Rr00ttt |
17 oktober 2024 22:18 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
(Bericht 10417851)
IBM had reeds vóór WO2 de fameuze Hollerith rekenmachines. Het waren wel reusachtige bakken die werkten met ponskaarten. Maar ze hadden reeds tijdens de jaren dertig verschillende exemplaren aan Nazi-Duitsland verkocht. Die maakten er gretig gebruik van o.m. voor de planificatie van het spoorwegverkeer.
|
Een vrij irrelevante opmerking. Een playstation heeft een veelvoud aan de computing power van die bakken en ongetwijfeld kan iran wel wat beters dan een playstation bekomen.
Mijn punt was dat technologisch Iran veel verder staat dan de wereld van 1945 vandaar dat ik moeite heb om te begrijpen waarom het voor een gemotiveerde overheid (Iran of eender wie) zo moeilijk lijkt te zijn nucleaire wapens te bekomen.
Ja er is de dreiging aangevallen te worden als ze nog niet klaar zijn, maar de recente geschiedenis wijst er eerder op dat het veel riskanter is om ze NIET dan wel te hebben de dag van vandaag.
Er zijn nog wel meer vragen die ik me over dat onderwerp stel. Ie is er echt geen verdere proliferatie? Hoeveel landen hebben ze eigenlijk wel al geven ze het officieel niet toe...
Zijn er al (tactische) nukes ingezet in de laatste maanden en wordt dat met stilzwijgen bedekt? Er waren wat interessante threads op X over dit onderwerp en ik ben absoluut geen expert maar ze lieten bij mij toch enige twijfel na...
|