IlluSionS667 |
4 mei 2007 21:35 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
(Bericht 2642508)
Net alsof voor de 20e eeuw overal iedereen joints zat te roken gelijk ze indertijd allemaal bier dronken.
|
Marihuana was minder populair, maar werd desondanks legaal gebruikt door zij die het zich konden veroorloven.
Citaat:
(Bericht 2642508)
Marihuana is zowat overal verboden en terecht.
|
Pas sinds het begin van de 20ste eeuw. Terecht is het hoegenaamd niet.
Citaat:
(Bericht 2642508)
Omdat er een enorm verschil is tussen enerzijds alcohol en tabak en anderzijds marihuana.
|
Uit eigen ervaring en die van vrienden weet ik dat dit hoegenaamd niet zo is. Er zijn ook heel wat studies die dit bevestigen.
Citaat:
(Bericht 2642508)
Cannabis daarentegen is altijd al verboden geweest.
|
Nogmaals : onzin!
Citaat:
(Bericht 2642508)
Ik heb in mijn omgeving al enkele gevallen vastgesteld van jongeren die compleet verslaafd zijn geraakt aan marihuana. Dat zijn types die dagelijks verschillende joints roken.
|
Zo ken ik er ook. Ik ken er eveneens die zo nu en dan eens een joint roken, die het daarbij laten en die perfect kunnen functioneren binnen de samenleving. Eveneens ken ik gevallen van zware black-outs met alcohol en zware alcoholverslaving.
Marihuana is verslavender dan alcohol en minder verslavend dan tabak, maar de fysieke en mentale schade bij misbruik is dan weer kleiner bij marihuana dan bij alcohol.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
(Bericht 2643264)
Wat een hoop onzin! Ge moet eens geen marihana nemen als uw vrienden het wel doen.
|
Been there, done that. Niemand is verplicht om een jointje mee te roken als hij dat niet wilt.
Citaat:
(Bericht 2643264)
Daarvoor zat iedereen vrijelijk aan de marihuana zeker... :roll:
|
Daarvoor kón iedereen vrijelijk aan de marihuana. Zo populair als alcohol en tabak is het welliswaar nooit geweest.
Citaat:
(Bericht 2643264)
Onder andere.
Schadebeperking moet ergens beginnen.
Als uw deur piept moet je het gat in uw dak ook niet repareren?
|
Repareer dan meteen allebei, wanneer je de kans krijgt.
Citaat:
(Bericht 2643265)
Voor mij is alcohol geen 'genotsmiddel'.
|
De ene gebruikt alcohol voor de smaak, de andere doet het om het sociale en nog iemand doet het om het roesgevoel. Met marihuana is het niet anders.
Citaat:
(Bericht 2643265)
En stop eens met dat 'hypocriet' geroep.
Ik noem u toch ook geen communist omdat je hier al een paar pagina's iedereen gelijk zit te eisen.
|
U niet. Essevee_VL wel. ;-)
Hoe dan ook, jouw het is niet omdat iemand een traditionalist is, dat hij per definitie tegen marihuana en vóór alcohol is. Dat is gevaarlijk en dogmatisch reactionair denken. "Drugs" gaan trouwens al vele eeuwen terug en werden voor allerlei kwaaltjes gebruikt alsook om inspiratie te krijgen en te ontspannen. In zekere zin past het net bij het traditionalisme om te legaliseren.
|