![]() |
Citaat:
Blijkbaar is dit toch een pijnlijk punt dat hij zorgvuldig uit de weg wil gaan... |
Citaat:
Citaat:
Trouwens is VW een goed voorbeeld? De meningen waren verschillend bij de stakers, en als kers op de taart was het "afscheidsfeestje" met strikt eentalig Franstalig entertainment voor de kinderen.:roll: Dus dat is het? Samen wat ellende en onbewezen cijfers over hoe graag wij voor het vaderland zijn?8O |
Citaat:
|
In welk hol woont u dan Jan?? Bij de nationale feestdag zie ik hier in de regio niets anders dan vlaggen hangen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat wordt lachen... |
Citaat:
|
Citaat:
Kunt u mij een "volksnationalisme" aanduiden dat NIET met een kleine groep begon maar onmiddellijk en vanaf het begin bij de brede volkslaag in voege was? |
Citaat:
En tenslotte zeg ik tevens dat er wel een min of meer uitgesproken 'volksnationalisme' is in Limburg dat zich vermoedelijk uitstrekt tot de beide Limburgen. Zo heb ik het toch vaak ervaren. |
Citaat:
Wat zijn "politieke constructies" als het over staatsinrichting gaat? En wanneer is dat niet het geval? Is er volgens u een staat die dan niet "fake" is en geen vorm van "politieke constructie" in zich heeft? Ik stel vast dat u nog steeds het woord "kunstmatig" in de mond neemt, maar het nog steeds niet definieert. Indien u spreekt over het feit dat er nog geen breed volksnationalisme is en dat daardoor de na te streven of bestaande staatsstructuur "fake", "kunstmatig", "artificeel" is, mag ik u er dan eens op wijzen dat de Ierse vrijheidsstrijders in het begin niet gesteund werden door de meerderheid van de Ierse bevolking? Moeten we Ierland van die tijd dan aanzien als "fake", "kunstmatig" en "artificieel"? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ofwel weet u niet wat de term "volksnationalisme" juist inhoudt... Dat kan natuurlijk ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien wordt het ook tijd dat u eens een boek openslaat over 1302. Daar vochten immers geen mensen van Namen in mee. Dit is een typische vorm van mythologisering van de belgicistische geschiedschrijving. 't Was namelijk zo dat Jan van Namen, zoon van de Vlaamse graaf, en zelf graaf over Namen, troepen ronselde om de Vlaamse opstandelingen te steunen. Echter, hij ronselde die troepen niet in zijn eigen graafschap maar wel in het Rijnland (Duitsers dus). In de kronieken is dan ook sprake over "Ostlanders" die graaf Jan optrommelde. Alleen is het zo dat deze "Ostlanders" pas in Kortrijk aankwamen nadat de slag reeds gestreden was. |
Citaat:
Kortom, u maakt zich echt wel belachelijk door van alles te beweren maar als puntje bij paaltje komt niets aan te brengen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be