| Knuppel |
15 februari 2007 07:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht
(Bericht 2435884)
u denkt dat u het moeilijk hebt... wat dacht u hiervan: ik wil noch VB noch Spirit aan de macht. D�*t is pas een dillema...
Zo ziet u maar weer dat we in een particratie leven en niet in een democratie.
|
Vreemd hoe jij de vaststelling dat we niet in een democratie leven maar in een particratie linkt aan jouw dilemma.
Citaat:
Deze spelletjes hollen het democratisch spel uit. Het VB gaat hierbij niet vrijuit want die partij overleeft net dankzij het cordon sanitaire.
|
Nochtans heeft heeft het VN dat spelletje van het CS nooit goedgekeurd. Noch heeft die partij ooit het beleid mee bepaald waardoor we in dit land in een particratie verzeilden inplaats van in een democratie.
Je kan niet van drie walletjes eten, hé jongen? Ik bedoel dat je niet achter het instandhouden van het CS kunt blijven staan, tegelijk het VB verwijten dat het dankzij dit CS overleeft en d�*�*rdoor het VB medeschuldig verklaren aan de particratie.
Citaat:
Alleen al om die reden zou ik ze graag een bestuurspost zien bekleden, des te sneler dat deze partij uit elkaar spat.
|
Daarvoor zal niet alleen het CS moeten opgeheven worden maar moeten er andere partijen mee willen samenwerken. Jij wil geen echter van beiden. Weet jij wel wat je wil?
Citaat:
Maar ik ga de andere partijen niet bevelen om met het VB samen te werken.
|
Niemand beveelt dat. Vooraleer je die partij echter ergens aan medeschuldig kunt verklaren zal het aan het beleid moeten hebben deelgenomen.
Citaat:
Temeer daar ik niet eens op hen gestemd heb, laat staan over een lidkaart beschik om hun programma mee te bepalen.
|
Maak je geen zorgen. De machthebbers willen het CS, net evenmin als jij, afschaffen waardoor het kwart van alle Vlamingen die wél op het VB stemde evenmin het programma mee kan bepalen als iemand die BUB stemt.
Ik geloof trouwens niet dat bezitters van een partijlidkaart iets te zeggen hebben over het uitzetten van partij-en/of regeringsprogramma's.
|