Paulus de Boskabouter |
5 juli 2003 09:30 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
In tegenstelling tot wat u meent te verstaan onder wat ik schrijf, tracht ik wel degelijk een onderscheid te maken tussen revisionisten die werken uit historisch belang (?) en extreem rechtse figuren die daar gretig gebruik van maken.
herlees de tekst.
|
Mag ik dan van u eens vernemen wie dan wel de revisionisten zijn "die werken uit historisch belang"? Blijkbaar is er volgens u dus weldegelijk een groep revisionisten waarvan het onderzoek als ernstig kan worden gezien of die zich op zijn minst ernstig met de problematiek willen bezig houden. Fijn dat we ondertussen al een heel stap gezet hebben: gaande van regelrechte afwijzing van het revisionisme tot het erkennen van een groep revisionisten "die werken uit historisch belang".
|
Wat zou je het graag zo zien, nietwaar?
Wel, herlees eens goed de tekst, en let er op dat ik schrijf;
[size=6]tracht [/size]ik wel degelijk een onderscheid te maken tussen revisionisten die werken uit historisch belang [size=6](?)[/size] en extreem rechtse figuren die daar gretig gebruik van maken.
Dat is een poging om revisionisten het voordeel van de twijfel te geven.
U zit nadrukkelijk te hameren op het historisch belang ervan in dienst van 'de waarheid'. Daarop spreek ik enkele posts geleden over 'extreem-rechts' revisionisme (eventueel uit te breiden met negationisme) omdat ik weinig groeperingen ken die zo'n enorm belang er in zien, en het ook zo gretig voor hun kar spannen.
Ik ga nu even jouw stijl van discussiëren volgen en uit je tekst concluderen dat je ZELF niet weet wie 'uit historisch belang' werkt, gezien je het aan mij vraagt.
IK weet het niet hoor, ik tracht het uit te zoeken evenwel..
|