Ozymandias |
1 maart 2007 09:31 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
War mij vooral stoort is dat mensen die nog nooit een koe van dichtbij hebben gezien vaak de eerste zijn om veeboeren/veehandelaars de les te lezen.
Deze discussie doet mij meer en meer denken aan die van het inbinden van de staart van een brabander waar gaia ook zo lelijk over doet maar met geen enkele kennis over spreekt.
|
Vind je echt dat je elke dag met koeien moet werken om dit te mogen veroordelen ? Ik werk niet elke dag met kuikentjes, maar vind ik daarom dat ze nodeloos kuikentjes mogen plattrappen ? Nee. Je kan toch wel ergens een waardeoordeel over vellen zonder dat je er elke dag mee te maken hebt ? Het gedrag van die veehandelaren was niet goed te praten. Ook niet door te zeggen: Maar jullie kennen er te weinig van. Bijna alsof een grondiger kennis van de koe, zulke gedragingen zou toelaten... pff.
Het was niet het "inbinden" van die paardenstaart, maar het afkappen ervan. Hier wordt precies veel werk gestoken in het belachelijk maken van Gaia. Uiteraard ben ik het niet met alles eens, maar een "pressure group" moet net extreme(re) standpunten innemen om in het nieuws te komen. Dat is het idee van opositie, trouwens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
(Bericht 2478653)
dat is nu juist mijn punt soms kun je niet anders dan het dier "pijnigen" (stok, electro..) om je doel te bereiken. Je spreekt hier wel over dieren van +- 800 kg drijven hé en dat is niet hetzelfde als de hond buitenlaten horen.
|
Je moet het dier "pijnigen", maar dat is dan een "corrigerende tik". Dit was al lang niet meer pijnigen tussen aanhalingstekens. Dit was gewoon erop loskloppen. Natuurlijk is dat geen senicure, die dieren uitlaten, maar het kan ook anders, hoor, of denk je dat elke boer zijn dieren zo behandelt ? Is dat wat je wilt aantonen ? Want net zei je nog het tegenovergestelde...
|