Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Geef je soms geld aan bedelaars (https://forum.politics.be/showthread.php?t=75223)

Linkse Vogel 19 januari 2007 22:14

Ik geef geld aan een bedelaar als ik weet waarom hij arm is, soms begin ik er mee te praten om meer info... Als ik hem vertrouw steun ik hem.

Mitgard 19 januari 2007 22:53

moest ik zo rijk zijn als pakweg chipie of bobke, ik zou wel een stuk meer geven.

Mambo 20 januari 2007 08:28

Geef vandaag geld aan een bedelaar en morgen staan er twee bedelaars.

duveltje382 20 januari 2007 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2353501)

Idd,wij zouden die gasten moeten kunnen bewegen om te gaan werken en alzo hun geld op een eerlijke manier te verdienen hé,je kan nu eenmaal niet alles willen van een samenleving en er niets voor terug doen hé

Bhairav 20 januari 2007 09:04

Denkde dat die zomaar ineens kunnen gaan werken?
En als ze nu niet willen? En dan?

King of beggars and fleas 20 januari 2007 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2352669)
Ik geef geld aan een bedelaar als ik weet waarom hij arm is, soms begin ik er mee te praten om meer info... Als ik hem vertrouw steun ik hem.

enig idee welk paternalisme en verregaande klassenongelijkheid die houding impliceert ?

allee stel je eens voor

door omstandigheden ( de sociale economie bvb die je de toegang tot de vrije markt ontzegd ) kan je niet anders dan bedelen en dus afhankelijk zijn van de goedwil van anderen

en om te kunnen blijven bestaan moet zo n bedelaar vervolgens eerst jouw goedkeuring bekomen allee

persoonlijk zou ik nog liever kreperen van de honger dan van mensen die zich zo komen moeien ook maar één boterham aan te nemen

King of beggars and fleas 20 januari 2007 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2353515)
Idd,wij zouden die gasten moeten kunnen bewegen om te gaan werken en alzo hun geld op een eerlijke manier te verdienen hé,je kan nu eenmaal niet alles willen van een samenleving en er niets voor terug doen hé

dus bedelen is geld verdienen op een oneerlijke manier 8O ?

weer te veel duvel gezopen ?

nog altijd zat van gisteren ?

Mambo 20 januari 2007 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2353524)
Denkde dat die zomaar ineens kunnen gaan werken?
En als ze nu niet willen? En dan?

Dan niks.

duveltje382 20 januari 2007 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2353531)
dus bedelen is geld verdienen op een oneerlijke manier 8O ?

weer te veel duvel gezopen ?

nog altijd zat van gisteren ?

Niet van smorgens :) Maar bedelen anno 2007 zou eigenlijk niet hoeven hé,maar een beetje inspanning als arme anno 2007 zou wel moeten hé,en niet enkel met roepen !!!!!

StevenNr1 20 januari 2007 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2324694)
de helft van de bedelaars valse bedelaars.

Ge gaat toch niet vals nen halven dag id kou zitten voor wa klein geld m.i.

marijke taffein 20 januari 2007 14:03

a ... ik speel op straat op een draaiorgeltje...en de meeste daklozen hier kennen me .... een sigaret kan er altijd voor hun af dat weten ze onderhand al ...en 20 pennies voor een koffie kunnen ze meestal ook krijgen uit mijn hoge hoed ---heb verleden jaar ook gespeeld voor een gedenkteken op het kerkhof voor een dakloze die gestorven is van de kou ...en 1 keer per jaar in de kerstperiode gaat de opbrengst van mijn hoed naar een opvang voor daklozen voor het plaatselijke kerstdiner dat ze voor hen organiseren ...

http://www.esnips.com/doc/29e94586-3...n_manege_a_moi

eno2 20 januari 2007 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein (Bericht 2354264)
ja ... ik speel op straat op een draaiorgeltje...en de meeste daklozen hier kennen me .... een sigaret kan er altijd voor hun af dat weten ze onderhand al ...en 20 pennies voor een koffie kunnen ze meestal ook krijgen uit mijn hoge hoed ---heb verleden jaar ook gespeeld voor een gedenkteken op het kerkhof voor een dakloze die gestorven is van de kou ...en 1 keer per jaar in de kerstperiode gaat de opbrengst van mijn hoed naar een opvang voor daklozen voor het plaatselijke kerstdiner dat ze voor hen organiseren ...

Ik ben hard aan het bijoefenen voor professionele straatzanger, maar ik begin niet aan benefiets voor ik mijn gitaren terug verdiend heb, die ik al versleten heb.

freespirit 20 januari 2007 14:11

Ik geef uit principe (in België) geen geld aan bedelaars. Er zijn in onze welvaartsstaat genoeg geijkte kanalen langs waar je een soort van minimumsteun kan bekomen, zoals OCMW en allerhande hulporganisaties. Bovendien los je met het geven van aalmoezen geen structurele armoede of problemen op, het is hoogstens een doekje voor het bloeden. Trouwens, nog een bedenking, ik heb de indruk dat sommige bedelaars zich niet meer in de maatschappij willen integreren. Ze kiezen bewust voor een leven op straat, dat is hun zaak, maar aan zulke koppigaards wens ik geen geld uit te geven. Aan straatmuzikanten geef ik eventueel wel iets, omdat zij tenminste nog iets nuttigs doen voor hun kost.

Cynicus 20 januari 2007 15:01

Bedelen zou verboden moeten worden.

nubian 20 januari 2007 15:06

Ik had ooit eens op de Meir een cheeseburger aan een bedelaarster (jaja met 2 goude tanden) en haar kind gegeven en zij smeet het stonecold weg en het strafste...ze was boos omdat ik haar geen geld gaf.

eno2 20 januari 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2352745)
moest ik zo rijk zijn als pakweg chipie of bobke, ik zou wel een stuk meer geven.

Meer wat?
Muizenkeutels?

eno2 20 januari 2007 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nubian (Bericht 2354589)
Ik had ooit eens op de Meir een cheeseburger aan een bedelaarster (jaja met 2 goude tanden) en haar kind gegeven en zij smeet het stonecold weg en het strafste...ze was boos omdat ik haar geen geld gaf.

't Is nooit goed met die bedelaaars. Ik gaf er een in het Noordstation eens een biljet en kreeg het terug omdat hij er geen cheesburger kon voor kopen (dat was voor de eurobiljetten..)

eno2 20 januari 2007 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2353501)

Geef twee bedelaars een been en een hond loopt er mee heen.

nubian 20 januari 2007 16:20

Wat ik niet snap is: bedelaars die strooibriefjes uitdelen, hoe komen ze in godsnaam aan het geld om al die strooibriefjes te betalen en waarom hebben de meeste bedelaars de nieuwste Nikés aan?

eno2 20 januari 2007 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein (Bericht 2354264)
a ... ik speel op straat op een draaiorgeltje...en de meeste daklozen hier kennen me .... een sigaret kan er altijd voor hun af dat weten ze onderhand al ...en 20 pennies voor een koffie kunnen ze meestal ook krijgen uit mijn hoge hoed ---heb verleden jaar ook gespeeld voor een gedenkteken op het kerkhof voor een dakloze die gestorven is van de kou ...en 1 keer per jaar in de kerstperiode gaat de opbrengst van mijn hoed naar een opvang voor daklozen voor het plaatselijke kerstdiner dat ze voor hen organiseren ...

http://www.esnips.com/doc/29e94586-3...n_manege_a_moi

Ik ben niet zo gek op draaiorgel, marijke, maar misschien kan ik je omturnen in dancing girl?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be