Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Zweepslagen voor drinken en dansen op trouw in Saoedi-Arabië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=78882)

hermanvk 5 februari 2007 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2404428)
De mensenrechten zijn niet universeel geldend aangezien ze vanuit een westers standpunt zijn geschreven. Het doorduwen van de mensenrechten is cultureel imperialisme.

Het is wel een verdrag dat kan getekend worden of niet.
Saoudi-Arabie, heeft dit verdrag blijkbaar niet getekend.
Wat wel werd getekend:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2404428)
Dingen zoals de Tien Geboden, de Sharia, etc...zijn voorbeelden van "hogere" wetten die nodig waren om orde te handhaven in de maatschappij toen de seculiere staat nog niet bestond.

Afschaffen die boel dus, want nu hebben wij een seculiere staat.
Behalve als er islam aanhangers rondlopen, dan moeten wij ons nog altijd aanpassen aan een discriminerende, gewelddadige ideologie, ineen geflanst door een rovershoofman, moordenaar en pedofiel.

D'ARTOIS 5 februari 2007 22:57

Dat zal een heerlijke vertoning worden: meisjes en vrouwen halfnaakt in het openbaar zweepslagen ontvangend, nou, ik denk dat de videocamera's niet stil zullen staan en dat heel wat van deze filmpjes op internet tercht zullen komen ter meerdere glorie van de Islam.

De VS kan niet zoveel in deze. De Sa'udi's hebben al hun oliebronnen ondermijnd en elke inval van welke troepenmacht dan ook zal de grootste fakkel iop deze aarde ontsteken. Ze blazen al hun oliebronnen op.

hermanvk 5 februari 2007 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2404431)
met wat de rest vd wereld ervan denkt.

Jij hebt geen recht om te spreken voor de rest van de wereld. Vooral niet in mijn naam. Ik zal dat zelf wel doen.

hermanvk 5 februari 2007 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar (Bericht 2404695)
Over die lijfstraffen kunnen we discussieren.

Daar is niet over te discussieren:
SA tekende een contract om dat soort straffen te bannen.
Daar moet tegenopgetreden worden, maar dat zal niet: er zit te veel petrol onder hun zandbak.

Lincoln 5 februari 2007 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 2406433)
De Sa'udiers zuipen zich helemaal verrot bij Marble Arch in London. Ik heb een goed idee: we gaan elke disco in London in en trekken elke Islamiet naar buiten, filmen hem en geven hem de kat met de negen staarten.
Die vrouwen in Sa'udi die afgeranseld zullen worden....ik denk niet dat daar nog veel van overblijft. Geestelijk in elk geval niet en lichamelijk helemaal niet.

Maar hier is Amerika muisstil.

Zeer goed idee, mag ik u daarbij helpen ??:lol:

hermanvk 5 februari 2007 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2404707)
Wat is er mis met zang en dans?
Wat is er mis met gelukkig zijn?
Wat is er mis met vrije sexuele beleving?

Allemaal verbieden zodat we allemaal kunnen gaan feesten in de hemel en hier op aarde ongelukkig rondlopen?

Als SA dat nu eenmaal verbiedt, dan is dat zo. Ik ben er ook volledig tegen, daar niet van (ik bedoel dan tegen dat verbod in SA - er doen zich ginder nog meer absurde dingen voor - vrouwen die geen auto mogen rijden, ook al tekende SA een verdrag dat die discriminatie ging stoppen)

Het probleem is nu eenmaal dat wij onze wetten in eigen land telkens moeten aanpassen aan hun voorwaarden.

hermanvk 5 februari 2007 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar (Bericht 2404710)
Ooit gehoord van de strategische oliereserve voor het geval dat we nog een oliecrisis zouden krijgen?
Op termijn krijgen we wel een probleem maar daar wordt wel een pijnlijke oplossing voor gevonden of omweg bedacht.

Kernenergie!

hermanvk 5 februari 2007 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 2406433)
Maar hier is Amerika muisstil.

Omwille van de smeer, likt de kat de kendeleer!

hermanvk 5 februari 2007 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 2406634)
De VS kan niet zoveel in deze. .

Zoals de rest van de wereld: wijzen op het getekende contract in verband met lijfstraffen.

Dycore 5 februari 2007 23:19

Voor mijn part mogen ze de schandpaal hier ook terug invoeren. Maar dan wel voor kinderverkrachters en dergelijke ipv dans en drank

Golradir 5 februari 2007 23:59

Zolang er maar olie blijft komen uit dit soort landen moet men zich er verder niet mee bemoeien. 't Is hun probleem, niet het onze.

hermanvk 6 februari 2007 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Golradir (Bericht 2406858)
Zolang er maar olie blijft komen uit dit soort landen moet men zich er verder niet mee bemoeien. 't Is hun probleem, niet het onze.

jij ziet ook niet veel verder, dan je neus lang is eh?
Met die olie, komen de islam problemen ook...
Je moet Eurabia van Bat Ye'or maar eens lezen.

the_dude 6 februari 2007 15:34

zolang de amerikanen en saoudi's goeie vrienden zijn, zullen de ene olie krijgen en de andere doen dan wat ze willen.

Golradir 6 februari 2007 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 2406917)
jij ziet ook niet veel verder, dan je neus lang is eh?
Met die olie, komen de islam problemen ook...
Je moet Eurabia van Bat Ye'or maar eens lezen.

Wel eens een moslim door een pijplijn zien gaan? Hoezo komt de islam met de olie? Het enige wat je nodig hebt is een stabiele regering.

k9 7 februari 2007 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 2406468)
Je leest niet goed.
Wat die man bedoelde was, dat WIJ NOG NIET EENS MOGEN ZEGGEN DAT BUITENLANDERS ZICH MOETEN AANPASSEN!!!!
Da's nog heel wat anders dan zweepslagen :roll:

Ik zie het hier op dit en andere fora 100 keer herhaald elke dag, het VB doet niet anders, dus wat je zegt is onzin.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 2406483)
Hoog tijd voor kernenergie!!!!!!

idd

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 2406510)
woehahahahahhahhhaahahahahh :rofl:

Je hebt duidelijk geen idee waar je over spreekt.

Enter 7 februari 2007 11:49

Barbaars.

Maar om even filosofisch te zijn. Hebben wij ons te moeien met hun wetten en gebruiken als we niet willen dat zij zich hier moeien?

fox 7 februari 2007 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2404225)
Dus mensenrechten zijn ondergeschikt aan olie?

Tuurlijk zijn mensenrechten ondergeschikt aan olie. Ik dacht dat dat toch vrij duidelijk was?

fox 7 februari 2007 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2411160)
Barbaars.

Maar om even filosofisch te zijn. Hebben wij ons te moeien met hun wetten en gebruiken als we niet willen dat zij zich hier moeien?

Neen, we hebben ons inderdaad niet te mooien. Voor mijn part mogen die mannen daar doen wat ze willen en als ik ooit van mijn leven naar daar wil gaan wonen dan pas ik mij wel aan aan hun gewoontes. Dat is iets wat ik ook doe als ik op reis ga.

Maar dan wil ik er wel iets voor terug. Elke allochtoon die naar hier komt past zich aan aan onze gewoontes. We doen niet aan rituele slachtingen, we lopen niet met een religieuze hoofddoek in onze scholen, we leren de taal van de autochtone bevolking, kortom, we volgen de wetten van het land waar we wonen.

Indien je deze wetten niet wil of kan navolgen dan is er maar 1 oplossing. Gaan naar een land waar de wetten je wel liggen. Het is toch te gek voor woorden dat een autochtoon zich moet aanpassen aan een allochtoon?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be