Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   De Zoon Van Satan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89716)

labyrinth 21 mei 2007 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2674482)
Dus de mens is nog maar 2000jaar oud?

De evolutie is zo oud als het universum, dat zal dus wel wat langer zijn......;-)
Echt RKK ben ik niet. God is voor mij universeel, niet de exclusiviteit van een of andere godsdienst.

Uh-Huh 21 mei 2007 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2672238)
Waarom? Hij stuurde zijn Zoon om de mensheid te redden.

Er is toch maar één God volgens het christendom? Als je het hebt over Vader en Zoon zijn dat 2 goden, dus is Vader niet meer de Almachtige omdat Hij deze titel moet delen met Zijn Zoon.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2672238)
Zijn vermenselijkte vorm leefde als mens onder de mensen.

Euhm, nu ben ik helemaal in de war. Hoe zit het dan met de Heilige Geest?

van Maerlant 21 mei 2007 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2675624)
Er is toch maar één God volgens het christendom? Als je het hebt over Vader en Zoon zijn dat 2 goden, dus is Vader niet meer de Almachtige omdat Hij deze titel moet delen met Zijn Zoon.

De Heilige Drievuldigheid. De Vader, de Zoon en de Heilige Geest ;-) Blijkbaar moeilijk te aanvaarden voor buitenstaanders, maar wees gerust... We hebben maar 1 God, hoor :-D

Uh-Huh 21 mei 2007 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2675628)
De Heilige Drievuldigheid. De Vader, de Zoon en de Heilige Geest ;-) Blijkbaar moeilijk te aanvaarden voor buitenstaanders, maar wees gerust... We hebben maar 1 God, hoor :-D

In mijn oren klinkt dat als: "we geloven in 3 goden maar zeggen dat we maar in 1 geloven". Ofzoiets.

van Maerlant 21 mei 2007 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2675636)
In mijn oren klinkt dat als: "we geloven in 3 goden maar zeggen dat we maar in 1 geloven". Ofzoiets.

Euhm, nee :? De Vader, de Zoon en de Heilige Geest zijn drie aspecten van God.

Uh-Huh 21 mei 2007 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2675661)

Je zegt dus m.a.w. dat Jezus God is? Jezus' aspecten zijn de Vader, de Zoon en de Helige Geest.

van Maerlant 21 mei 2007 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2675693)
Je zegt dus m.a.w. dat Jezus God is? Jezus' aspecten zijn de Vader, de Zoon en de Helige Geest.

Nee, Gods aspecten zijn de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Jezus (de Zoon) is in mijn ogen steeds de weg naar God geweest. De Heer die vermenselijkt wordt, om mens te zijn onder zijn gelijken.

duncan 21 mei 2007 19:53

Sorry maar met Maerland 'moet' ik akkoord gaan ikzelf geloof ook in DE here Jezus als zijnde 1 geest met god de vader & heilige geest .

Vele katholieken en spiritistische protestanten denken daar anders over en andere maar als spirituele syncretische christen volg ik de basis regels die niet voor niets zo doorgegeven werden .

Abba in het arameens (vader) kent men dus ook VOOR het oud-hebreeuws abbawoon bvb waarmee ik al 1 punt aanhaal dat de here god en heilige geest 1 geest omvatte .

Gaan we dan koptisch waar de huidige dode zijrollen over spreken komen we op de naam iao ikzelf druk dit woord liever anders uit .

Dit omdat de eerste oudste vormen van de hebreeuwse taal uit PURE klanken/ klinkers dus kan bvb iao iéoe / iéû worden .

Tal van voorbeelden dat g'd zijn kennis en woord vlees werd zo geschreven stond en staat en gaat komen ;-)

Even on topic blijven ....lucifer die gevallen gezonden werd was de FAVORIETE engel van de here ' + ' WIE zegt mij bijvoorbeeld niet dat deze engel niet het verloren lam gods mocht of kon zijn in deze vleeslijke wereld ?
Een meester van hemel aarde en hel als het ware ...go think on it :-)
Nog theologische of spiritistische twijfels?

