Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
(Bericht 1503748)
Met woorden goochelen...volgens je oude gewoonte...ik begrijp wel dat je tegen duels bent hoor.Dat is gevaarlijk hé?maar kijk, ik zei toch dat je de kans moest hebben om een duel te weigeren, als zoiets je niet bevalt.Het zou enkel mogelijk moeten zijn voor mensen, die daar ALLETWEE zin in hebben...Dus familievetes komen hier niks zoeken.Integendeel.Alles is eerlijk verlopen.Eén persoon is dood=heeft geen problemen meer, en de 2de is gelukkig.Zijn rivaal is dood, hij voelt zich verlost en opgelucht, kan met goed humeur zijn leven verderzetten.Leuk toch?Wat seriemoordenaars betreft, die zullen wel geen duels aangaan, en rustig verder mensen ontvoeren, verkrachten, folteren en vermoorden, zoals ze altijd gedaan hebben, en zullen blijven doen.Dat heeft met een eerlijk gevecht natuurlijk niets te maken.Een duel hoeft trouwens niet absoluut tot de dood te gaan.Dat word op voorhand uitgemaakt door de duellisten.Vroeger had je ook duels die tot het "eerste bloed" gingen.Er waren ook duels zonder wapens, met de blote handen.
|
ps. ja ik ben inderdaad tegen elke vorm van duel om wat te beslechten
m'n excuses, carlgustaaf ....
datgene wat hier in het
rood staat heb ik helaas 'overgelezen' ... ik ben even terug gaan kijken ... in je eerste originele post, de reactie op BigF, stond dat
het stond echter niet in de post, reactie van jou op reactie van mij op iets wat Federator zei, van je waar ik op reageerde in relatie tot de topic en meer in 't bijzonder de openingspost en verdere posts van Federator
het is en blijft tenslotte een forum
niettemin had ik het kunnen weten wat jouw visie is/was... mijn fout dus
dus van mij mag je me gerust verwijten van met woorden de goochelen (
deze ene keer dan ! andere keren lag dat hoofdzakelijk aan jouw steeds veranderlijke uitleg ) als je dat zint
kortom maakt dat ...dat die opmerking ivm met die seriemoordenaars op niet veel slaat als ik je louter aan jouw visie hou
ook de opmerking ivm van die familievetes van me verliest aanzienlijk wat kracht daar in jouw visie, in tegenstelling tot die van Federator, er geen sprake is van het verdedigen van een eer of een gelijk maar eerder van een komaf maken van opgekropte negatieve gevoelens tussen twee mensen die ook akoord ( heb ik bij Federator ook niet gelezen ) gaan met zo'n duel
wel heb ik nog een vraagje ivm dat voorbeeldje van je betreft die rechter,leraar,agent...
je zegt, suggereert ergens , zo'n duel, dat kan een oplossing zijn... om opgekropte negatieve gevoelens uit de wereld te helpen...
en zo dus indirect wat onrecht aangedaan door bv een rechter bij een uitspraak ...
stel, je hebt zo'n rechter ... mij lijkt het niet erg evident dat iemand met autoriteit zijn opgekropte negatieve gevoelens gaat beslechten door een duel aan te vragen ( uiteraard in de hoop dat het zal aanvaard worden ) of te aanvaarden
ik zie een persoon met autoriteit dat eerder beslechten door net zijn/haar 'macht' te gaan gebruiken tov de perso(o)n(en) waar hij/zij erg graag mee had(den) geduelleerd bij het ontbreken van zijn/haar 'macht'
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Maar wat er vandaag is, is dat als jij met iemand een robbertje vechten gaat (beide akkoord) en je slaat hem per ongeluk dood(hij valt ongelukkig ofzo), dan ga je de bak in.En dat is niet goed natuurlijk.
|
ja ... klopt ... daar zou dat een oplossing voor kunnen zijn natuurlijk
maar hoeveel keer gaan beiden akoord met een robbertje vechten en hoeveel keer is er sprake van een robbertje vechten omdat men er gewoon niet onderuit kan en wel mee moet doen?