Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Cordon rond PVDA? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=64224)

Starkan 18 oktober 2006 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch (Bericht 2092847)
Communisten zijn antidemocraten en zetten mensen (werkgever en werknemer) tegen elkaar op.

2 X fout

De PVDA heeft grote volksbevragingen gedaan om te weten te komen wat er bij de mensen leeft en heeft daarop zijn verkiezingsprogramma gebaseerd. En de leden hebben mee inspraak gehad over de aanpak ed.
-Kan het nog democratischer?

De PVDA zet absoluut zijn mensen niet op tegen zijn werkgever. Dat zou niet echt constructief zijn. Zij eisen gewoon goede werkomstandigheden en een eerlijke verloning.
-Wat is daar mis mee?

Rene Artois 18 oktober 2006 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2091419)
Ach. Er zitten tegenwoordig meer liberalen in de Chinese KP dan in de VLD.

In het bestuur van de VLD zitten in elk geval sinds kort geen liberalen meer.

Rene Artois 18 oktober 2006 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2091429)
Ik denk dat een oordeel vellen op hun acties een objectiever beeld vormt over waar de PVDA voor staat.

Zoals hun steun voor Saddam Hussein, Milosevic en Castro. Zoals hun kartel met de AEL van een verkiezing of wat geleden. Zoals ik al eerder zegde, dat is geen politieke partij maar een gekkenhuis.

U mag het me kwalijk nemen maar ik geloof dat het programma van een partij serieus genomen moet worden. Als ze de kans krijgen willen ze dit nog al eens uitvoeren.

Starkan 19 oktober 2006 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois (Bericht 2093136)
Zoals hun steun voor Saddam Hussein, Milosevic en Castro.

Dus omdat je acties voert tegen de oorlogsjunkies als de VS en de NAVO, sta je direct achter het regime dat ze trachten aan te vallen? Dat is wel een verstrekkende logica.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois (Bericht 2093136)
U mag het me kwalijk nemen maar ik geloof dat het programma van een partij serieus genomen moet worden. Als ze de kans krijgen willen ze dit nog al eens uitvoeren.

Op gemeentelijk vlak heeft die programma koers reeds zijn vruchten afgeworpen.

TommyMax2 19 oktober 2006 07:53

"Communisten zijn antidemocraten en zetten mensen (werkgever en werknemer) tegen elkaar op"

En het zijn anti-zionisten...

abou Anis 19 oktober 2006 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2092756)
U gaat akkoord met het sarcasme van die post? Goed om te weten.

Neen. Ik ging akkoord met wat er stond.

Starkan 19 oktober 2006 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 2094528)
Neen. Ik ging akkoord met wat er stond.

:rofl::rofl::rofl:

abou Anis 19 oktober 2006 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 (Bericht 2093379)
"Communisten zijn antidemocraten en zetten mensen (werkgever en werknemer) tegen elkaar op"

En het zijn anti-zionisten...

En ze slapen allemaal in een groot bed.

GaRnaaLBeeR 19 oktober 2006 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys (Bericht 2090962)
de betoging tegen het generatiepact:lol: :lol:

ik herinner mij nog goed dat ze 6 rode vuilzakken voor de camera moesten slepen voor er één wist waarom ze daar eigenlijk aan het betogen waren...

de vakbonden hebben al lang niet meer de steun van het overgrote deel van de arbeiders, ze zijn enkel nog gesyndiceerd omdat dat hen op sommige momenten goed uitkomt

Wat??? wel 6 mensen.
Zo'n sterk onweerlegbaar onderzoek over vakbondsmensen kan ik niet tegenspreken.

filosoof 19 oktober 2006 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2080531)

Ik wens de N-VA te feliciteren met dit dapper standpunt. De PVDA is inderdaad een extremistische partij, meer zelfs dan het VB, aangezien ze openlijk dweept met het extremistische regime van Stalin.

Ook de argumenten van De Wever zijn sterk. Als je zegt dat ze weinig stemmen halen, waarom dan niet samenwerken met het VB waar die weinig stemmen halen? Als je zegt dat een district niet veel kan realiseren, waarom dan niet met het VB samenwerken in een district?

Bart De Wever pleit hier niet voor een samenwerken voor het VB, wel voor het consequent doorzetten van een pricipiële kwestie. Wanneer men niet met het VB wil samenwerken, moet met ook niet met de PVDA samenwerken.

Wat zou het immers bewijzen als ze wel samen zouden werken met de PVDA? Dan zou het duidelijk zijn dat men geen cordon rond het VB legt omwille van extremisme, maar uitsluitend omdat het VB streeft naar Vlaamse onafhankelijkheid. Of hoe het belziek door de mand kan vallen...

Volgens de door het VuilB verkondigde theorie over het "CordonSanitaire" zou het VuilB nu de PVDA moeten steunen..Ik ben benieuwd:lol:

filosoof 19 oktober 2006 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 2094540)
En ze slapen allemaal in een groot bed.

