![]() |
Citaat:
2:Ik beweer ook niet dat onze cultuur beter is maar is ze dan slechter dat ze plaats moet maken voor een uitheemse cultuur? Ze zijn anders onze cultuur hier de hunne daar, simpeler kan het niet. Indien ze zich hier willen vestigen en willen profiteren van bepaalde voordelen dat het wonen in Vlaanderen met zich meebrengt dan moeten ze maar de levenswijze van hier aannemen. Dat geld voor omgekeerd ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Twas allemaal niet waar zegt de stad antwerpen
|
Citaat:
Aan die migranten zou eens duidelijk gemaakt moeten worden dat migreren meer is dan zich fysiek verplaatsen, maar ook betekent dat men zich aanpast aan de cultuur van het gastland en men daar zijn best doet om enige burgerzin aan de dag te leggen. |
Citaat:
|
Volgende keer als ik naar turkije of marokko op verlof ga dan eis ik in het hotel of restaurant een harame varkenskotelet met gebakken patatjes!
Kwestie van sneller te integreren. |
Citaat:
|
Citaat:
Is natuurlijk altijd nog meegenomen als ik bovendien nog wat subsidies zou kunnen loswurmen van de plaatselijke overheid om nog wat meer te integreren. Een vlaams café laten inrichten bijvoorbeeld. Toch leuk meegenomen zo'n integratieproject nietwaar? Verrijkend voor de marokkanen en turken naar het schijnt. Dient dan wel vooral voor Vlamingen die met heimwee kampen tijdens hun verlof, en daarom zal de toegang beperkt worden tot Vlamingen in Marokko of turkije. Hoeveel subsidie zouden ze voor zo'n verrijking uittrekken ginder denk je? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Iedereen die vlees eet, is voor mij een primitieve en achterlijke barbaar, of hij nu moslim is of niet.
De enige periode in de mensengeschiedenis waar de mens echt vlees nodig had om te overleven was toen ze in half-nomadische stammen rondzworven met hun geiten en kamelen. De wereld waarin Abraham of Mohammed leefden dus. Iedereen die vlees eet, is blijven steken in die periode, en komt nauwelijks uit boven de holbewoner. Lachwekkend dat in deze discussie de ene groep zich boven de andere wil plaatsen op basis van wat gebeurt gedurende de laatste 5 minuten in het leven van uw toekomstige fricandelle spéciale. |
Vreemd dat nog niemand nagedacht heeft over de invloed van school-participatie-raden in verband met dit onderwerp.
|
Na het gescheiden zwemen, het geven van verlof op islamitische feestdagen, het toelaten van de hoofddoek in een aantal stadsscholen, gescheiden oudercontacten, worden de Antwerpse schoolkinderen nu geconfronteerd met het verplicht eten van halal-voedsel. Wat wordt het morgen? Het verbod op kerstbomen (zoals in bepaalde scholen in de Elzas reeds het geval is), een verbod op Sinterklaas of het rapen van paaseieren, het niet langer vermelden van de kruistochten in de lessen geschiedenis,… ?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be