Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
(Bericht 1805258)
Neen, waarschijnlijk gewoon haat en frustratie omdat ze nooit aanvaard werden en hierdoor hun weg niet vonden in de wereld tenzij door samen te klitten en zich terug te trekken in getto's waar woede welig kan tieren. Hoe meer uitsluiting, hoe meer agressie u zult kweken.
Voor niemand goed ! Kijk gewoon naar Israël en Palestina, daar is de haat op een climax uitgedraaid.
|
Ik kan daar ergens inkomen,ware het niet dat ze hier alle kansen gekregen hebben.
Werken en leren is de voorbode van een normaal leven waarom grijpen ze hun kansen niet ,het is niet zo dat ze naar hier gekomen zijn om de hoop te vergroten vermits de eerste generatie bijna allemaal tewerkgesteld waren en daar praktisch geen problemen mee waren,die zijn er pas gekomen nadat men hier ondervond dat men meer dan gewone last begon te krijgen met de veiligheid en de statistieken in de misdaad bevestigen dat.
Dat men hier terecht stelt dat men niet mag veralgemenen is een gegeven dat men niet mag vergeten,maar als we alle feiten van kleine,middelgrote en grote criminaliteit door de jaren heen en gepleegt door volgens velen een minderheid van allochtonen op een rijtje moesten zetten dan denk ik dat er velen zouden verschieten van de omvang van die misdaden.
Als men dan dat aantal feiten terugbrengt naar het aantal slachtoffers dat daar door aangegrepen is en die dat waarschijnlijk nooit zullen vergeten,dan heeft men al een groot gedeelte van de mensen die het VB groot maken.
Het is makkelijk hoor te zeggen tegen mensen dat men geen veralgemening duld en dat men open minded moet staan tegenover de multicultuur als men er geen last van heeft.
Ik begrijp dat 80/90% van die mensen geen overlast bezorgen,maar ze klitten samen bij de minste problemen met de doorsnee Belg,die laat ons wel wezen nooit geen nut gezien hebben om zich aktief te verzetten tegen misdaad.
Het gaat niet op dat wij allemaal racisten zijn,in wezen zijn wij juist heel tolerant.
Maar vermits men door de jaren heen ondervonden heeft dat men pro of contra staat tegenover de multicultuur juist door het steeds weerkerend happy-end verhaal van traditionele partijen en het meer extreme verhaal van het VB staan wij als Belgen nu ook volledig tegenover mekaar.
De waarheid zal waarschijnlijk ergens tussenin liggen,meer bij een waarheidsgetrouwheid die feiten weergeeft zoals ze werkelijk zijn.
Dus als de aanpak van de misdaad,de afwezigheid op school,het gedrag van jongeren niet dringend veranderen zie ik het somber in.
Het is hoogtijd dat men zonder politieke partijredenen wakker wordt en de situatie eens juist gaat analyseren en aanpakken wat de traditionele partijen betreft en de extreme uitspraken wat gaat milderen bij de VB.
Spijtig genoeg kunnen wij de Doden betreuren,maar terugbrengen kunnen we ze niet,zien ze nu echt niet in dat men verkeert bezig is.