Had je een spycam staan?8O

Linkse Vogel 19 oktober 2006 19:17

ja, maar het verschil is dat het VB extreem RECHTS is en PVDA extreem LINKS is. de extreem rechtse willen de wereld van haat vergroten en de extreem linksen willen die verkleinen ;-)

MrMariusz 19 oktober 2006 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2095023)
ja, maar het verschil is dat het VB extreem RECHTS is en PVDA extreem LINKS is. de extreem rechtse willen de wereld van haat vergroten en de extreem linksen willen die verkleinen ;-)

Extreem-linkse regimes hebben een pak meer doden op hun geweten dan extreem-rechtse... nochtans ook allemaal met goede bedoelingen :lol:

abou Anis 19 oktober 2006 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2094611)
Had je een spycam staan?8O

Ik lig zesde van links.

abou Anis 19 oktober 2006 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrMariusz (Bericht 2095186)
Extreem-linkse regimes hebben een pak meer doden op hun geweten dan extreem-rechtse... nochtans ook allemaal met goede bedoelingen :lol:

Wat waren de goede bedoelingen van de nazi's, Mussolini, Franco, de Griekse kolonels, Pinochet, de argentijnse junta, ....

Tzuvar Raemborr 19 oktober 2006 21:16

En als dan de PVDA vanachter z'n "veilige schutskring" even onstuitbaar begint te groeien als het VB...

:lol!: Ik zie het zo al voor me! :lol!:

VB : 26%
PVDA : 26%
VLD+Vivant+CD&V+NVA+SPA+Spirit+Groen+BUB : 48%

Dat gaan zware akkoorden worden :D

Marlboro 19 oktober 2006 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2095023)

yeah right;daarmee dat het iedere jaar dezelfden zijn in bv leuven die beginnen boel te zoeken en met stoelen en dergelijke meer beginnen te gooien,ts.En dan heb ik het over extreem linksen.

Uh-Huh 19 oktober 2006 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2095402)
yeah right;daarmee dat het iedere jaar dezelfden zijn in bv leuven die beginnen boel te zoeken en met stoelen en dergelijke meer beginnen te gooien,ts.En dan heb ik het over extreem linksen.

Eh?

Marlboro 19 oktober 2006 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2095441)
Eh?

21 mensen opgepakt na incidentrijke NSV-betoging in Leuven

Posted in:— @ 3:08 pm

Bij rellen tijdens twee betogingen zijn donderdagavond in Leuven 21 mensen opgepakt. Er vielen zes gewonden. De nationalistische studentenvereniging NSV betoogde er tegen het groeiende gebruik van het Engels in het hoger onderwijs en tegen de waalse arrogantie tegenover Vlaanderen. Linkse tegenbetogers wilden op ondemokratische wijze de NSV-manifestatie tegenhouden.
De zwaarste problemen deden zich voor onmiddellijk na de start van de NSV-betoging toen tegenbetogers met stoelen, zetels en oude fietsen barrikades opwierpen op een kruispunt. Van daaruit bekogelden ze de politie, die de NSV-betoging voorafging, met stenen, verfpotten en brandende fakkels. De politie ontzette de straat met het waterkanon. Er werden verschillende betogers opgepakt. Er sneuvelde ook ramen van winkels.
De NSV-betogers werden vervolgens op elk kruispunt door tientallen anti-demokratische tegenbetogers onthaald met slogans als ,,geen fascisten in deze stad'’. De politie moest opnieuw ingrijpen toen een deel van NSV’ers terug op de bus naar huis wilde. Pas na middernacht keerde de rust weer in de Leuvense binnenstad.
In totaal zijn 21 tegenbetogers opgepakt, de meesten onder hen werden in de loop van de nacht terug vrijgelaten. Acht onder hen zijn gerechtelijk aangehouden wegens het toebrengen van slagen en verwondingen. Een van de gearresteerde betogers had zelfs een gestolen laptop bij zich! De linkse minderjarige beweert niets met de diefstal te maken te hebben. Hij zou de laptop “gevonden” hebben. De vraag is of deze linkse dief wel weet wat hij met een draagbare computer kan doen.
Er zijn zes gewonden (twee NSV- en vier tegenbetogers) voor verzorging naar het ziekenhuis gebracht. Ook twee politieagenten raakten lichtgewond. Later verklaarde Leuvens burgemeester Louis Tobback dat het NSV geen verboden organisatie is en dus recht heeft om te betogen. Hij gedraagt zich op dat vlak demokratischer dan het schoriemorie dat de linkervleugel donderdagavond bevolkte.

TommyMax2 19 oktober 2006 22:33

Allé zo te zien hadden de NSV'ers chance dat ze bescherming hadden. Zolang de NSV'ers alleen maar kunnen marcheren onder zware politiebescherming zit het nog wel snor met die studenten: keep it up !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be