Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   b-plus voorziet ons op school van "objectieve" informatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89050)

evilbu 11 mei 2007 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barteke (Bericht 2654760)
Ken je die ook al persoonlijk? De vriend van m'n ma woont in brussel en hij kent ook een allochtoon dat op het VB stemt omdat hij zich onveilig voelt en het VB de enige nazistische aanpak toepast ja. Maar meer dan de helft van de inwoners in brussel is allochtoon dus het volledige progamma van het VBkan in deze stad NOOIT doorgevoerd worden. Oftewel was die man zich daar zeer bewust van, en hoopte dat het de criminelen zou aanpakken en niet 'de allochtonen'. Oftewel wist die man veel te weinig af van politiek.

Een flinke brok van die allochtonen hebben niet de Belgische nationaliteit en mogen niet stemmen dus.:|

Zwartengeel 11 mei 2007 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barteke (Bericht 2654760)
Moest dat op het nieuws komen en moesten ze op de vrt dan betogingen filmen van mensen die tegen deze ondemocratische stap zijn, denk ik wel dat ze hier alleen maar kiezers van zullen verliezen, ja.

Daarom ook dat het VB ijvert voor een onpartijdige, ongekleurde en neutrale openbare omroep:

Citaat:

Het Vlaams Belang is voorstander van een slagkrachtige, objectieve en onafhankelijke openbare omroep. Bij de uitvoering van zijn informatieopdracht heeft de VRT de plicht de principes van objectiviteit en onpartijdigheid te respecteren.
http://www.vlaamsbelang.be/files/verkiezingsprogramma2007.pdf

DenDane 11 mei 2007 19:15

Citaat:

De vriend van m'n ma woont in brussel en hij kent ook een allochtoon dat op het VB stemt omdat hij zich onveilig voelt en het VB de enige nazistische aanpak toepast ja.
Nazistische aanpak ? Verklaar je nader ?

barteke 12 mei 2007 09:33

Citaat:

Een flinke brok van die allochtonen hebben niet de Belgische nationaliteit en mogen niet stemmen dus.
Als ik me niet vergis hebben we toch al enkele jaren het vreemdelingenstemrecht.

Citaat:

Daarom ook dat het VB ijvert voor een onpartijdige, ongekleurde en neutrale openbare omroep:
eentje van eigen makelei zeker, waar je alle dagen allochtonen de belgen ziet afkloppen.

Citaat:

Nazistische aanpak ? Verklaar je nader ?
Nultolerantie, allochtonen bij criminele activiteiten éérst verdenken boven autochtonen, rechten voor allochtonen afbouwen,..

Zwartengeel 12 mei 2007 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barteke (Bericht 2655767)
eentje van eigen makelei zeker, waar je alle dagen allochtonen de belgen ziet afkloppen.

Lees nu nog eens wat er staat.

evilbu 12 mei 2007 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barteke (Bericht 2655767)
Als ik me niet vergis hebben we toch al enkele jaren het vreemdelingenstemrecht.

Sinds 2000 mogen EU burgers meestemmen voor gemeenteraadsverkiezingen, sinds 2004 mogen ook (onder bepaalde voorwaarden nog!) vreemdelingen van buiten de EU stemmen bij gemeenteraadsverkiezingen.

Cunning linguist 12 mei 2007 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2651765)
Die kans is zeer reëel. Je kan er als Vlaams-nationalist wel van uitgaan dat Brussel bij Vlaanderen MOET maar daarom denken ze daar in Brussel nog niet zo over.

Diegenen in Brussel die logisch kunnen redeneren en goed kunnen rekenen, denken er ongetwijfeld wel zo over.

Cunning linguist 12 mei 2007 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barteke (Bericht 2651769)
omdat dat vlaanderen nooit zomaaaar eenzeidig bij vlaanderen zal komen. Zelfs al is vlaanderen onafhankelijk (met het VB op kop) dan heb je nog een meerderheid franstaligen in brussel. Als we deze mensen nog maar een beetje slecht gezind maken zullen ze wel naar europa gaan.

Zal Europa hun geklop aan de deur wel willen horen?

Cunning linguist 12 mei 2007 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2652163)
Brussel is de hoofdstad van Europa.
Het zou toch prima zijn als de EU landen financieel voor Brussel gaan zorgen.

Dat zal helemaal niet prima zijn. Waarom zou een intenationale organisatie zich moeten en vooral willen bemoeien met de problemen van een totaal anders beleidsniveau?

Knuppel 12 mei 2007 11:53

Citaat:

allochtonen bij criminele activiteiten éérst verdenken boven autochtonen,
Je zou er anders versteld van staan hoeveel brave burgers automatisch aan allochtonen denken als de woorden 'criminele jongeren' vallen. Men hoeft maar de studies in verband met allochtone criminaliteit te zien, plus je ogen niet sluiten voor de wijze waarop de media hiermee verplicht worden om te springen, om te weten dat dit niets met nazipraktijken te maken heeft maar het logische gevolg is van het beleid (of het gebrek eraan) dat al jarenlang gevoerd wordt in dit land.

