Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   2 Moslima's weigeren hoofddoek af te leggen in districtshuis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83419)

Paulus 12 maart 2007 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2513851)
Eén van de belangrijkste motivaties voor moslima's de laatste tijd om een hoofddoek te dragen is juist de hetze ertegen.

Ewel dat is geen goede reden. Een goede reden om er geen te dragen is het opvolgen van het arbeidsreglement zoals iedereen.

Paulus.

andev 12 maart 2007 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2513460)
Ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik akkoord ga met een verbod in Belgie. Ik weet eigenlijk niet goed wat de redenen zijn. Het kan zijn dat er een goeie reden voor is, maar op dit moment zie ik die nog niet.

Het verbod in Turkije is echter compleet terecht. Het fundamentalisme is er in opmars, zodat het toelaten van een hoofddoek zou kunnen leiden tot een reële druk op meisjes die er geen willen dragen. Hier in Belgie is dat al zeker niet de reden. Dus ik wil eigenlijk gewoon zeggen dat het niet correct is om appels met peren te vergelijken.

Een moslima in Turkije is toch dezelfde moslima als ze naar hier komt? En ze blijft toch dezelfde Islam aanhangen? Tijdje geleden van iemand gelezen die per vliegtuig naar Marocco trok, met heel wat moslima's aan boord. Ze l epen ginder zonder hoofddoek rond... eens weer aan boor en hier ging hij weer aan! Waarom ???
Opvallen, opruien, tonen dat ze hier doen wat ze willen (en niet eens durven in hun eigen land - ze zouden eens moeten...) ?
Hier lopen er nog niet genoeg rond om zich teveel en te openlijk aan fundamentalisme te wagen... maar we moeten ons geen illusies maken, dat komt wel zeker als men hier voort doet zoals men bezig is...
En passant stel je hier dus ook dat het niet zo maar om een lapje stof, een "hoofddeksel" gaat maar om een element van fundamentalisme. Juist.

Edina 12 maart 2007 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2513535)
Zeg Edina, je gaat toch weer niet beginnen met los uit je mouw, voortdurend te zeggen dat het niet waar is, zodat de de discussie niet verder raakt dan het voortdurend weerleggen van jouw verzinsels? Er werd weldegelijk onderhandeld over de kwestie. Dat is ook verplicht als het over de aanpassing van het arbeidsreglement gaat.

Zeg Paulus, je gaat toch weer niet beginnen met zaken af te leiden die er niet zijn uit krantenberichten hé. Er is onderhandeld. Dat is alles wat er staat. Met wie er juist onderhandeld werd staat er helemaal niet bij.

Paulus 12 maart 2007 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2513853)
Geen enkele zinnige reden. De enige manier waarop loketbedienden moeten beoordeeld worden is op basis van het feit dat ze hun werk correct uitvoeren. Daar verandert een hooddoek weinig aan. Net zo min als een piercing.

De reden is het arbeidsreglement. Geen religieuse symbolen.

Morgen staat daar iemand met een peniskoker en een soepteljoor in zijn onderlip. Waar gaan we naatoe?

Paulus.

Paulus 12 maart 2007 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2513862)
Zeg Paulus, je gaat toch weer niet beginnen met zaken af te leiden die er niet zijn uit krantenberichten hé. Er is onderhandeld. Dat is alles wat er staat. Met wie er juist onderhandeld werd staat er helemaal niet bij.

Met wie denk je slimmeke?

Paulus.

circe 12 maart 2007 16:01

Citaat:

Eén van de belangrijkste motivaties voor moslima's de laatste tijd om een hoofddoek te dragen is juist de hetze ertegen.

dat is zo'n beetje als de kar en het paard hoor.

Pubers doen rare dingen, omdat ze het leuk vinden dat ouders ertegen protesteren.

Van volwassen werknemers die een ambtenarenstatuut hebben, mag men verwachten dat ze dit stadium voorbij zijn.

Als de dames hun hoofdschaamhaar niet wensen vrij te laten, dat ze dan een andere job zoeken. Poetsvrouw of toiletmadam vb. niemand die er last van heeft!
En anders kunnen ze alvast beginnen met laden en lossen! Daarvoor hoeven ze evenmin hun schaamdoek af te zetten.
Ze zouden tevens een prachtjob kunnen uitoefenen als VRIJWILLIGER die Nederlandse lessen geeft aan importbruiden of importgommen die blijkbaar telkens de love-of-their-life ontmoeten tijdens het verlof!

