Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Nieuwe peiling vrt-standaard: paars verliest zwaar in vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89813)

drosophila 21 mei 2007 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2675733)
in 2004 was dat nog meer het geval ... maar leterme wil niet paraten met een partij die de splitsing van de SZ wil.

Zijn goed recht, toch?

Online 21 mei 2007 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 2675734)
Juist. Door de onbespreekbaarheid van bestuursverantwoordelijkheid (dank (?!) zij uw leiders) blijft de SP.a nog vele decennia in alle regeringen. Ditmaal rollen ze ook de rode loper uit voor de groenen... :roll:
Ik stem voor kleine partijen. Niet eens uit overtuiging, maar om een neus te zetten aan de ondemocratische kiesdrempel die tot stand gekomen is met medewerking van het Blok. Het is ook de stem van het minste kwaad, nooit zullen ze mijn vrije keuze nog misbruiken. Dit recht heb ik nog... :P

De onbespreekbaarheid van bestuursverantwoordelijkheid mag je danken aan de Spa zelf en de VLD, kortom die machtspartijen die geen enkel middel schuwen om aan de bak te blijven : georchestreerde processen, 396 wetsaanpassingen 'op maat' om tot de gewenste resulaten te komen, zuivere haatcampagnes, tegenwoordig ook al gemorrel aan de partijfinanciering.
Binnenkort worden ze slachtoffer van de netten die ze zelf uitgespannen hebben : het zal meer bonken in de coalitie dan met de oppositie.

Stratcat 21 mei 2007 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2675722)
...en als ik vraag om eens ernstig uit de doeken te doen op welke manier precies je twee partijen wil verplichten tot samenwerken, dan blijft het oorverdovend stil...

Ik wil geen partijen verplichten tot samenwerken hoor.
Ik zou liever hebben dat de partijen mij niet langer lastig vielen met hun schijnvertoning.

luc broes 21 mei 2007 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2675692)
Wat een zever. Leg mij eens deftig uit hoe U het dan zou organiseren? De 2 grootste partijen VERPLICHTEN een regering te vormen? :lol::lol:

In Zwitserland wordt een regering gevormd door de politieke partijen volgens hun sterkte; Lijkt me niet zo slecht. Eerbied voor alle partijen verzekerd;

AdrianHealey 21 mei 2007 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2675834)
In Zwitserland wordt een regering gevormd door de politieke partijen volgens hun sterkte; Lijkt me niet zo slecht. Eerbied voor alle partijen verzekerd;

Weet je de reden daartoe?
Want dat is niet 'zomaar', hé.

Stratcat 21 mei 2007 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2675835)
Weet je de reden daartoe?
Want dat is niet 'zomaar', hé.

Misschien is het wel democratischer.

Knuppel 21 mei 2007 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 2675841)

Dat is het zeker.
Zwitserland IS dan ook een democratisch land.

Pietje 21 mei 2007 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2675834)

Partijen die mekaars bloed kunnen drinken, verplichten om samen te werken lijkt me niet de juiste methode voor een "goed bestuur" (om Leterme's eeuwige stopwoordje eens te lenen)

Online 21 mei 2007 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2675852)
Partijen die mekaars bloed kunnen drinken, verplichten om samen te werken lijkt me niet de juiste methode voor een "goed bestuur" (om Leterme's eeuwige stopwoordje eens te lenen)

Dat belooft als er een tripartite komt. De VLD-ers en de CD&V-ers kunnen elkaars bloed wel drinken.

AdrianHealey 21 mei 2007 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 2675841)

Onrechtstreeks: ja.

De vorming van oversized coalitities (sosm zelfs tot 80% van het kiespubliek) heeft veel te maken met de aanwezigheid van referenda.

paternoster 21 mei 2007 20:12

De rode omroep heeft zich weer eens van haar beste (?) zijde laten zien.
Over VB werd weinig of niets gezegd (opgelegd ?) maar J-M Dedecker kreeg nu wel de kans en heeft het eens duidelijk gezegd. Hij wordt alleen nog geduld als het slecht nieuws is, voor de rest wordt hij van het scherm geweerd tot zelfs in sportprogramma's toe. Rood trappelt ter plaatse, dan maar het groene (ja met kleine letter g) boegbeeld voor de camera gehaalt. Fier als een eerste communicant kwam zij voor de camera.....
Eens zien of ze dat op 1O juni ook nog kan.

Stratcat 21 mei 2007 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2675861)
Onrechtstreeks: ja.

De vorming van oversized coalitities (sosm zelfs tot 80% van het kiespubliek) heeft veel te maken met de aanwezigheid van referenda.

Wat is er verkeerd aan een coalitie die soms zelfs tot 80 % van het kiespubliek vertegenwoordigt?
We leven toch in een representatieve democratie?
Is toch beter dan dat slechts 50% + een beetje van het kiespubliek vertegenwoordigd wordt?

Stratcat 21 mei 2007 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paternoster (Bericht 2675866)
Rood trappelt ter plaatse, dan maar het groene (ja met kleine letter g) boegbeeld voor de camera gehaalt. Fier als een eerste communicant kwam zij voor de camera.....
Eens zien of ze dat op 1O juni ook nog kan.

Een klimaatminister!
Een klimaatminister van Groen! zeg ik u!

luc broes 21 mei 2007 20:23

Citaat:

1.000.000 mensen uitsluiten en de corrupte Ps laten baas spelen lijkt me nog veeeeeeeeel slechter!

born2bewild 21 mei 2007 20:24

Citaat:

nee, dan zet pietje liever VHFSDT en De Gucht in 1 en dezelfde kooi.

born2bewild 21 mei 2007 20:24

deze peiling is sweet. Zo sweet.
alles kan beter natuurlijk.

AdrianHealey 21 mei 2007 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 2675903)
Wat is er verkeerd aan een coalitie die soms zelfs tot 80 % van het kiespubliek vertegenwoordigt?
We leven toch in een representatieve democratie?
Is toch beter dan dat slechts 50% + een beetje van het kiespubliek vertegenwoordigd wordt?

Zie je mij dan zeggen dat het verkeerd is?
Het moet niet, maar het mag zeker.

Stratcat 21 mei 2007 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2675922)
Zie je mij dan zeggen dat het verkeerd is?
Het moet niet, maar het mag zeker.

Dan is Zwitserland toch democratischer dan België?
O.a. omdat er referenda mogelijk zijn.
Ben je het eigenlijk met mij eens dan?

baseballpolitieker 21 mei 2007 20:35

Wat ik toch zeer vreemd vind is dat het vb maar 1 zetel erbij krijgt volgens die peiling? En ze scoren bijna evengoed als de cdv die er wel 6 bij krijgen!!?
Ja het heeft met provincies te maken maar zoooooo extreeem?

zorroaster 21 mei 2007 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2675956)
Wat ik toch zeer vreemd vind is dat het vb maar 1 zetel erbij krijgt volgens die peiling? En ze scoren bijna evengoed als de cdv die er wel 6 bij krijgen!!?
Ja het heeft met provincies te maken maar zoooooo extreeem?

Waar wachten de VB-Calimero's van dienst op om hier een onderwerp van te maken met als trefwoorden "regimepers", "manipulatie" en "dictatuur"?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be