Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Gelooft u in het broeikasteffect? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88892)

Libro 2 oktober 2007 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2647745)
Dat doet niemand, imho.

:? Vandaar dat men altijd staat te roepen dat de klimaatverandering een halt moet worden toegeroepen als we ons gedrag veranderen.

system 12 oktober 2007 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2644058)
Ik zal eens beginnen met de discussie over het broeikasteffect. Geloven de verschillende deelnemers op dit forum dat het echt om een klimaatsverandering gaat, veroorzaakt door de mens of de vervuiling, of geloven jullie dat het weer en het klimaat door de eeuwen heen eigenlijk aan verandering toe zijn.
Persoonlijk herinner ik me nog dat ze in de jaren 80 geloofden dat we naar een nieuwe ijstijd gingen. De film "The day after tomorrow" speelt ook op dat thema in.
Gaan we dus bevriezen of bakken? Bedenkt wel dat West-Europa in de middeleeuwen ook een subtropisch/mediterraan klimaat had en dat we rond het jaar 1000 hier wijnstokken en zelfs sinaasappels konden verbouwen.
Persoonlijk geloof ik dat klimaten altijd aan diverse invloeden onderhevig zijn en dat we die opwarming dus niet louter enkel op onze rekening kunnen schrijven. Dat betekent echter niet dat er niets aan de vervuiling moet gedaan worden.
Het gat in de ozonlaag is ook geen nieuw gegeven en de poolkappen zijn in de loop der jaren al wel eens meer gesmolten. Alleen had er toen nog geen MENS last van.

De opwarming van de aarde heeft vemoedelijk maar weinig te maken met de activiteit van de mens. Sommige mensen willen ons dat wijsmaken, maar er is geen enkel bewijs hiervoor.

baseballpolitieker 12 oktober 2007 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 2968796)
Natuurlijk.

@ your service:

Edit: Hier stond dat dus gespiegeld maar zo kon je ook aan mijn persoonlijke foto's. :?

? Hoe zou ik da moeten hebben gedaan... Via een link ofzo?

Groentje-18 12 oktober 2007 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 2992681)
De opwarming van de aarde heeft vemoedelijk maar weinig te maken met de activiteit van de mens. Sommige mensen willen ons dat wijsmaken, maar er is geen enkel bewijs hiervoor.

merde, hoe kan je in godsnaam zoiets er uitgebazeld krijgen en er zelf nog in lijken te geloven ook? :?

filosoof 12 oktober 2007 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2645130)
Ik geloof er niet in. Mars is trouwen ook aan het opwarmen. Binnenkort gaan ze ons nog wijsmaken dat het door marsmannetjes komt.

Nee Circe komt ons wel haar antwoord geven. (we kennen 't al, maar ze komt wel)

Groentje-18 13 oktober 2007 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2992698)
? Hoe zou ik da moeten hebben gedaan... Via een link ofzo?

Ik had het geupload op een plaats waar ik ook privéfoto's upload en dan hier de link geplakt. :)

Kazan 13 oktober 2007 16:49

Citaat:

'Somminge mensen'? Bedoelt u het IPCC, 2500 van de beste wetenschappers ter wereld, die in opdracht van de VN samengekomen zijn om de klimaatverandering te onderzoeken en tot de conclusie zijn gekomen dat dit de schuld van de mens is?

Trouwens, wat minder CO2 e.d. de lucht op pompen kan toch nooit kwaad.
Baat het niet, schaadt het niet.
Vergeet ook niet dat binnen enkele decennia de olie gewoon op is. Dus we kunnen beter nu al op zoek gaan naar betere alternatieven.

Pieke 14 oktober 2007 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 2995299)
'Somminge mensen'? Bedoelt u het IPCC, 2500 van de beste wetenschappers ter wereld, die in opdracht van de VN samengekomen zijn om de klimaatverandering te onderzoeken en tot de conclusie zijn gekomen dat dit de schuld van de mens is?

Het blijft een hardnekkige fabel, die 2500 "beste" wetenschappers

circe 14 oktober 2007 10:22

Citaat:

dat denk ik ook.