Uh-Huh 21 mei 2007 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2675761)
Nee, Gods aspecten zijn de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

Van wie is God de Vader en de Zoon? Heeft de Almachtige de Heilige Geest nodig?
Citaat:

Jezus (de Zoon) is in mijn ogen steeds de weg naar God geweest. De Heer die vermenselijkt wordt, om mens te zijn onder zijn gelijken.

Jezus is de Zoon van wie? Wie wordt er vermenselijkt: God of Jezus?

duncan 23 mei 2007 00:17

uh -huh het is moeilijk te vatten dat kan ik begrijpen maar gehéél den bijbel staat VOL gecodeerde informatie bvb h.geest Jezus en g"d zijn 1 geest 1 gedachte en 1 ziel ...raar om te omvatten maar als je tussen de regels door leest begrijp je het wel .

Om on topic te blijven ....namen van het grote slechte dat het licht stal .....satannas -satan-satanael - satael ( gaatge moeilijk vinden:) ) lucifer - sheïtan - el shaddai.....enzovoort en verder nog andere namen maar dan in het nederlands ...vader van het verderfde / hij die verloren ging .....licht BRENGER ...ect .

*Mocht men dode oma mij morgen helpen dan heb ik een heilige geest die over mij kwam ...hoorde ik een stem die mij hielp dan was het Jezus ...was het een arm die me opzij duwde zodat ik niet onder een auto vloog dan was het de hand van god .

duncan 23 mei 2007 00:24

Citaat:

Nee, Gods aspecten zijn de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Jezus (de Zoon) is in mijn ogen steeds de weg naar God geweest. De Heer die vermenselijkt wordt, om mens te zijn onder zijn gelijken.

Weetge ik heb graag mensen die het boek als heilig omvatten en ze ook zo uitdrukken waw ;-)

In het oud sanskriet / indisch
tat tvam asi annanda / sananda- gij zijt dat vrede / zoon- sananda
of dichter bij huis ....te zijn onder zijn gelijken....zoals U schreef THNX :-)

kilgore 24 mei 2007 10:50

Niet ernstige vraag;

labyrinth 25 mei 2007 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2675624)

Dat is de spirit om door te gaan ....... begeesterd.

labyrinth 25 mei 2007 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2675661)

Heel juist..... de materie, de evolutie, de begeestering. 8-)

duncan 25 mei 2007 23:02

Vader - hemel (vader die in de hemelen zijt...)
Zoon - aarde ( verlos ons van het kwade...)
Helige geest ( vergeet het da moogtge raden ) ;-)

Hij die drievuldig was werd in het viervoudige gezonden ...ach men kan veel interpreteren van het grote boek .

* on topic sama el is ook een naam voor de uitgestotene.

labyrinth 29 mei 2007 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duncan (Bericht 2685026)
Vader - hemel (vader die in de hemelen zijt...)
Zoon - aarde ( verlos ons van het kwade...)
Helige geest ( vergeet het da moogtge raden ) ;-)

Hij die drievuldig was werd in het viervoudige gezonden ...ach men kan veel interpreteren van het grote boek .

* on topic sama el is ook een naam voor de uitgestotene.

Zoon aarde evolutie ..... verlos ons van het kwade.

Heilige geest ...... helpt de ongewapende mens hierbij de weg te vinden, helpt hierbij de andere te begrijpen om te verhinderen dat Satan aan invloed wint.

godisanidiot 29 mei 2007 17:55

Lol, wat is er grappiger dan iemand die de heilige drievuldigheid wilt uitleggen, de meest debiele doctrine van het christendom.

Esperanza 29 mei 2007 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot (Bericht 2692401)
Lol, wat is er grappiger dan iemand die de heilige drievuldigheid wilt uitleggen, de meest debiele doctrine van het christendom.

Je gaat jezelf niet bepaald populair maken bij de katholieken op dit forum...

godisanidiot 29 mei 2007 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 2692512)
Je gaat jezelf niet bepaald populair maken bij de katholieken op dit forum...

Moet dat?
Het wordt eens tijd dat religie tot op het bot belachelijk gemaakt wordt.
We doen net hetzelfde met alle andere nonsense.

Esperanza 29 mei 2007 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot (Bericht 2692527)
Moet dat?

Nee hoor. Verre van. Laat het er ons op houden dat jij recht voor de raap bent en ikzelf het ietsjes diplomatischer aanpak... ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be