illwill |
14 maart 2007 17:06 |
Citaat:
Perfectie is niet des mensen maar een mank lopend gezondheissysteem zorgt ervoor dat er elke dag mensen sterven. Bijvoorbeeld omdat ze geen verzekering hebben en zich niet kunnen laten verzorgen. Je weet het misschien niet, maar daar gaan mensen dood van.
|
Het gezondheidssysteem loopt helemaal niet mank! Dat er mensen sterven elke dag doordat ze gene rotte frank hebben wil niet zeggen dat hun gezondheidssysteem mank loopt é. Dat men met een systeem niet alle mensen kan bereiken is jammer maar zoals je zegt is perfectie niet mogelijk. Hier is dit nethetzelfde. Als je hier geen hospitaalverzekering hept kun je er ook naar fluiten é. Wil dit zeggen dat het systeem mank loopt? Dacht het niet.
Citaat:
Waar je die 25% daklozen haalt, is me een raadsel. Niet 1 op 4 Belgen is dakloos, anders was het al lang revolutie.
Maar het bestaan van daklozen toont inderdaad aan dat het geld ook hier niet altijd rechtvaardig verdeeld is en dat het soms verkeerd gespendeerd wordt. Dat lijkt me duidelijk.
Je bent een grapjas: alles 'in verhouding brengen', betekent juist dat je cijfers vergelijkt en daaruit conclusies trekt. Op basis waarvan ga je anders dingen in 'verhouding brengen'? Je onderbuikgevoel?
|
Twas misschien 25% mensen die onder de armoede grens leven, was volgens mij gisteren nog op het nieuws.
Daarom moet je alles in rekening brengen, een dakloze of arme mens die wel elke dag 3 pakjes sigaretten smoort...tja, iedereen moet zijn geld verstandelijk uitgeven. Omdat er uitzonderingen rondlopen wil nogmaals niet zeggen dat het systeem mank loopt. Bij een mank lopend systeem is de overgrote deel van de mensen de dupe, niet een klein deel.
Alles in verhouding brengen ja!!!!! Ergens in je vorige postings kom je aflopen met enkele miljoene amerikanen die iets te kort hebben, hoe groot is amerika en hoeveel mensen lopen er rond. Mooi om hier met miljoenen effe af te komen zonder het geheel in % te brengen. Indien Belgie 100x zo groot was zouden het ook miljoenen worden, mank lopend systeem? :roll:
|