Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Zuhal Demir zegt foert tegen Diependaele als ze burgemeester kan worden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272918)

Dadeemelee 6 oktober 2024 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10417519)
wie zou haar eventueel vervangen als minister?

reservespeler 6 oktober 2024 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10417477)
Ik vind het een beetje belachelijk. Toen ze minister van onderwijs ging worden was ze nog bezig dat het een droom was die uitkwam.

Zuhal: "het is als een droom die uitkomt. Onderwijs is ontzettend belangrijk voor mij. Het is door Nederlands te leren dat ik zo ver geraakt ben. Ik ben bereid er alles voor te geven, mij volledig te smijten en zo zullen we..."

"hier is een job die meer verdient".

Zuhal: ok, laat die ministerspost dan maar zitten.

Ne burgemeester die meer verdient als ne minister!
Echt?

Pandareus 6 oktober 2024 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10417508)
Ach zoals vele vrouwen wil ze nu dicht en veel bij haar gezinnetje zijn. Burgemeester zijn in Genk wil zeggen dat ze rustig haar kind naar school kan brengen om dan rond 10 uur op het gemeentehuis te zijn. De Woensdagnamiddag uiteraad thuis net als de meeste schoolvakanties.

Rond 12 u 30 naar huis en de dag zit er op. En dan die zever van kiezen om minder te verdienen....laat me lachen dat mens heeft al geld zat en paar uurtjes per dag burgemeester spelen is nog altijd een pak beter betaald (4000 euro ?)dan zoals veel vrouwen half tijds bij de Colruyt gaan Werken.

Meer moet je daar echt niet achter zoeken. Ik heb dat al lang begrepen.

Het blijft me verbazen mensen dat niet sneller doorhebben:roll:

Zelden zo een misogyne posting gelezen hier...:-o

Zijn vrouwen in politieke mandaten voor jou dan enkel broedkippen die goed zijn voor een beetje te werken tussen de kiendjes van 't school halen of andere trivialiteiten, en hun echte job ?

Pandareus 6 oktober 2024 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10417530)

:lol::lol::lol:

De Prof 6 oktober 2024 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10417017)
Ik vind ook dat het kiezersbedrog is, of ze nu voor het burgemeester ambt gaat of voor dat van minister.
Wat mij betreft mogen ze een regel invoeren dat als iemand op een lijst staat, en verkozen is, dat hij of zij dan 2 jaar niet meer mag meedoen met andere verkiezingen, precies om dit soort "pak de stemmen en doe het dan toch niet" politiek te counteren.

Merk op dat ik dit soort minachting voor de kiezer bij alle partijen zie, en het voedt de antipolitiek.
Met wat ze nu vertelt, vraag ik mij af of er iemand in juni op haar zou gestemd hebben, wetende dat ze misschien 1 week minister zou zijn.

Maar eerlijk gezegd geloof ik haar niet.
Ik heb het interview gezien in VTM Nieuws, en op de vraag of ze niet gewoon titelvoerend burgemeester zou worden, begon ze heel hard rond de pot te draaien.
Volgens mij blijft ze gewoon op post als minister, en laat ze zich als titelvoerend burgemeester vervangen door iemand anders.
En het is precies dat soort zaken dat totaal kiezersbedrog vormt, of het nu van N-VA, VLD, Vooruit, CD&V of Groen komt.

Een dikke 2!

Het is duidelijk dat ze minister wil blijven, maar met een ommetje nog snel wat zieltjes voor haar partij wil winnen in Genk.

Haar uitspraak: als Genk me nodig heeft zal ik er zijn...dient enkel om de poppetjes op de juiste plaats te zetten.

BDW zit in een vergelijkbare situatie, maar die heeft het geluk of programmeert dat geluk door de federale regeringsvorming te rekken tot de lokale verkiezingen achter de rug zijn.

Meer moet je daar niet achter zoeken.

