Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=226)
-   -   Groen overtreedt de kieswet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272045)

morte-vivante 6 mei 2024 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10351065)
Voor mij is het een slechte wet.

En hoe impacteert deze wet u persoonlijk?

Knuppel 6 mei 2024 09:55

Citaat:

Excuseer? Welke religie staat bekend voor het besnijden van jongetjes en meisjes? Waarbij vrouwelijke besnijdenis nogal "ruim geïnterpreteerd" kan worden.
Oei, Allah heeft bij alle jongetjes een velleke teveel geplakt.
En bij de meisjes, we zullen dat extra velleke ook eens wegkappen. Dat zijn wel grote vellekes... en dat wratje boven dat kleine gaatje en de poorten van het genot, we zijn nu toch bezig, effe mee wegpitsen.
IK heb daar de gatlikkers van de moslims NOOIT over horen klagen.
En het gebeurt zelfs in België.

IJsboer 6 mei 2024 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10349809)
Artikel 117 bis stelt dat op plaats 1 en 2 geen mensen van hetzelfde geslacht mogen staan.
Bij Groen staan er TWEE mensen van hetzelfde geslacht op plaats 1 en 2.

Ik ben benieuwd of de commissie die moet toezien op het correct verloop van de verkiezingen gaat ingrijpen of gaat toelaten dat bewuste artikel overtreden wordt.

https://www.tscheldt.be/tweede-verva...wmceID8le6DXQR

Het verbaast mij dat zoveel mensen, waaronder de redactie van 't Scheldt, een ongezonde obsessie hebben voor de geslachtsorganen van Petra De Sutter.

Ik raad in dit geval een goede therapeut aan.

Pandareus 6 mei 2024 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10351158)
Het verbaast mij dat zoveel mensen, waaronder de redactie van 't Scheldt, een ongezonde obsessie hebben voor de geslachtsorganen van Petra De Sutter.

:lol:

schitterend advies !

dalibor 6 mei 2024 10:16

Citaat:

Inderdaad.

Je leest hier de meest contradictorische dingen. Mensen die altijd de kaart trekken van de persoonlijke vrijheid gaan ineens zeggen dat Petra's keuzes verkeerd zijn.

't Scheldt schrijft daarover verdorie meer dan over de staatshervorming.

De schoofzak 6 mei 2024 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10350963)
Zeg, onnozelaar, lees JIJ wel wat er staat?
Ik schrijf "STEL DAT".
Wat snap je niet aan een hypothetische vraag?
Is dat te hoog gegrepen voor schoofzakken?

't Zal je leren het woord gender te gebruiken voor het geslacht dat op officiële papieren telt.
Maar 'k heb je wel begrepen.

De schoofzak 6 mei 2024 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10351146)
Mooi geformuleerd. Ik zag ooit eens een Britse uitzending waarin die kwestie aan bod kwam. En de man die een kind (meisje) had opgevoed en er voor had gezorgd dat ze opgroeide in een warm en knus gezin zei het volgende
“I am not her father. But I am her dad and that is the most important item in the whole discussion”.

2

Bovendien klaag ik het gebrek aan respect aan als sommigen het moeilijk hebben met mensen die worstelen met de beleving van hun sexe of gender.
Respect voor de medemens is voor mij een basis.

En dat is wederzijds. Die "anderen" moeten niets opdringen, straffer nog, ze moeten ook niet teveel zagen.

De schoofzak 6 mei 2024 11:48

Citaat:

Ochgotteks, gij raadt een therapeut aan.
Ik heb wel een dozijn ongezonde obsessies, maar toch kan ik jouw raadgevingen missen.

daiwa 6 mei 2024 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10350993)
VB en extremistische islam.
Dezelfde normen en waarden.

Is het daarom dat het VB als enige partij zich verzet tegen de oprukkende islamisering? :roll:

daiwa 6 mei 2024 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10351167)
Inderdaad.

Je leest hier de meest contradictorische dingen. Mensen die altijd de kaart trekken van de persoonlijke vrijheid gaan ineens zeggen dat Petra's keuzes verkeerd zijn.

Er is niemand die zegt dat zijn keuze verkeerd is, wel dat Groen de kieswet overtreedt.

dalibor 6 mei 2024 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10351223)
Is het daarom dat het VB als enige partij zich verzet tegen de oprukkende islamisering? :roll:

En toch komt hun programma nog het meest in de buurt van de sharia.

dalibor 6 mei 2024 12:06

Als iemand echt vindt dat dit een overtreding is van de kieswet moet hij maar een klacht indienen.

Dat gaat uiteraard niet gebeuren, want het is gewoon onnozel extremistisch getrol op basis van een bewust verkeerde lezing van de wet.

Zipper 6 mei 2024 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10351229)

gij moet ook niet zat zijn om te zeveren.

daiwa 6 mei 2024 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10351232)
Als iemand echt vindt dat dit een overtreding is van de kieswet moet hij maar een klacht indienen.

Dat gaat uiteraard niet gebeuren, want het is gewoon onnozel extremistisch getrol op basis van een bewust verkeerde lezing van de wet.

Welke verkeerde lezing?
De wet heeft het over geslacht, niet over gender.
Een omgebouwde man/vrouw kan nooit een echte man/vrouw zijn.

dalibor 6 mei 2024 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10351238)
gij moet ook niet zat zijn om te zeveren.

Het ligt nochtans voor je neus. Strengste programma op vlak van justitie, pleidooi voor traditionele waarden waaronder een voorkeur voor het traditionele gezin, zich afzetten tegen rechten van lgbt-personen...

daiwa 6 mei 2024 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10351229)

Heb jij het VB al ooit horen zeggen dat men homo's van gebouwen moet gooien, dieven hun handen afkappen, vrouwen moet stenigen ..... etc ?

dalibor 6 mei 2024 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10351246)
Heb jij het VB al ooit horen zeggen dat men homo's van gebouwen moet gooien, dieven hun handen afkappen, vrouwen moet stenigen ..... etc ?

Ik heb dat evenmin horen zeggen door PvdA, Groen etc en dat houdt u niet tegen dat moslimknuffelaars te noemen.

En ik zeg dat het 'in de richting gaat' van. In de zin dat ze het meest van iedereen de nadruk leggen op een streng strafrecht en op het traditionele gezin. Dat valt toch niet te ontkennen?

Zipper 6 mei 2024 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10351244)
Het ligt nochtans voor je neus. Strengste programma op vlak van justitie, pleidooi voor traditionele waarden waaronder een voorkeur voor het traditionele gezin, zich afzetten tegen rechten van lgbt-personen...

neen, dat is de karikatuur die gij ervan maakt.

morte-vivante 6 mei 2024 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10351227)
Er is niemand die zegt dat zijn keuze verkeerd is, wel dat Groen de kieswet overtreedt.

*haar keuze

morte-vivante 6 mei 2024 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10351241)
Welke verkeerde lezing?
De wet heeft het over geslacht, niet over gender.
Een omgebouwde man/vrouw kan nooit een echte man/vrouw zijn.

Redelijk zeker dat er op haar idkaart vrouw staat

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be