Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Communisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52013)

Pelgrim 21 juni 2006 22:57

Chipie? Zolang hij kan zeveren over pol pot en noord korea is hij content, val hem niet teveel lastig met die moeilijke opmerkingen Carl

Chipie 21 juni 2006 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1769852)
Chipie? Zolang hij kan zeveren over pol pot en noord korea is hij content, val hem niet teveel lastig met die moeilijke opmerkingen Carl

:lol: Hier se... Pelgrimmig...

Idd... Men moet al onnozel zijn om niet in te zien dat communisme nog niet goed is voor de beesten...

Laat uw zever over uw klassestrijd en den arbeider nog maar wat lopen...

Moest het communisme niet zo bloeddorstig zijn, een mens zou nog met uw kinderpraat kunnen lachen.... :wink:

Pelgrim 22 juni 2006 10:06

Alweer een pareltje van een argumentatie gebracht door Wijze Chipie... op deze manier gaat hij me over 100 jaar misschien nog wel eens echt overtuigen. :lol:

Chipie 22 juni 2006 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1770284)
Alweer een pareltje van een argumentatie gebracht door Wijze Chipie... op deze manier gaat hij me over 100 jaar misschien nog wel eens echt overtuigen. :lol:

U bent niet te overtuigen... U bent een pelgrim... :wink:

driewerf 22 juni 2006 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1769852)

In feite toont dit de monomanie van onze Jean-Pierre goed aan. Hier zitten vier marxisten die zelf gedetailleerder dan hij de massamoorden onder het stalinisme beschrijven, en vasthouden aan het marxisme. Ieder van ons heeft een veel nauwkeuriger beeld van wat er in die periode in de USSR geschiedde. Bij elk ander mens zou dit twijfels oproepen, of op z'n minst ertoe nopen om vragen te stellen. Edoch, onze Jean-Pierre gaat onverdroten verder. Doof, blind voor wat er rond hem gebeurt. Net als een pasgeboren babymuisje.

Percalion 22 juni 2006 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1770784)
In feite toont dit de monomanie van onze Jean-Pierre goed aan. Hier zitten vier marxisten die zelf gedetailleerder dan hij de massamoorden onder het stalinisme beschrijven, en vasthouden aan het marxisme. Ieder van ons heeft een veel nauwkeuriger beeld van wat er in die periode in de USSR geschiedde. Bij elk ander mens zou dit twijfels oproepen, of op z'n minst ertoe nopen om vragen te stellen. Edoch, onze Jean-Pierre gaat onverdroten verder. Doof, blind voor wat er rond hem gebeurt. Net als een pasgeboren babymuisje.

Neenee driewerf, je ziet dat verkeerd. Onder Stalin zijn er geen, ik herhaal, geen misdaden tegen de mensheid geweest; jij bent eenvoudigweg en blijkbaar nogal ernstig geïndoctrineerd door de Westerse burgerlijke media!

Percalion 22 juni 2006 14:02

En Trotski, die is niet vermoord, die is tegen een kaske gelopen en ongelukkig gevallen.

driewerf 22 juni 2006 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1769752)
Zie topictitel? :?

aangezien dit over Stalin gaat is communisme even off-topic als tandhygiëne. En dat laatste zal vast nog meer on topic zijn, aangezien de Jozef vast nog zijn tanden poetste.

driewerf 22 juni 2006 14:06

:cry: :cry: :cry: :cry:
links voorbijgestoken door percalion.

:!:
gij moet zwijgen, gij zijt ne linkiewinkie.8)

Pelgrim 22 juni 2006 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1770467)
U bent niet te overtuigen... U bent een pelgrim... :wink:

jep, nog steeds op de dool, nog steeds bereid om andere horizonten te verkennen.

Sommigen zitten daarentegen liever opgesloten in hun eigen comfortabele dogmas, nietwaar Chipieke?

Chipie 22 juni 2006 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1770784)

Driewerf tja... tja... tja... :wink:

Natuurlijk is het communisme enkel onder Stalin een probleem geweest...

In China, de satellietlanden van de ex-SU (gedurende een kleine eeuw), Albanië, Noord-Korea, Cuba, Camdodja... daar werden inderdaad de mensenrechten steeds geëerbiedigd... Daar vielen geen doden (allee, toch niet veel meer dan 100 miljoen), daar heers(t)en vrije verkiezingen, vrije meningsuitingen (het internet schijnt er uitgevonden te zijn)... Daar ging de levensvreugde van de mensen geweldig de hoogte in... Daar at de gewone burger zelfs kaviaar...

Communisme is goed voor de meinssenn...

Go go... Vopo...

Percalion 22 juni 2006 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1771124)
jep, nog steeds op de dool, nog steeds bereid om andere horizonten te verkennen.

Sommigen zitten daarentegen liever opgesloten in hun eigen comfortabele dogmas, nietwaar Chipieke?

Bwa kom, even serieus nu. Zowel jij als ik als Chipie als driewerf als Superstaaf als Knuppel als Black Cat als Lombas als Dies zitten vast in dogma's. Iedereen zit vast in dogma's.

Marxisten alleen iéts meer dan de rest :mrgreen:

Percalion 22 juni 2006 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1770806)
:cry: :cry: :cry: :cry:
links voorbijgestoken door percalion.

:!:
gij moet zwijgen, gij zijt ne linkiewinkie.8)

:D
Zorg maar dat Mitgard dit niet ziet hoor.

Percalion 22 juni 2006 19:54

En tis proper. Dan bén ik al eens vriendelijk tegen een communist, negeren ze mij toch wel gewoon zeker

:cry:

Pelgrim 22 juni 2006 22:15

wij negeren u niet, wij zijn nog aan het nadenken. :mrgreen:

Percalion 22 juni 2006 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1771701)
wij negeren u niet, wij zijn nog aan het nadenken. :mrgreen:

:shock: Een bourgeois die marxisten tot nadenken stemt?

Dan zit je misschien toch niet zo hard vast in dogma's als ik daarnet nog zei :wink:

kaatd 22 juni 2006 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1771706)
Een bourgeois die marxisten tot nadenken stemt?
Dan zit je misschien toch niet zo hard vast in dogma's als ik daarnet nog zei

Heel het Marxisme is uitgevonden door over bourgeois na te denken...

Pelgrim 22 juni 2006 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1771706)
:shock: Een bourgeois die marxisten tot nadenken stemt?

Dan zit je misschien toch niet zo hard vast in dogma's als ik daarnet nog zei :wink:

wie zegt dat ik over u aan het nadenken was? ;)

Percalion 22 juni 2006 22:29

Marxisten denken ook soms aan seks? :shock:

:o

kaatd 22 juni 2006 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1771718)
Marxisten denken ook soms aan seks?

Nooit van Wilhelm Reich gehoord? Die dacht volgens mij aan weinig anders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be