![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Duits is een moeilijke taal, zoals Nederlands, dus is het normaal fouten te maken. Heb ik geen probleem mé. |
Zijn naam?
Wie zegt dat Stufbaf. van Sturmbahnführer komt? |
Het is niet Stufbaf. maar Stubaf.. En Stubaf. = Sturmbahnführer zoals Sturmf. van Sturmführer komt.
Wie dit zegt? Onder anderen die TU (technische Universität) Berlijn. http://edocs.tu-berlin.de/diss/2004/schuster_martin.pdf ... kijk eens pagina 6. En als een menneke zich "Gestapo" noemt heeft u dan ook twijfels dat het de afkorting van "geheime Staatspolizei" is? U kunt fier zijn op jullie Stubaf... pff. |
Ik denk dat ik meer weet van de rangen van het derde rijk dan wie dan ook op dit forum.
|
Zullen we maar terug on-topic gaan dan? "restons off-topic" heeft blijkbaar niks anders te doen dan zijn eigen vetes uit te vechten.
Persoonlijk vind ik eigenlijk dat de standbeelden van Leopold et al mogen blijven staan. Misschien moeten die van LII wel worden verwijderd vermits het hier gaat om één van de grote massamoordenaars van de 20e eeuw maar een standbeeld als dusdanig lijkt mij niet zozeer een doorn in het oog van iemand. Ze "omsmelten" vind ik een beetje sterk, misschien eerder overbrengen naar een soort stoffig museeum samen met de andere waardeloze tekenen van "België". Elk standbeeld heeft in zoverre er een gedachte achter zit immers zijn eigen historische waarde. Voor mijn part mogen de LIII-standbeelden zéker blijven staan, zeker dan dat op de zeedijk van Oostende. Een zeer moeilijk koningschap in moeilijke tijden maar toch een koning die de wensen van frankrijk (laat vlamingen maar voor ons creperen in de oorlog zodat "les boches" niet tot hier geraken) helemaal niet belangrijker vond dan zijn eigen mensen en de verloren strijd tegen Duitsland in 1940 snel beeindigde. Hoeveel levens zijn er zo niet aan hem te danken? LIII was vermoedelijk een van de weinige Belgische koningen die nog steeds meer mens dan vorst was vermits hij sporen van "verlichting" vertoonde. |
Citaat:
|
Maar ok, terug on-topic.
Het goede aan de splitsing van Belgie is dat de Vlamingen dan de "twijfelachtige" symbolen behouden... |
Citaat:
Moeilijk om te verhuizen naar daar waar er niet eens mag overgevlogen worden, lijkt me... |
Ik heb er anders geen probleem mee om het 'nationale symbool' te behouden dat gelegen is in Zaventem.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het zal inderdaad moeilijk worden omdat Bruxelles-Brussel (omdat er dan nog altijd Vlamingen in Belgie (Brussel) wonen) niet mag overgevlogen worden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ze zijn dan ook niet uitduivend. En jullie moeten ook niet "opkrassen". Het 'Belgie zonder Vlaanderen' heeft dan ook 3 officieele talen: Nederlands, Frans en Duits. :mrgreen:[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Ik snap u niet, Restons Courtois. Ik ga elk jaar twee keer een week naar de Oostkantons (meestal Burg-Reuland) en steeds zie ik er dat de mensen er zich ontzettend sterk afzetten tegen Wallonië en tegen verfransing van Duitslalig belzique. Mensen lijken er zelfs eerder geneigd te zijn naar Luxemburg.
Hoe komt het dat u zo belgisch gezind bent? |
Trouwens, nog even een feitje over het topic: op de frituren in Amsterdam staat steevast 'Vlaamse frieten.' Jammer genoeg voor de belgen zijn er geen belgische te verkrijgen...
|
Daar geloof ik niets van, de Vlamingen worden nu al gedwongen altijd Frans te spreken, waarom zouden ze in dat geval dan plots faciliteiten krijgen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be