Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ben jij lid van een politieke partij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=72972)

Zwartengeel 25 december 2006 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2274483)
Volgens mij mag je van zoveel partijen lid zijn als je wilt.

Je mag dan wel geen mandaat bekleden in één van die partijen, want dan kan er sprake zijn van belangenvermenging.

Zolang je niet op een lijst staat, of zo lang je geen mandaat hebt binnen de partij, is er volgens mij geen probleem.

Ik zie er hoe dan ook het nut niet van in.

lombas 25 december 2006 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2274483)
Volgens mij mag je van zoveel partijen lid zijn als je wilt.

Je mag dan wel geen mandaat bekleden in één van die partijen, want dan kan er sprake zijn van belangenvermenging.

Zolang je niet op een lijst staat, of zo lang je geen mandaat hebt binnen de partij, is er volgens mij geen probleem.

Kijk, jij mag, jij mag, ik zeg toch enkel maar wat er in de statuten staat eh? Sorry.

Praetorian 25 december 2006 17:09

Kommunistische Partij

De Garde 25 december 2006 20:39

13.5 jaar lid Vlaams Blok en nu ruim twee jaar lid Vlaams Belang. En wat mij betreft mag er nu bij de partij een injectie geloofwaardige christendemocraten komen, op voorwaarde dat ze overduidelijk voor Vlaamse onafhankelijkheid kiezen.

FRoNT-international 25 december 2006 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 2274926)
13.5 jaar lid Vlaams Blok en nu ruim twee jaar lid Vlaams Belang. En wat mij betreft mag er nu bij de partij een injectie geloofwaardige christendemocraten komen, op voorwaarde dat ze overduidelijk voor Vlaamse onafhankelijkheid kiezen.

Onmogelijk als de partij zich onthoud bij de stemming over meer democratie, beter bestuur en dergelijke. Dus de onthouding bij de stemming over de fascistische 5% kiesdrempel was een complete tactische blunder.
Dit wil nog juist niet zeggen dat ze trouwe kiezers verliezen, maar het scheelt niet veel meer. De arrogantie van de partijtop, sommige onbekwame parlementairen & plaatselijke raadsleden begint bijna vruchten af te werpen. Gelukkig is de houding van de illegale Centrale Grote Kansen Roulette nog altijd fascistisch.

john bell hood 26 december 2006 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 2274926)

Dergelijke figuren horen niet in het VB thuis.De vlaamse onafhankelijkheid is maar één van de themas van de partij. Het tijdstip van uw aansluiting maakt duidelijk dat u het licht pas zag na de grote doorbraak.Tegen dergelijke mensen sta ik sceptisch tot het bewijs gegeven is dat men ideologisch betrouwbaar is. In uw geval bevestigt uw tussenkomst het scepticisme tegen laatbloeiers.

ancapa 26 december 2006 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FRoNT-international (Bericht 2275004)
Onmogelijk als de partij zich onthoud bij de stemming over meer democratie, beter bestuur en dergelijke. Dus de onthouding bij de stemming over de fascistische 5% kiesdrempel was een complete tactische blunder.
Dit wil nog juist niet zeggen dat ze trouwe kiezers verliezen, maar het scheelt niet veel meer. De arrogantie van de partijtop, sommige onbekwame parlementairen & plaatselijke raadsleden begint bijna vruchten af te werpen. Gelukkig is de houding van de illegale Centrale Grote Kansen Roulette nog altijd fascistisch.

kiesdrempels bestaan overal... is heel europa dan fascistisch ?

is het cordon sanitair democratisch ?

toppunt van arrogantie ? burgermanifesten schrijven en ze gebruiken als recyclagepapier !

FRoNT-international 26 december 2006 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2275702)
kiesdrempels bestaan overal... is heel europa dan fascistisch ?

is het cordon sanitair democratisch ?

toppunt van arrogantie ? burgermanifesten schrijven en ze gebruiken als recyclagepapier !