Slinks de kiezer proberen voor de gek te houden. Maar dat zit in alle regerende partijen.

Dadeemelee 6 oktober 2024 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10417047)
Wat kon ze anders zeggen?
Ik doe maar mee voor de grap?

Misschien was zwijgen beter geweest, ik weet het niet.

PS: Dat antwoord dat ik gaf, hoorde ik op de VRT van de één of andere politicoloog.

Is Bart Van Antwerpen dan ook een leugenaar?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240221_93241858

Citaat:

Nog geen vijf dagen nadat ze de eed heeft afgelegd als Vlaams minister van Onderwijs, Werk en Justitie, zei Zuhal Demir (N-VA) dat ze toch de voorkeur zou geven aan het burgemeesterschap van Genk. “Ze gaat dat echt doen”, antwoordt N-VA-voorzitter Bart De Wever, wanneer de vraag over het burgemeesterschap van Demir op tafel wordt gegooid in De zevende dag. “Ik voel mij een beetje verantwoordelijk. Want ik heb haar gepusht om minister te worden en ik voelde toen al dat het enorm wrong bij haar."

Pandareus 6 oktober 2024 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10417562)
Is Bart Van Antwerpen dan ook een leugenaar?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240221_93241858

Triestig, dat hij de leugen kracht bij zet... Het is één ding als een politicus een praktisch leugentje vertelt om een lokale concurrent even te counteren. Maar een partijleider die dat spel dan nog in detail gaat uitleggen, onderschrijven en zo het verhaal kracht geeft... Dit is echt conservatieve CVP tsjeverij.

reservespeler 7 oktober 2024 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10417508)
Ach zoals vele vrouwen wil ze nu dicht en veel bij haar gezinnetje zijn. Burgemeester zijn in Genk wil zeggen dat ze rustig haar kind naar school kan brengen om dan rond 10 uur op het gemeentehuis te zijn. De Woensdagnamiddag uiteraad thuis net als de meeste schoolvakanties.

Rond 12 u 30 naar huis en de dag zit er op. En dan die zever van kiezen om minder te verdienen....laat me lachen dat mens heeft al geld zat en paar uurtjes per dag burgemeester spelen is nog altijd een pak beter betaald (4000 euro ?)dan zoals veel vrouwen half tijds bij de Colruyt gaan Werken.

Meer moet je daar echt niet achter zoeken. Ik heb dat al lang begrepen.

Het blijft me verbazen mensen dat niet sneller doorhebben:roll:

Laag, lager, Fred Vanhove

reservespeler 7 oktober 2024 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10417519)
wie zou haar eventueel vervangen als minister?

Laten we eerst de gemeenteraadsverkiezingen afwachten.

Als het echt nodig is, dan hebben wij wel knallers klaar staan, uiteraard zou ik het liefst een Limberger - Limburgse hebben, maar dat moet niet.

Een man zou de verhouding vrouwen - mannen iets kunnen rechttrekken, maar zelfs dat moet niet voor mij.

Herr Flick 7 oktober 2024 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10416894)
Het is nogal wat, de NVA heeft hemel en aarde bewogen om Onderwijs voor Demir binnen te halen. Ze hebben Ben gedegradeerd voor haar en nu zegt Zuhal dat ze niet geïnteresseerd is. :lol:

Willen ze zo Ben terug binnen halen ?

Anyway ik heb toevallig dit weekend wat onderwijzend personeel gesproken en ze waren not amused .

fred vanhove 7 oktober 2024 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10417512)
Wat is daar mis mee?

Helemaal niks. Maar het verbaasd me mensen dat niet te beseffen en daar allerhande theorien achter zoeken terwijl dat vrouwtje gewwon de files en vergaderingen beu is en liefst dichtbij huis blijft.