Citaat:

rechten voor allochtonen afbouwen,..
Iedereen met ogen in zijn kop kan zien dat allochtonen meer rechten hebben en meer bescherming genieten dan autochtonen. Ze worden op velerlei gebied zodanig positief gediscrimineerd dat men uit pure géne die uitdrukking begint te vervangen door eentje waar het woord 'discriminatie' niet langer in voorkomt. Het CGKR staat in hoofdzaak ten dienste van allochtonen. Stemrecht is er enkel voor vreemdelingen. Het eigen volk wordt nog steeds onderworpen aan de opkomstdwang.
Heel veel burgers begint het huizenhoge verschil in behandeling op te vallen. Dat zorgt voor een pak onderhuids ongenoegen. Door iedereen gewoon hetzelfde te behandelen zou de afkeer voor de Belgische politiek nooit zo groot geworden zijn als dat vandaag ongetwijfeld het geval is.

Knuppel 12 mei 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist (Bericht 2655807)
Dat zal helemaal niet prima zijn. Waarom zou een intenationale organisatie zich moeten en vooral willen bemoeien met de problemen van een totaal anders beleidsniveau?

De EU zal al zeker nooit geld willen pompen in rotzooi die anderen op haar afschuiven omdat ze zelf geen uitweg zien.

barteke 12 mei 2007 13:21

Zonder het CGKR had die allochtoon die in die doorstuurmail las dat hij niet tewerkgesteld mocht worden omdat hij allochtoon was, niets kunnen doen.
Het verbaast me ook niet van jou dat je je dat niet aantrekt.

En ik weet ook wel dat allochtonen in verhouding vaker misdrijven zulen plegen maar men moet zich eens leren richten tot de groep 'criminelen' die de misdrijven pleegt in plaats van tot de allochtoon.

Citaat:

Je zou er anders versteld van staan hoeveel brave burgers automatisch aan allochtonen denken als de woorden 'criminele jongeren' vallen.
Tuurlijk, daar betrap ik mezelf op maar dat zijn vooroordelen die niet tot de norm moeten verheven worden!
Als ik denk aan afrikaan denk ik ook aan ne zwarte in een strooie rokje, als ik denk aan ne homo denk ik ook aan een verwijfde janet, en dan..

DenDane 12 mei 2007 16:26

Citaat:

Nultolerantie, allochtonen bij criminele activiteiten éérst verdenken boven autochtonen, rechten voor allochtonen afbouwen,..
"Nultolerantie" akkoord,
"rechten voor allochtonen afbouwen", dat moet je mij toch eens in het partij programma aantonen, of bedoel je illegalen ?
"Allochtonen bij criminele activiteiten éérst verdenken boven autochtonen"
De gevangenis cijfers liegen er anders niet op....een logische menselijke reactie dus,

Wat ik nog steeds niet snap is wat dit met "een Nazistische aanpak" te maken heeft ?

barteke 13 mei 2007 09:31

Citaat:

"rechten voor allochtonen afbouwen", dat moet je mij toch eens in het partij programma aantonen, of bedoel je illegalen ?
lees m'n vorige post nog eens. Moest het VB aan de macht zijn zou het CGKR afgeschaft worden bijvoorbeeld, een cultuurhuis voor marrokaanse vrouwen zou geen subsidies krijgen,..
Citaat:

"Allochtonen bij criminele activiteiten éérst verdenken boven autochtonen"
De gevangenis cijfers liegen er anders niet op....een logische menselijke reactie dus,
grr, maar het VB zou de allochtoon straffen omdat de gemiddelde allochtoon crimineler is dan de autochtoon. Elk geval is apart en zou zonder vooroordelen moeten benaderd worden. Vind jij het normaal dat een commisaris ne vreemde achter zijn bureau heeft zitten die eigenlijk onschuldig is, en waarbij die commisaris hem verwijt dat hij het wel zal gedaan hebben omdat het altijd wel de vreemden zijn die het gedaan hebben. Hoe eerlijk, hoe objectief is dat tegenover die zwarte die daar zit. 100%puur racisme is dat.
Maarja, jou empatisch gevoel is zo zwak dat je het pas zou snappen als je zelf een neger zou zijn. nooit dus.

En de link met nazisme? Welja dit doet me wel denken aan de aanpak 60jaar geleden. Daar werd ook elk recht ontnomen en de vreemdelingen geviseerd wanneer er iets slecht gebeurde. Zoals ik al zei, men moet de criminele viseren, en niet de vreemdeling. Ook al zijn vele criminelen allochtoon. Jij scheert ze gewoon allemaal over 1 kam.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be