Jaani_Dushman |
5 juli 2007 21:07 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
(Bericht 2774232)
Och kom, hoeveel mensen spreken er Duits, een paar man en een paardekop.
|
Kan mij niet schelen of het er tien of tien miljoen zijn. In tegenstelling tot u, het ik respect voor taalkundige mindeheden.
Het zou van elementaire vorm van federale loyauteit getuigen, mochten de Walen een mondje Nederlands én Duits zouden kunnen spreken. Maar uit het feit dat dat niet zo is, leid ik af dat ze in het zuiden niet geïnteresseerd zijn in het voortbestaan van deze drietalige staat.
Citaat:
(Bericht 2774232)
Bovendien sommige franstalige collega's van mij uit Arlon en Verviers spreken een aardig mondje Duits, VEEL beter dan de gemiddelde Vlaming.
|
Duitstaligen in Aarlen? Nogal logisch verdorie!!
Aarlen is altijd Duitstalig/Letzeburgstalig geweest. Het is pas sinds de Belgische staat, dat Aarlen verfranst is.
Citaat:
(Bericht 2774232)
Die gebrekkige talenkennis van de Vlamingen EN Walen is gewoon een feit, en in plaats van daar politieke spelletjes rond te spelen zouden we er beter iets aan doen.
|
Voor mensen die het land willen samenhouden, zou perfecte drietaligheid een evidentie moeten zijn. Daar zouden geen politieke maatregelen voor nodig moeten zijn.
Maar die gebrekkige talienkennis, is het bewijs dat geen kat nog geïntereseerd is uw bourgeoisstaatje.
|