![]() |
Citaat:
”In een reactie aan persagentschap Belga na publicatie van dit artikel laat de N-VA-fractie weten dat ze "een zeer ernstig gesprek" plant met de betrokkene, "want de bewegingen achter de bewuste webshop stroken geenszins met de filosofie en identiteit van onze partij". "Gezien dat een gesprek is tussen werkgever en werknemer gaan we dat niet publiek voeren." Dat zegt Van Grieken ook altijd wanneer over het zulke vervelende situaties gaat. Die zijn natuurlijk schering en inslag in zijn partij. Maar meestal gebeurt er maar bitter weinig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Immers, het volstaat niet om iemand een stempeltje te geven van neo-nazi, en die PUUR OMWILLE VAN DAT STEMPELTJE te gaan stigmatiseren he. Er moeten REDENEN zijn waarom die gestigmatiseerd moet worden. Welnu, ik beweer dat de redenen die men billijkerwijze kan bedenken waarom neonazi's kan stigmatiseren ALLEMAAL en nog erger toepasselijk zijn op moslims. Er is dus geen enkele reden om een neo nazi MEER te stigmatiseren dan een moslim. Terwijl men op zijn achterste poten gaat staan omdat sommigen in een partij verdacht zouden kunnen worden van neo nazi sympathieen, maar vele partijen zonder de minste schroom aanpappen met moslims. Een beetje coherentie dus. |
Citaat:
Hij had kunnen doen wat Boudewijn deed, morele/gewetens bezwaren inroepen om naar daar te gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Oude koeien uit de gracht halen, zoals fulmineren tegen neo nazi's, dat gaat, maar over Boudewijn beginnen, dat is te lang geleden. Daarentegen, de meer recente dingen van moslims, dat is dan ook weer niet van toepassing. Men moet blijkbaar heel selectief zijn met het verleden om schandaal te mogen roepen, niewaar. |
Citaat:
Edoch en helaas, de tijden van de (neo)nazi’s en de (neo)fascisten zijn niet voorbij. |
Citaat:
Waarom zou "neo-nazi" zijn problematischer zijn dan "moslim" zijn ? In de praktijk zijn moslims toch veel en veel ergere fascisten dan neo-nazi's ? Dus waarom zich zo richten tegen neo-nazi's, en de ogen sluiten voor moslim linken ? Dat is toch de splinter willen zien bij de andere, en de eigen balk ontkennen ? Het is niet het neo-nazi zijn an sich dat een probleem is, he, het zijn de fascistische kanten ervan. En daar scoren de moslims veel hoger, niewaar. Dus waarom zo een discriminatie in behandeling ? |
Citaat:
Daar valt wel iets voor te zeggen. |
Citaat:
Ik heb het niet over islamic state sympathie maar over gewoon moslim sympathie. Het is inderdaad zo dat Van Grieken zodanig schrik heeft van het stigma van "neo nazi" omdat zoiets nu al 40 of 50 jaar lang gebruikt wordt als sofisme, dat hij "extra proper" wil overkomen, maar zoals gezegd, dat is belachelijk. Omdat de neo nazi sympathieen die er zouden zijn, veel en veel minder laakbaar zijn dan de open en bloot moslim sympathieen die men bij alle andere partijen vindt, en die veel en veel laakbaarder zijn, want veel concreter fascistoide dan wat men nu neo nazi's noemt. Het neo-nazi zijn AN SICH zou geen stigma mogen zijn, maar is door decennia lange propaganda en indoctrinatie een "evidentie" geworden waar niet over nagedacht wordt zoals men hier ziet. Maar als men zich dan gaat afvragen WAAROM men Ueberhaupt problemen zou hebben met het aanvaarden van neo-nazi's, dan zijn de enige argumenten die men eventueel naar voren kan schuiven VEEL CONCRETER toepasbaar op uw GEWONE moslim. En daar gaat men dan geen partijen en mensen voor stigmatiseren, wat de totale incoherentie van die neo-nazi stigmatisering inhoudt. Let wel, er ZIJN argumenten om neo-nazi's te stigmatiseren, maar die zijn NOG VEEL MEER toepasselijk op uw gewone moslim, DAT is mijn punt. Uw poging om neo-nazi's IN HET ALGEMEEN gelijk te stellen met de meest virulente vormen van moslim zijn, namelijk Islamic State, is weer zo een sofisme he. We hebben het meestal over GEMATIGDE neo nazi's die gestigmatiseerd worden ; dan moet je ook kijken naar GEMATIGDE moslims he. Het neo-nazi equivalent van Islamic state is er eigenlijk niet echt meer. Dat waren de SA en zo, maar die bestaan allang niet meer. Wat er nu overblijft van neo-nazi's is het equivalent van uw "brave huisvader moslim", en de wat hardere neo-nazi's, dat is vergelijkbaar met moskee gangers he. Een neo nazi die een CD-tje bestelt, dat is zoals een moslim huisvader die een koran bestelt he. Als het eerste laakbaar is, dan is het tweede dat ook, niewaar. En dan stel ik de vraag: maakt men echt een schandaal van een politieke partij waar er een medewerker van een politicus is die een koran zou gekocht hebben ? En waarom dat verschil in behandeling ? |
Citaat:
Wel, ik zal het volks formuleren, zoals je mij kent: jij kunt vierkant mijn kloten kussen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is als klagen dat de spelers van de tegenploeg niet naar hun trainingen gaan :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be