Overal waar er kiesdrempels zijn kan men spreken van schijndemocratie (fascisme). Het cordon sanitair bewijst dat bovenstaande zelfs bestaat binnen de klassieke pers, openbare media enz ...
Die kleinen, da jonck hadden ze beter direct als onbetaalde ophaler bij het recyclagepapier gezet nog voor hij kon schrijven.

http://democratie.startpagina.eu

liberalist_NL 26 december 2006 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FRoNT-international (Bericht 2275816)
Overal waar er kiesdrempels zijn kan men spreken van schijndemocratie (fascisme). Het cordon sanitair bewijst dat bovenstaande zelfs bestaat binnen de klassieke pers, openbare media enz ...
Die kleinen, da jonck hadden ze beter direct als onbetaalde ophaler bij het recyclagepapier gezet nog voor hij kon schrijven.

http://democratie.startpagina.eu

In Nederland hebben we een denktank die bestaat uit vrijwel alle politieke partijen vertegenwoordigd in de Tweede Kamer. Die heet: Lux Voor. Zij pleiten in Nederland voor een kiesdrempel omdat het vele partijen-stelsel hier Nederland vrijwel onbestuurbaar maakt. Er zitten dus niet zo heel veel nadelen aan een kiesdrempel.

Geertje 26 december 2006 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2271299)
ben jij lid van een politiek partij?
waarom wel?
waarom niet?
en zo ja van welke partij dan?

1.nee!
2.!
3.geen tijd, geen goesting!
4.!

De Garde 26 december 2006 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2275699)
Dergelijke figuren horen niet in het VB thuis.De vlaamse onafhankelijkheid is maar één van de themas van de partij. Het tijdstip van uw aansluiting maakt duidelijk dat u het licht pas zag na de grote doorbraak.Tegen dergelijke mensen sta ik sceptisch tot het bewijs gegeven is dat men ideologisch betrouwbaar is. In uw geval bevestigt uw tussenkomst het scepticisme tegen laatbloeiers.

Was er dan ook maar 18 hé! Ben er nu 33. En ja, Vlaamse onafhankelijkheid is maar één thema, maar wel de enige sleutel die we hebben om een nieuw beleid te krijgen. Maar ik voel me naar maatschappijbeeld meer aangesproken tot de kern van de christendemocratie, met name het personalisme, dan tot het liberalisme. In een volksnationale context, dat staat buiten kijf.

De Garde 26 december 2006 14:00

[quote=FRoNT-international;2275004]Onmogelijk als de partij zich onthoud bij de stemming over meer democratie, beter bestuur en dergelijke. Dus de onthouding bij de stemming over de fascistische 5% kiesdrempel was een complete tactische blunder.
Dit wil nog juist niet zeggen dat ze trouwe kiezers verliezen, maar het scheelt niet veel meer. De arrogantie van de partijtop, sommige onbekwame parlementairen & plaatselijke raadsleden begint bijna vruchten af te werpen. Gelukkig is de houding van de illegale Centrale Grote Kansen Roulette nog altijd fascistisch.[/quote

De enige zinnige uitleg voor die onthouding is tactisch. Overigens bestonden er in het vorige systeem nog veel hogere kiesdrempels in de arrondissementen. Ik denk aan West-Vlaanderen.

Ik moet wel, in al die jaren, opmerken dat er steeds meer stuurlui aan de wal staan die nooit snel genoeg bediend kunnen worden en het liefst van al anciens aan de kant willen zetten. En dan zie je allerlei fabels de lucht in gaan over parlementairen.

Perfectie is niet des mensen, dus ook bij het Vlaams Belang niet.

john bell hood 26 december 2006 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 2276317)
Was er dan ook maar 18 hé! Ben er nu 33. En ja, Vlaamse onafhankelijkheid is maar één thema, maar wel de enige sleutel die we hebben om een nieuw beleid te krijgen. Maar ik voel me naar maatschappijbeeld meer aangesproken tot de kern van de christendemocratie, met name het personalisme, dan tot het liberalisme. In een volksnationale context, dat staat buiten kijf.