Burgemeester is een vet baantje hoor. Goed betaald en je gaat en komt wanneer het je uitkomt. Wel veel handtekeningen zetten:-)

fred vanhove 7 oktober 2024 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10417536)
Zelden zo een misogyne posting gelezen hier...:-o

Zijn vrouwen in politieke mandaten voor jou dan enkel broedkippen die goed zijn voor een beetje te werken tussen de kiendjes van 't school halen of andere trivialiteiten, en hun echte job ?

Wie werkt er dan meestal halftijds ? Zijn dat mannen of vrouwen ?

Waarom vinden ze zo weinig vrouwen op de kieslijsten ? Ik zal het U uitleggen ...opdat vrouwen graag veel tijd hebben voor hun gezin en geen interessen hebben in late en verre vergaderingen en nog meer.

Niks mis mee maar dat zijn feiten...lees maar

Vooral vrouwen werken deeltijds: 40,2% van de vrouwelijke loontrekkenden werkt deeltijds, ten opzichte van 12,1% van de mannelijke loontrekkenden.

Onzijdig 7 oktober 2024 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10417687)
Helemaal niks. Maar het verbaasd me mensen dat niet te beseffen en daar allerhande theorien achter zoeken terwijl dat vrouwtje gewwon de files en vergaderingen beu is en liefst dichtbij huis blijft.

Burgemeester is een vet baantje hoor. Goed betaald en je gaat en komt wanneer het je uitkomt. Wel veel handtekeningen zetten:-)

Als die moslima de files en vergaderingen beu was dan had ze niet moeten deelnemen aan de federale verkiezingen . Postjespakker.

N-VA begint er ook al wat van te kennen qua kiezersbedrog.

fred vanhove 7 oktober 2024 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10417695)
Als die moslima de files en vergaderingen beu was dan had ze niet moeten deelnemen aan de federale verkiezingen . Postjespakker.

N-VA begint er ook al wat van te kennen qua kiezersbedrog.

Ja maar ja....stel ze nu geen burgemeester kan worden ? Ze moet toch haar royale inkomen beschermen en maar op 1 paard wedden is dan riskant.

BigF 7 oktober 2024 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10416870)
Ja zeg, die NVA’ers hadden nogal wat kritiek op Somers.
Nu blijkt dat hun prima-donna nog voor ze goed en wel minister is het wil afstappen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241004_94669568

Tof.

We hebben dus een minister van onderwijs die dat postje maar een tweedekeus postje vindt.

We zullen maar niet vragen met welke motivatie ze aan haar taak begint zeker?

Nog niet begonnen en laat laten merken dat je er eigenlijk helemaal geen goesting in hebt. Fuck you, studenten!!!

Ze is dus gewoon minister geworden om toch maar zeker ergens goed hare kost te verdienen. Wordt ze geen burgemeester heeft ze haar ministerloon toch nog.

fox 7 oktober 2024 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10417687)

1. Dat is helemaal geen goed betaalde job. De burgemeester van Genk verdient 130K bruto per jaar. Gene vetpot.
2. Elke weekend 3 lokale pensenkermissen gaan bezoeken betekent dat je 24/24 met die job bezig bent. Als je denkt dat je er komt met 40u per week dan dwaal je. Als je die 130K deelt door het aantal uren, dan is dat mager.

fred vanhove 7 oktober 2024 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10417733)
1. Dat is helemaal geen goed betaalde job. De burgemeester van Genk verdient 130K bruto per jaar. Gene vetpot.
2. Elke weekend 3 lokale pensenkermissen gaan bezoeken betekent dat je 24/24 met die job bezig bent. Als je denkt dat je er komt met 40u per week dan dwaal je. Als je die 130K deelt door het aantal uren, dan is dat mager.

Nooit op een gemeentehuis gewerkt lees ik:-D

Dus jij vindt 10.000 euro bruto (7500 netto ?) per maand geen goed loon ? Ik vind dat een heel dik loon.

