Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Filmpjes van Saddams excutie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73553)

Ive De Beckker 30 december 2006 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Megens (Bericht 2289894)
Het gaat me niet zozeer om het lot van de misdadiger. Bij een misdaad is het vooral belangrijk de bevolking te behoeden voor meer misdaden. Een middel is straffen. Ik vind niet dat er gestraft moet worden omdat je een misdaad pleegt, maar gestraft moet worden opdat je de misdaad niet meer zou plegen. Iemand levenslang opsluiten is noodzakelijk als de misdadiger niet meer tot inzicht te brengen is. Ook de doodstraf zou dan een oplossing kunnen zijn.

MAAR
1) je weet niet wat de doodstraf inhoud
2) heeft de staat het recht een persoon ter dood te veroordelen?
3) het lokt alleen maar meer geweldadige reacties uit (zie actualiteit)

De enige optie lijkt mij hier levenslange opsluiting.

Dat is juist.
Niemand heeft het recht om te beslissen of een ander mag blijven leven of niet.

Jozef Ostyn 30 december 2006 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 2289704)
neen absoluut niet...
maar bedenk gewoon eens dat het proces te Nürnberg tegen al de verdachten zou geëindigd zijn bij een veroordeling van een vergeldingsactie op 200-tal man per kop en ze daarvoor de strop zouden gekregen hebben....
'k weet niet
'k had dan toch liever gezien dat 'm expliciet veroordeeld zou geweest zijn voor al wat men 'm ten lasten kon leggen

Die processen kunnen rustig doorgaan. Er zijn nog beklaagden genoeg.
Wat u voorstelt zou leiden tot de farce die we in Den Haag gezien hebben met Milosovic.

Karel Megens 30 december 2006 23:47

1) Niemand weet wat de dood inhoud, dus ook niet de doodstraf.
2) Dat de staat het recht heeft mensen ter dood te veroordelen is dan uw mening.
Maar wie is de staat om te oordelen over dood of leven? De staat is niet "heilig".
3) "Het is onjuist dat executies gewelddadige reacties uitlokken." Vandaag al naar het nieuws gekeken?
4) "Een echte levenslange opsluiting zonder enige kans op vrijlating is juist een oproep tot geweld." Het is een minder emotionele beslissing dan de doodstraf. Heftige emoties leiden tot geweld.

Martini 30 december 2006 23:49

De Amerikaanse media waren anders wel grappig. Op CNN werden beelden van de dood van Dhr. Hussein niet getoond omdat hij geen kap droeg en de doodsstrijd dus op zijn gezicht zichtbaar zou zijn, wat schokkend kan zijn voor de Westerse kijker. Maar hier, kijk ondertussen gerust naar massa's beelden van dode Koerden :roll:.

Jozef Ostyn 30 december 2006 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Megens (Bericht 2290251)
1) Niemand weet wat de dood inhoud, dus ook niet de doodstraf.
2) Dat de staat het recht heeft mensen ter dood te veroordelen is dan uw mening.
Maar wie is de staat om te oordelen over dood of leven? De staat is niet "heilig".
3) "Het is onjuist dat executies gewelddadige reacties uitlokken." Vandaag al naar het nieuws gekeken?
4) "Een echte levenslange opsluiting zonder enige kans op vrijlating is juist een oproep tot geweld." Het is een minder emotionele beslissing dan de doodstraf. Heftige emoties leiden tot geweld.

Ja ik heb vandaag ook al naar het nieuws gekeken. U moet zich eens proberen inbeelden wat voor een geweldreactie er zou gekomen zijn indien Saddam NIET geëxecuteerd was.

Karel Megens 31 december 2006 00:02

"Het is onjuist dat executies gewelddadige reacties uitlokken."
Dit zijn uw woorden.

Het is onjuist dat executies meer gewelddadige reacties uitlokken. Zou dat niet al wat beter zijn, beste man?

Over het denkbeeldige scenario spreek ik mij niet uit... Dat vind ik geen argument.

Levertraan 31 december 2006 00:09

Mensen die JA antwoordden klikken hier !

colargo 31 december 2006 00:12

Men toont geen executie en nadien zie je een lichaam............ :?

nubian 31 december 2006 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan (Bericht 2290315)
Mensen die JA antwoordden klikken hier !

Ik heb er niet naar gekeken naar Sadams ophanging, maar het tweede filmpje is hilarisch:lol:

Pietje 31 december 2006 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colargo (Bericht 2290320)

Troost je, weldra kom je waarschijnlijk wel aan je trekken op "rotten.com".

St Germain Tourist 31 december 2006 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2290102)
Sommige mensen plegen misdaden die van zo'n aard zijn dat zij een onaanvaardbaar gevaar zijn voor de samenleving. In zo'n geval is de doodstraf de aangewezen straf.
Men weet overigens perfect wat de doodstraf inhoudt: een snelle en efficiënte executie.
De staat heeft hiertoe zeker het recht, mits het gebeurt op basis van wetgeving en rechtspraak en enkel wanneer het om uitzonderlijke gevallen van gevaar voor de samenleving gaat.
Het is onjuist dat executies gewelddadige reacties uitlokken. Integendeel, hoeveel gijzelingsacties werden in het verleden niet ondernomen om veroordeelden uit de gevangenis te bevrijden. Hoeveel geweld is er niet in gevangenissen? Een echte levenslange opsluiting zonder enige kans op vrijlating is juist een oproep tot geweld. Zo'n gevangene heeft immers niets meer te verliezen.

100% juist!

Levertraan 31 december 2006 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colargo (Bericht 2290320)

???

baseballpolitieker 31 december 2006 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan (Bericht 2290415)
???

Misschien is het wel opgezet spel zoals ik ook al liet uitschijnen, het lijkt me toch maar verdacht en vandaag de dag mogen we niets meer vertrouwen! Je weet het nooit dat de Amerikanen een dictatorke achterhouden voor wanneer ze hem eens nodig hebben of zo!8-)

Martini 31 december 2006 12:04

Santé ;).

Edit: Ah, ik was al tweede merk ik.

Voodoo Child 31 december 2006 13:44

boe !
ik had ten minste zijn gezicht willen zien terwijl hij viel !

Marlboro 31 december 2006 13:48

http://z.about.com/d/politicalhumor/...addam_hang.gif

Boadicea 31 december 2006 20:01

Ik geloof niet dat het nut heeft om al die filmpjes te gaan bekijken. Op het moment van zijn executie zat ik naar CNN te kijken. Het was niet live uitgezonden, dus replays hoeven voor mij niet. Waarschijnlijk zullen we Saddam aan de galg nog beu gezien worden.

Ive De Beckker 31 december 2006 20:11

We spreken hier over een Irak bestuurd door de Amerikanen.
Was het de echte Saddam?
Is hij echt dood?
Regelmatig gaat de camera naar de grond.

Je weet met de amerikanen en irakezen nooit...

carlgustaaf 31 december 2006 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Judokus (Bericht 2287762)
Ik vind het erg hoezeer mensen verlangen om bloed te zien...
en dan zelfs dansen rond een dood lijk...
bloedvergieten, doodmaken, ophangen,...
ze zijn geen haar beter en geen snars beschaafder dan Saddam zelf...

Homo homine lupus (een mens is als een wolf voor de mens)

zeer juist.Mensen zijn nu éénmaal wreedaardig.

carlgustaaf 31 december 2006 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2287836)
Een groot man is gestorven. Maar hij zal voor altijd herrinnerd worden als de martelaar die trots het decadente Westen heeft bevochten.

:lol: Raven! Altijd een woordje om te lachen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be