Op 18 gaat men wel degelijk uit idealisme bij een politieke partij.

Zijne Heerlijkheid 26 december 2006 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 2276320)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FRoNT-international (Bericht 2275004)
Dus de onthouding bij de stemming over de fascistische 5% kiesdrempel was een complete tactische blunder.

De enige zinnige uitleg voor die onthouding is tactisch.

Die andere Vlaams-nationalistische partij eens tactisch een ferme hak zetten, bedoel je? ;-)

In het omgekeerde geval hadden we het hier nu ongetwijfeld over volksverraad of zo.

Kim 26 december 2006 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2274298)
Daar ben ik geen officieel lid van, nee. Ik ken er wel mensen en ga zoveel mogelijk naar vergaderingen en bijeenkomsten.

Het lidgeld is me echter iets te hoog. Ik moet al een hele boel magazines, kranten en groepjes sponseren, en ik leef ook maar van vier dagen werken per maand.

Sinds hun laatste schandalige debat in Gent heb ik zo m'n visie over Nova Civitas gekregen. Drie euro vragen per persoon voor een zaaltje waarin je amper kon keren, niks kon horen en nog veel minder kon zien.

En dat terwijl de zaal op de verdieping daarboven eens zo groot was... Maar ja, dat zal net iets teveel gekost hebben voor Bouckaert.

De Garde 26 december 2006 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid (Bericht 2276356)
Die andere Vlaams-nationalistische partij eens tactisch een ferme hak zetten, bedoel je? ;-)

In het omgekeerde geval hadden we het hier nu ongetwijfeld over volksverraad of zo.

Principieel ben ik ook niet dol op kiesdrempels (hoewel ze de facto bestaan) maar ik kan me indenken dat in de overwegingen om zich te onthouden (wat aan het eindresultaat niks zou veranderd hebben) ook wel eens een signaal aan de N-VA meespeelde dat als men zich hypocriet bleef opstellen aangaande het cordon sanitaire (wel zeggen dat men wil praten maar in de praktijk het cordon gewoon handhaven) er ook consequenties zijn.

De N-Va heeft trouwens nadien niks anders gedaan dan mensen die met het Vlaams Belang wilden praten buiten gezet.

Lesane 26 december 2006 17:09

Nog steeds N-VA'er, ondanks het met-de-billen-bloot debacle met Dedecker.

FRoNT-international 26 december 2006 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2276249)
In Nederland hebben we een denktank die bestaat uit vrijwel alle politieke partijen vertegenwoordigd in de Tweede Kamer. Die heet: Lux Voor. Zij pleiten in Nederland voor een kiesdrempel omdat het vele partijen-stelsel hier Nederland vrijwel onbestuurbaar maakt. Er zitten dus niet zo heel veel nadelen aan een kiesdrempel.

Laat het toekomstdenken in eerste instantie maar over aan alle partijen, ook deze die nog niet vertegenwoordigd zijn in het parlement. Want blijven lullen over multicul, enz ... maar toch al direct op politiek vlak elk mogelijk ander idee in de kiem smoren opdat de klassieke partijen geen oplossing kunnen bieden aan al de eerste kiesuitslag die ze tegenkomen is doodgewoon anti-democratisch, pure discriminatie, ... ! Daarenboven zijn alle toegepaste systemen voor zetelverdeling niet in overeenstemming met de evenredigheid die de grondwet voorstelt. Meteen is er overal reeds een illegale kiesdrempel naast deze die vele dictaturen ook legaal willen invoeren. Oorzaak van het vele partijen-stelsel is juist de lange onbestuurbaarheid van een land en niet omgekeerd.

bk232214 26 december 2006 17:30

bescherm

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2271299)
ben jij lid van een politiek partij?
waarom wel?
waarom niet?
en zo ja van welke partij dan?

Ik bescherm mijn kinderen en kleinkinderen ,zoals V.B. vlaanderen beschermd

bk232214 26 december 2006 17:34

raden

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2271726)
Ik ben lid van LSP.

U stempeld

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be