen:-) In Frankrijk is dat al ietsje anders net als in B en NL.

patrickve 15 december 2022 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10083300)
Ik denk trouwens niet dat er een vorm van vijandigheid was laat staan haat tussen de spelers tijdens de match integendeel.

Tuurlijk, want ze spelen in gelijkaardige clubs.

Van de 26 "Marrokaanse" spelers, spelen er 5 in Spanje, 5 in Frankrijk, 2 in Belgie, 3 in Italie, 3 in Engeland, en 1 in Duitsland. Slechts 7 spelen niet in Europa.

Libro 15 december 2022 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10083263)
Ik ben geen voetbalfan en volg het niet. Maar toch ben erg blij dat ze in die voetbalconfrontatie de Marokkanen een flinke opdoffer bezorgd hebben. Ik denk niet dat ik daaromtrent de enige ben.

Ze moeten jammer genoeg nog een wedstrijd spelen voor de derde plaats.

Libro 15 december 2022 20:00

Citaat:

Denkt u dat er bij een eventuele winst niet hetzelfde zou gebeuren wat de "Marokkaanse festiviteiten " betreft...

Uiteraard. Maar nu zijn ze ook nog eens gefrustreerd.

Gipsy 15 december 2022 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10083364)
Zolang er zich in Argentinië geen Marokkanen gaan vestigen zal dat zo wel blijven. In Singapore haten ze ook geen Marokkanen:-) In Frankrijk is dat al ietsje anders net als in B en NL.

Mohammed VI en enkele rijke Marokkanen zullen wel hun rekeningen hebben in Singapore. Wie geld heeft is overal welkom zonder rassenonderscheid en Zwitserland waar hij ontdekt werd enkele jaren terug met een verborgen account bij HSBC is geen safe heaven meer.

koe de poing 15 december 2022 21:38

Citaat:

gisteren om 11u15 over de Turnhoutsebaan in Borgerhout gewandeld. Er stonden 5 otto's en 20 iq-bommen te toeteren en met vlaggen te zwaaien. Teleurstellende rellen hoor.

Adam Smith 16 december 2022 04:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10082807)
De Nederlanders zijn daar nogal goed in. Maar ja, elk z'n manier om een wedstrijd te winnen.

WTF. Kijk naar jezelf, Oranje heeft misschien nihilistisch gespeeld, maar we waren niet onsportief, deze laster neemt u terug. Gezien onze huidige lichting, had een andere tactiek niet tot meer geleid. Het was wel leuker geweest om naar te kijken, met het 4-3-3 van Koeman hadden we dit ook wel kunnen behalen, de 5-3-2 van Van Gaal was voor het heilige doel. Noteer alstublieft, dat het geloof in Nederland dit jaar niet groot was.

fred vanhove 16 december 2022 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10083565)
Mohammed VI en enkele rijke Marokkanen zullen wel hun rekeningen hebben in Singapore. Wie geld heeft is overal welkom zonder rassenonderscheid en Zwitserland waar hij ontdekt werd enkele jaren terug met een verborgen account bij HSBC is geen safe heaven meer.

Money rules the world. Schatrijke russen zijn nu ook nog welkom hoor of wat dacht je:-)

Boduo 17 december 2022 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 10083554)
Ze moeten jammer genoeg nog een wedstrijd spelen voor de derde plaats.

Voor zover ik kan zien wordt die niet uitgezonden op tv.

Rudy 17 december 2022 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 10083717)
WTF. Kijk naar jezelf, Oranje heeft misschien nihilistisch gespeeld, maar we waren niet onsportief, deze laster neemt u terug. Gezien onze huidige lichting, had een andere tactiek niet tot meer geleid. Het was wel leuker geweest om naar te kijken, met het 4-3-3 van Koeman hadden we dit ook wel kunnen behalen, de 5-3-2 van Van Gaal was voor het heilige doel. Noteer alstublieft, dat het geloof in Nederland dit jaar niet groot was.

Adam, blijf kalm zeg. Ik heb niets tegen de Nederlandse ploeg, integendeel, ik heb ze altijd tot de besten gerekend.
Ik herinner mij wel dat ze er op de valreep in slaagden met een dribbel een penalty konden uitlokken. Ok, match is match.
Goeie ploeg, voor alle duidelijkheid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be