![]() |
Citaat:
Wat ik wel onaanvaardbaar vind is het feit dat we jarenlange strijd voor nederlands als onderwijstaal nu zouden teniet doen door bepaalde lessen zoals Geschiedenis , aardrijkskunde en dergelijke in een andere taal te leren. Wat is daar het nut van ?? |
En ik ken naast nederlands ook nog Frans, Spaans, Engels en Duits.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
'Zelfs' Nederland omdat de 'goeie' Belgen van dit forum een afkeer hebben van de Vlaamse Noorderburen.
|
Ik heb overigens niets tegen het vervroegd aanleren van vreemde talen, zolang het maar verschillende talen zijn en niet alles gericht is op één taal. Om die reden mogen Nederlandse basisscholen binnenkort naast het verplichte Engels ook Duits of Frans aanbieden. Daarnaast zal ook een proef met Spaans gehouden worden, om te zien of daar behoefte aan is.
|
In ons lager onderwijs wordt al decennialang, in tegenstelling tot Wallonië en Bruxelles, het Frans als enige tweede taal verplicht onderwezen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het tweede is waar. |
Hoezo gelogen? Nederlands is heel belangrijk in Belgie. En ik vind dat het verplichtend zijn moet. Is doch niet gelogen.
|
Citaat:
|
Waar zei ik dat?
Wat ik wél zei is dat Frans als tweede taal al decennialang verplicht is in Vlaanderen. Dit in tegenstelling tot het Nederlands dat nooit als verplichte tweede taal werd opgedrongen in Wallonië. Het is wel opvallend hoe alert jullie zijn als het in de bub-kraam te pas komt. |
Citaat:
Dit heeft niets met het bub-kraam te maken, dit is een zuivere logische redenering. |
Ja maar ik heb doch niet gezgd dat het nu hetzelfde in het Walenlandje is, of wel???
Pfff, voor een keer dat wij op dezelfde lijn zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil, ook niet waar het het leren van een taal betreft, en evenmin als de Franstaligen, gedwongen worden om een vreemde taal te leren. Als ik dat doe is dat uit vrije wil. Mijn tweede taal, en de taal die ik uit vrije wil leerde is dezelfde als die waar de meeste Franstaligen uit vrije wil voor kozen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be