Maar als het dan toch zo een hard onderbetaald labeur is begrijp ik niet ze dat zo graag wil zijn. Ze maken er mekaar bijna voor van kant om die postjes. De reden kan misschien zijn ze graag pensen eet (die zullen dan wel gratis zijn voor haar) :-) .

Zou een baantje bij de plaatselijke Delhaize dan niet interessanter zijn ?

PS ; Voor slecht betaalde jobs waar je heel hard moet werken staat men niet te springen. Ik heb een vriend die bijna weent voor dakleggers te kunnen aanwerven.:roll:
Ah ja .....er zijn parlementsleden die nog geen 2 x per jaar te vinden zijn in het parlement....oa Bartman om er maar ene te noemen.

fox 7 oktober 2024 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10417783)
Nooit op een gemeentehuis gewerkt lees ik:-D

Dus jij vindt 10.000 euro bruto (7500 netto ?) per maand geen goed loon ? Ik vind dat een heel dik loon.

Maar als het dan toch zo een hard onderbetaald labeur is begrijp ik niet ze dat zo graag wil zijn. Ze maken er mekaar bijna voor van kant om die postjes. De reden kan misschien zijn ze graag pensen eet (die zullen dan wel gratis zijn voor haar) :-) .

Zou een baantje bij de plaatselijke Delhaize dan niet interessanter zijn ?

PS ; Voor slecht betaalde jobs waar je heel hard moet werken staat men niet te springen. Ik heb een vriend die bijna weent voor dakleggers te kunnen aanwerven.:roll:
Ah ja .....er zijn parlementsleden die nog geen 2 x per jaar te vinden zijn in het parlement....oa Bartman om er maar ene te noemen.

De stad Genk is een bedrijf met 1000 werknemers en een budget van 150 miljoen per jaar. Zeg eens, hoeveel CEO's van dergelijke bedrijven worden minder betaald dan 10k bruto per maand?

Ik zal het u zeggen, geen enkel. En daarmee weet je meteen waarom je amper nog capabele mensen vindt in de politiek. Je kan immers veel meer verdienen in de privé. Het is echt ongelooflijk hoe vaak ik dat moet blijven herhalen. Ik verdien meer dan gelijk welke burgemeester in dit land, ik doe minder uren, ik heb amper volk dat aan mij rapporteert en ik kan anoniem over straat lopen. En ik ben allesbehalve een uitzondering hé. Je moet dus ofwel extreem idealistisch zijn, ofwel narcist ofwel incompetent om nog in de politiek te gaan. En van die eerst soort zijn er niet al te veel.

reservespeler 7 oktober 2024 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10417689)
Wie werkt er dan meestal halftijds ? Zijn dat mannen of vrouwen ?

Waarom vinden ze zo weinig vrouwen op de kieslijsten ? Ik zal het U uitleggen ...opdat vrouwen graag veel tijd hebben voor hun gezin en geen interessen hebben in late en verre vergaderingen en nog meer.

Niks mis mee maar dat zijn feiten...lees maar

Vooral vrouwen werken deeltijds: 40,2% van de vrouwelijke loontrekkenden werkt deeltijds, ten opzichte van 12,1% van de mannelijke loontrekkenden.

Je weet zelfs niet dat het verplicht is om evenveel mannen als vrouwen op een lijst te zetten.

Bij de gemeenteraad, die altijd onpaar is, mag het één man of vrouw verschillen.

Erg dat u zelfs dat niet weet.

fred vanhove 7 oktober 2024 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10417798)
Je kan immers veel meer verdienen in de privé. Het is echt ongelooflijk hoe vaak ik dat moet blijven herhalen.

Ik ben die zever beu. Die mensen kunnen ZOGEZEGD allemaal veel meer verdienen in de prive. Vraag is of ze op die mensen staan te wachten in de prive ?? Als die daar dan zo gewild zijn zou ik zeggen Go for it.

En ik blijf het dan ook maar herhalen. Niemand houdt ze tegen om in de prive te gaan werken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be