Dat er iets aan het veranderen is, staat buiten kijf.

Stomweg een voorbeeldje, zelfs al hebben we een slechte zomer achter de rug. In mijn tuin staat een winterbloeiende camelia. Origineel bloeide hij in januari-februari, na een aantal jaar had ik vanaf kerstmis bloeiende camelia's, dit jaar bloeit hij NU in oktober.

Voltian 14 oktober 2007 13:28

vraagje voor de non-believers: wat moet er gebeuren voor jullie wél geloven?

Vorenus 14 oktober 2007 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 2997147)

-30 in de zomer

Pieke 14 oktober 2007 22:19

Citaat:

non-believers - geloven

zegt genoeg volgens mij

baseballpolitieker 14 oktober 2007 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 2995008)
Ik had het geupload op een plaats waar ik ook privéfoto's upload en dan hier de link geplakt. :)

Och maar dat is niet erg hoor, een jonge dame is graag gezien!;-)

Ratzo 15 oktober 2007 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2996716)
Stomweg een voorbeeldje, zelfs al hebben we een slechte zomer achter de rug. In mijn tuin staat een winterbloeiende camelia. Origineel bloeide hij in januari-februari, na een aantal jaar had ik vanaf kerstmis bloeiende camelia's, dit jaar bloeit hij NU in oktober.

Die dacht dat de slechte zomer eigenlijk de winter was. Voor hem is het dus nu januari.

Ratzo 15 oktober 2007 15:27

Citaat:

"Geloven, dat is voor pastoors, jongen" ( Witse )

Ratzo 15 oktober 2007 15:29

Citaat:

"Geloven, dat is voor pastoors, jongen" ( Witse )

Jantje 15 oktober 2007 15:53

Citaat:

Hoe ga je anders dit verkocht krijgen
Citaat:

Aptera verbruikt bijna niks

Hij ziet er uit als een vliegtuig zonder vleugels, maar de Aptera gaat verder dan wolkenfietserij. Wie aanbetaalt, krijgt ‘m over een jaar geleverd.

De Aptera Typ-1 is een project van de Amerikaan Steve Frambo. Zijn driewielige voertuig is er op gericht om zo min mogelijk brandstof te verbruiken. En dat is aardig gelukt: op een liter benzine komt hij 88,5 kilometer ver.

De Typ-1 heeft volgens de informatie van Steve 2,5 zitplaatsen en komt met alleen het plug-in hybride-systeem 193 kilometer ver. Wie kiest om er een optioneel dieselmotortje bij te zetten, heeft een actieradius van 483 kilometer. Door zijn extreme vorm heeft de Aptera een cW-waarde van 0,11.

De Apetra heeft weliswaar een groen karakter, maar is bepaald niet karig uitgerust. Er is een GPS-systeem aan boord, een systeem waarmee cd’s, mp3’s en dvd’s kunnen worden afgespeeld en de airco wordt gevoed via zonnepanelen.

In Amerika kost de Aperta 26.900 dollar. Wie nu vijfhonderd dollar aanbetaalt, krijgt de auto over twaalf maanden geleverd. Wie durft…? (autoweek.nl) </STRONG></EM></U></I></B>
Mail een vriend Printversie i.s.m.
15/10/07 16u40

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeHVDN

parcifal 15 oktober 2007 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2999744)
Hoe ga je anders dit verkocht krijgen

Door de stijgende brandstofprijzen misschien? :roll:

Jantje 15 oktober 2007 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 2999749)
Door de stijgende brandstofprijzen misschien? :roll:

Ach, als we allemaal met zuinige en milieuvriendelijke auto's rondrijden, zullen de politici wel iets anders uitvinden.

Hoe moeten ze anders hun pree betaald krijgen?

Ambiorix 15 oktober 2007 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2644058)

als ge hier niet in gelooft zouden we een gemiddelde temperatuur hebben van -15°.

Het is het verstérkt broeikaseffect dat ons problemen bezorgt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be