Boadicea |
4 juni 2006 16:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
(Bericht 1740894)
Ontken ik niet, maar een racistische partij is gevaarlijk genoeg om niet uit het oog te verliezen en die misschien wel eens meer steun van op het eerste zich minder radicalen kan hebben, dan je zou denken.
Ik ben er heilig van overtuigd dat er nog altijd een groep Vlamingen is, die zich niet racist noemt, maar het racisme ook niet afkeurt.
Extremisme in al zijn vormen is gevaarlijk en mogen we niet uit het oog verliezen.
|
Met die laatste zin ben ik het 100% eens. De rest beschouw ik als politieke recuperatie van een incident dat weinig met deze discussie te maken heeft.
Persoonlijk beschouw ik racisme als een mening en ben ik niet tegen meningen, zolang die een ander niet schaden. Met heksenjachten roei je geen gedachtengoed uit. cfr. men heeft ketters in het verleden genoeg tot de brandstapel veroordeeld en nu luistert men nog amper naar de paus.
Daarbij is het nuanceverschil tussen een protectionistisch Vlaams racist in Vlaanderen, dat hij voor zijn eigen land opkomt. Persoonlijk is dat geen echt racisme, maar de wet maakt het er al van.
Een islamitisch racist vecht tegen het Westen en dus ook tegen Vlaanderen. Vandaar dat hij hier in mijn ogen niet thuis hoort. Zijn haat voedt het onveiligheidsgevoel van de Vlamingen en dus ook hun racisme.
m.a.w. als er hier geen extremistische moslims waren, waren er hier hoogst waarschijnlijk ook een pak minder extremistische Vlamingen.
|