Een beetje vrijwilligheid tegenover deze maatschappij kan helemaal geen kwaad! En blijkbaar spreken beide schaamhaarmeiden perfect Nederlands, dus kunnen ze die kennis gebruiken om hun geloofsgenoten op te leiden.

U ziet het : mogelijkheden zat!
Alleen: net zomin als in turkije, tunesie en nog een aantal islamlanden: NIET ACHTER HET LOKET!

Moeilijk hé?

Bobke 12 maart 2007 16:05

Citaat:

Waarschijnlijk.
En een van de voornaamste motivaties om het te verbieden is juist het fanatiek dragen ervan.
De regels worden hier nog steeds door een wetgever bepaald en niet door een profeet.

duveltje382 12 maart 2007 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2513857)
Ewel dat is geen goede reden. Een goede reden om er geen te dragen is het opvolgen van hetarbeidsreglement zoals iedereen.

Paulus.

Idd maar voor sommige inwoners van Antwerpen blijkbaar niet hé,en het handje wordt ferm boven het hoofdje van deze inwoners gehouden....

StevenNr1 12 maart 2007 16:29

het stadsbestuur heeft dit beslist <-> handje boven het hoofd

fox 12 maart 2007 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 2513859)
Een moslima in Turkije is toch dezelfde moslima als ze naar hier komt? En ze blijft toch dezelfde Islam aanhangen?

Dat is juist, maar wel in een ander maatschappelijk klimaat. Verschillende maatschappelijke klimaten vragen ook om verschillende wetten, dat is toch logisch denk ik?

duveltje382 12 maart 2007 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2513926)
het stadsbestuur heeft dit beslist <-> handje boven het hoofd

Idd. wie anders,weer wat stemmen bij denkt SPA

StevenNr1 12 maart 2007 16:41

???

duveltje382 12 maart 2007 16:46

Nu ja werden ze gewoon niet elders in het districtshuis te werk gesteld MET HOOFDOEK !!!!!;)

drosophila 12 maart 2007 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2513871)
De reden is het arbeidsreglement. Geen religieuse symbolen.

En als die hoofddoeken nu eens géén "religieuse" (sic) symbolen zouden blijken te zijn?

Citaat:

Morgen staat daar iemand met een peniskoker en een soepteljoor in zijn onderlip. Waar gaan we naatoe?
Ook al geen "religieuse" (sic) symbolen!

StevenNr1 12 maart 2007 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2513970)
Nu ja werden ze gewoon niet elders in het districtshuis te werk gesteld MET HOOFDOEK !!!!!;)

Is dat zo? En if so, totaal geen probleem mee, maar dan zouden ze het verbod wel consequent moeten afschaffen, en terecht dan ook.

duveltje382 12 maart 2007 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2514017)
Is dat zo? En if so, totaal geen probleem mee, maar dan zouden ze het verbod wel consequent moeten afschaffen, en terecht dan ook.

Geloof me vrij dat de Moslims in Anwerpen alles mogen doen wat ze zelf willen..

StevenNr1 12 maart 2007 17:08

Iemand met een VB-avatar ga ik zonder bewijzen niet geloven.
En als u niet bewijst wat u een bericht eerder zei, tja...

drosophila 12 maart 2007 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2514030)
Geloof me vrij dat de Moslims in Anwerpen alles mogen doen wat ze zelf willen..

Geloof me vrij dat de laatste die ik vrij geloof een anonieme VB'er is.

duveltje382 12 maart 2007 17:16

Vinden jullie ATV anonieme VBers?
Citaat:

Het Antwerpse stadspersoneel mag sinds woensdag geen hoofddoek of kruisje meer dragen. De nieuwe dresscode van de stad verbiedt religieuze symbolen bij personeel in publieke functies. In het districtshuis van Borgerhout hebben twee moslima's geweigerd hun hoofddoek af te leggen. Zij werken nu tijdelijk op het secretariaat en er wordt voor hen nog een andere oplossing gezocht. Bron/ATV

circe 12 maart 2007 17:17

zou een indianenpluim op het hoofd wèl mogen? staat niet in het verbod hé?

Of zo'n negertjesdingen : van die strooien kleding vb. "eigen cultuur" mag toch?

zolang het maar geen discreet kruisje aan een kettingske of één of ander discreet ander juweeltje is.
Mag een oude "schapuliertje" in feite? ik heb daar zo'n paar van overgeërfd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be