Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Zou u overwegen te stemmen op een unitaire partij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=894)

Tantist 15 juli 2006 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Atarax (Bericht 1820699)
Ik eet nog liever mijn oproepinsbrief op

Met tartaar of samoeraai?

kingtiger 15 juli 2006 14:19

nooit

Een dergelijke partij is totaal onbespreekbaar.Belgie moet weg.Meertalig onderwijs is onaanvaardbaar.Men wordt volledig in zijn eigen taal opgevoed.:evil:

Jong N-VA'er 16 juli 2006 01:42

België mag voor splitsen. Afzonderlijk zal het beiden beter vergaan.

Rr00ttt 16 juli 2006 02:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno* (Bericht 19996)
Beste Alpha,

de reden is een beter bestuur, een ééngemaakt Belgie als streven naar een ééngemaakt Europa. Ik stel bijvoorbeeld een basisinkomen voor als een stap om de N/Z transfers op termijn uit te vlakken.
Verder kan individuele twee- of meertaligheid geen kwaad zeker? Zoveel domme dingen immers veroorzaakt door communicatieproblemen. Tenslotte kunnen we ook nog enorme kosten besparen door een vereenvoudiging v.d. staatsstructuren. Drie gemeenschappen met TCOM-bevoegdheden en een nationale regering die decentraliseert naar de negen provincies toe deze nemen de taken van de gewesten over, uitvoerend weliswaar.
Mvg

Als er dan toch universele tweetaligheid moet zijn zie ik veel meer in het Engels dan het Frans. Het economisch belang van Frans is verwaarloosbaar ivgm het Engels en verliest nog elke dag terrein.

Pelgrim 16 juli 2006 14:24

schonen uitslag hier :-D

Jong N-VA'er 16 juli 2006 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1822062)
schonen uitslag hier :-D

Inderdaad;-)

Kaal 19 juli 2006 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno* (Bericht 20069)
Trouwens, unitarisme is vandaag een soort taboe...in zekere zin schoppen vele belgicisten tegen heilige huisjes. :wink:

Het feit dat er geen Westerns meer te zien zijn in de bioscoop betekent niet dat die taboe zijn geworden.

Hans1 19 juli 2006 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 1822495)
Inderdaad;-)

Het grappige aan de zaak is dat quasi al die flaminganten die stemmen voor "België barst" zelf unitaristen zijn, maar dan op Vlaemsch vlak. Hoe dom ze toch kunnen zijn.:-)

Pelgrim 19 juli 2006 15:54

Het grappige aan de zaak is dat quasi al die belgicisten die stemmen voor unitaire partijen zelf separatisten zijn, maar dan op Belziek vlak. Hoe dom ze toch kunnen zijn.

Hans1 19 juli 2006 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1827498)
Het grappige aan de zaak is dat quasi al die belgicisten die stemmen voor unitaire partijen zelf separatisten zijn, maar dan op Belziek vlak. Hoe dom ze toch kunnen zijn.

Dat "separatisme" waarover u spreekt, is

1° niet aan ons toe te schrijven;
2° grotendeels ongedaan gemaakt door de Europese Unie, die wij in tegenstelling tot u wel degelijk ondersteunen. Zie om te beginnen al ons logo. Zie ook ons programma.

Tantist 19 juli 2006 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1827427)
Het grappige aan de zaak is dat quasi al die flaminganten die stemmen voor "België barst" zelf unitaristen zijn, maar dan op Vlaemsch vlak. Hoe dom ze toch kunnen zijn.:-)

U bent zowat de enige die dat een probleem vindt hoor.

Ik vind persoonlijk dat Vlaanderen beter federaal wordt, maar een unitair Vlaanderen vind ik toch wel een beetje beter (understatement van het jaar) dan een unitair België.

Hans1 19 juli 2006 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 1822495)
Inderdaad;-)

NVA'ers en VB'ers weer eens gezellig verenigd, hè.;-)

Miguelito 19 juli 2006 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1827555)
NVA'ers en VB'ers weer eens gezellig verenigd, hè.;-)

Als U al bezig bent, vergeet dan vooral niet uitvoerig op Barts vraag te antwoorden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 1818477)
En ik blijf wachten op een antwoord van Hans...

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door bartje
En we blijven wachten waarin Hans héél klaar en duidelijk stelt dat NV-A = VB...

http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=1818477

Pelgrim 19 juli 2006 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1827540)
Dat "separatisme" waarover u spreekt, is

1° niet aan ons toe te schrijven;
2° grotendeels ongedaan gemaakt door de Europese Unie, die wij in tegenstelling tot u wel degelijk ondersteunen. Zie om te beginnen al ons logo. Zie ook ons programma.

BUB is dan ook een bourgeois-establishment partij bij uitstek, uiteraard lopen jullie mee in het gareel van de eurocraten en hun staatsstructuren.

Jaani_Dushman 21 juli 2006 01:01

Citaat:

Ga klagen bij uw luitenant Bruno*. Hij heeft de peiling opgestart. Hij had maar meerdere mogelijkheden moeten toestaan.

Patriot! 21 juli 2006 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1829608)
Ga klagen bij uw luitenant Bruno*. Hij heeft de peiling opgestart. Hij had maar meerdere mogelijkheden moeten toestaan.

Dat ging in 2002 nog niet.

Jong N-VA'er 21 juli 2006 22:59

Citaat:

Unitarist? Ik wist niet dat er ook nog een Wallonië was binnen Vlaanderen!:lol:

BCD 22 juli 2006 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 1830901)

:roll: :roll:
Hiermee maakt u duidelijk dat u unitarisme afschiet zonder te weten wat het wil zeggen. En hoeveel gemeenschappen en gewesten zal het federale Vlaanderen dan wel tellen.
Als u kiest voor een (één- of) tweekamerstelsel met al dan niet onderschikte provinciën met daaronder nog eens de gemeente, dan kiest u voor een unitair Vlaanderen.

Patriot! 22 juli 2006 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 1830901)

Ah er zijn dus geen Franstaligen in Vlaanderen? U wil dus Brussel, de faciliteitengemeenten rond Brussel en langs de taalgrens, Voeren, de Rand,... gewoon dumpen? Of met harde hand vernederlandsen misschien? :roll:

Patriot! 22 juli 2006 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1832068)
Ah er zijn dus geen Franstaligen in Vlaanderen? U wil dus Brussel, de faciliteitengemeenten rond Brussel en langs de taalgrens, Voeren, de Rand,... gewoon dumpen? Of met harde hand vernederlandsen misschien? :roll:

Of mogen die gewoon bij in het unitaire Vlaanderen? Met hen kan je dus wel samenleven in uw republiekske? :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be