AdrianHealey |
31 mei 2007 00:22 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager
(Bericht 2692793)
Natuurlijk weet ik dat er geen enkele juiste ideologie is. Ik stelde de vraag aan Adrian Healey die mij een idioot noemde nadat ik zei dat ik Vlaams-nationalist was. Voorts had hij ook heel weinig respect voor het belgicisme, orangisme en het Groot-Nederlandisme.
Lees maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=18
|
Ik heb ietsje tegen nationalisme in het algemeen. (Wat ik zelfs geen ideologie vind in de strikte, polticologische zin van het woord. Maar dat is een andere discussie.)
Het enige wat relevant is (ik ga een woordje pikken van een tjeef =')) is goed bestuur. Hoe je dat invult, maakt voor mij niet uit. Maar wat niet kan, is goed bestuur in een land met 6 (?) regering met onduidelijke en overlappende bevoegdheden. Dát is sowieso een probleem, vanuit pragmatisch standpunt.
En pragmatiek > nationalisme. Nationalisme is toch maar een idioot gevoel. Waarom zouden mensen zich verbonden moeten voelen puur door waar ze geborenz ijn? Ridicuul tot en met.
Nationalisme kan énkel een middel zijn. Als het een doel op zich is, ben je idioot bezig.
|