tomm |
21 februari 2006 00:02 |
Tantist;1553996]
Citaat:
We hadden het niet over economie, maar over politiek. Zwitserland is geen lid van de EU, heeft per referendum de toetreding tot de EER verhinderd, heeft zeer lang geen lid geweest van de VN,...
Zo kom ik er bij, beste tomm, in plaats van met wat verzinseltjes zoals u...
|
Ook politiek is zwitserland niet geïsoleerd, hoeveel internationale instellingen hebben hun zetel niet in Zwitserland? Ze verkiezen neutraliteit, wat helemaal niet hetzelfde is als isolement.
Citaat:
Speculaties, zoals altijd bij u. Feit is wel dat al het communistisch gepeupel, ook de unitaristische PVDA, al lang uit het parlement gezwikkerd zijn. Zo populair zijn jullie
|
Daarom ook dat ik geen PVDA'er ben en politiek dakloos ben in België, er is geen interessante communistische partij in België zoals in Duitsland, Frankrijk of Italië. Jullie NVA'ers hebben heel veel invloed, gewiekste en intelligente politici (wat de PVDA duidelijk mist) maar jullie programma slaat niet aan bij de bevolking, die niets moet weten van separatisme.
Citaat:
Vlaamse onafhankelijkheid, veiligheidsthema, solidaristisch perspectief ipv marxisme en liberalisme, anti-drugs, conservatieve waarden,... Niet dat ze het beste presteren op deze gebieden, maar een aanzienlijk deel van de kiezers kiest hiervoor...
|
Volgens enquetes is de meerderheid van de Blok-stemmers royalistisch... enkel veiligheid en het er nauw mee verbonden anti-migrantenstandpunt trekken heel veel stemmen aan, ik ken veel mensen die op Belang stemmen en allemaal stemmen ze voor het Blok wegens hun veiligheids- en migrantenstandpunten. Maar interessant dat U het woord "solidaristisch" vernoemt, laatst dat ik dat gehoord heb was in een reportage over de NSDAP... niet moeilijk als je weet dat de VB-stichters collaborateurs waren. "Conservatieve waarden" inderdaad...:hitler:
Behalve hun fascistische, nationalistische en conservatieve programmapunten is het VB een lege doos en een vat vol tegenstrijdigheden, zoals zelfs andere flaminganten door beginnen te hebben. Maar niet alles aan het VB is slecht. Zelf ben ik het volledig eens met hun veiligheidsstandpunten, die inderdaad zeer goed zijn, de VB-politici zijn ook zeer goed in hun vak en hun propaganda is professioneel. Aan het NVA-programma vind ik niets goed.
Citaat:
Merk het werken met 2 maten en 2 gewichten: in België mogen AL de verschillen zo maar, maar oh wee als de Nederlanders beschuit met muisjes eten bij de geboorte van een kind, want dan is het onmiddellijk: RAUSS!!!!!!!!!!!
|
:?
Citaat:
Natuurlijk zijn er verschillen tussen Vlamingen en Walen en Nederlanders, alleen zijn die verschillen zo radicaal als je een kleine geografische barriere overgaat die de taalgrens toch is, nog meer dan de staatsgrens.
|
Radicaal? geef eens een paar voorbeelden wat er zo radicaal anders is vlak over de taalgrens, wat is er zo radicaal verschillend tussen Ploegsteert en Wervik behalve dat ze een andere taal spreken? Natuurlijk is de mentaliteit in Wallonië lichtjes anders dan in Vlaanderen, en zijn er net als in Vlaanderen sterke regionale verschillen (vergelijk maar eens iemand van Charleroi met een luxemburger) maar zeker niet groter dan de gigantische verschillen tussen een Milanees of een Siciliaan bijvoorbeeld, of tussen een Brandenburger en een Beier....
Citaat:
Het verschil tussen een inwoner van Huldenberg en een uit Ottignies is groter dan het verschil tussen een uit Essen en een uit Roosendaal. Face the facts...
|
Voor mijn werk kom ik regelmatig in Roosendaal en Essen. Dat zijn toch wel totaal verschillende mensen (niet de Hollandse inwijkelingen natuurlijk) dat kun je niet ontkennen. Ook de bouwstijl is totaal anders als je de grens oversteekt, niet zo als je de taalgrens oversteekt.
|