![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeg, bestaan er hier genuanceerde visies?
Eerst en vooral. Ik keur de reden van de betoging niet goed. Leegstand aanklagen => daar ben ik 100% voorstander van. Ook van kraken. Maar als het huis dan wordt gebruikt, respecteer dat dan ook. Maar goed, 'ze' doen maar. Ten tweede. In België is er nog altijd betogingsrecht. Al wie die mensen dus met rubberen kogels uit elkaar wilt jagen, puur omdat het een (linkse) betoging is, zijn natuurlijk mensen die de rechtstaat niet respecteren. Of ze daar trots op zijn, is hun zaak. Ten derde. Er was massaal véél politie aanwezig. Achteraf gezien buiten proportie. Maar dat kun je natuurlijk nooit op voorhand weten. Ten vierde. De politie was vrij hard in zijn optreden. Ik vind dat begrijpbaar, omdat je nooit weet hoe zoiets kon uitdraaien. Van wat ik weet probeerden ze vooral de groep samen te houden én hebben ze alle kleine fragmentjes die zich van de grote groep hebben afgescheiden zoveel mogelijk proberen aan te houden/tijdelijk vast te zetten. Dat is logisch. Stel u voor dat ze die 200 man 'gewoon' door Leuven laten zwermen, dan is dat véél moeilijker om in het oog te houden en dan is de kans dat er een bepaalde groep grote schade kan aanbrengen, veel groter. Dat is preventief optreden, idd. Maar in zo'n gevallen is dat begrijpbaar. Ten vijfde. Het gros van die krakers heeft een job en een betalende woonst. Het is maar dat je het weet. (Als je de jongeren/studenten niet meetelt, natuurlijk.) Die mythe van de niet-werkende anarchist mag je toch al tijden naar het rijk der fabelen verwijzen. Ten zesde. De stad Leuven heeft die middelen ingezet, de stad Leuven mag ze betalen. Betogingsrecht ftw. Daar moeten de betogers niet voor opdraaien. (Natuurlijk moeten ze voor de schade die aangebracht is wel betalen, indien men die mensen te pakken kan krijgen. Maar die kans is helaas klein.) Ten zevende. Het overgrote merendeel van die 200 man heeft gisteren niets verkeerd gedaan, buiten geparticipeerd aan een betoging. Niet meer en niet minder dan dat. De gene die ruiten zijn beginnen ingooien worden hopelijk gevat, maar ik zou niet weten waarom we ze allemaal over dezelfde kam moeten scheren. |
Citaat:
Trouwens, als blijkt dat ze met teveel politiediensten zijn, kunnen ze dan niet enkelen terug sturen naar hun kazernes? Nu kost dat allemaal aan 'ordediensten' voor de staat, wat een pak duurder is dan wanneer die agenten routinewerk verrichten. Maar daar denken al die zelfverklaarde hardwerkende Vlamingen die liefst nog wat meer inzet van agenten hadden gezien niet aan. (niet naar jouw bedoeld Adrian) mvg, Andy |
Citaat:
Langs de andere kant. Mij lijkt het niet onwaarschijnlijk dat die een 'plan' hadden. (Zo gaan ze lopen, we gaan daar patrouilleren, etc.) En als je dan een deel weg stuurt, valt dat plan natuurlijk in duigen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is toch niks mis mee dat verstandige jonge mensen nemen wat hen toekomt? Vergeet niet dat die gebouwen van Opus Dei gefinancierd zijn door eeuwenlange terreur, oorlog, verkrachting, afpersing en slavernij.
Het eigendomsprincipe is voor idioten. Dat leidt altijd tot geweld, oorlog en doodslag. Die krakers hebben groot gelijk. Alleen zouden ze moeten betogen in maatpak en hun zaak beter uitleggen aan het plebs van de middenklasse. |
Citaat:
Dus juist geen recht op speculeren !!! |
Citaat:
Die krakers en die anarchisten zijn geweldadige onverlaten die er zelfs niet voor terugschrikken om politie aan te vallen en mensen met straatstenen te bekogelen. |
Citaat:
Het overgrote merendeel niet. |
Citaat:
Het gebeurt weldegelijk vaak dat een eigenaar zijn huis wil renoveren om te verhuren maar dat hij de krakers er niet uitkrijgt. Hij kan ze laten wegsturen door de politie (als die dat al willen doen) maar de politie is nog niet weg en die geweldenaars staan daar al weer. |
Citaat:
Op betogingen zijn het immers altijd de krakers en de anarchisten die geweld en vandalisme gebruiken. Dat komt ook de zaak van klein-links niet ten goede hoor, want aangezien die anarchisten en krakers meelopen in hun betogingen, straalt die gewelddadigheid ook af op klein-links. |
-Er zijn geen ruiten ingegooid, er zijn verf 'bommetjes' tegen de gevel van een opus dei gebouw gesmeten, de dader is gepakt door stillen in de betoging.
-Er waren enkele schermutselingen tussen de betogers en de politie, het lijkt me sterk moest er ook maar één agent een schrammetje hebben, ik heb daarentegen vrienden van mij in elkaar geslaan zien worden omdat ze niet hard genoeg konden lopen van de politie. -Er zijn een hondertal mensen opgepakt, velen daarvan al voor de betoging nog maar begon, wat gewoon walgelijk is, opgepakt omdat ze er 'te links' of gewoon te jong uitzagen. Een regelrechte inbreuk op betogingsrecht. -ER WAREN GEEN RELLEN, GEEN RUITEN ZIJN INGEGOOID -Dat de oude markt was afgesloten en vele horeca zaken belachelijk vroeg moesten sluiten, is dat de schuld van de betogers of de politie? -De politie was zeer gewelddadig, dit wil ik nog eens benadrukken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van mijn gebuur als ik in een optocht loop. Het is btw bullshit dat het 'altijd' de krakers en de anarchisten zijn. Jij kunt dfat neit weten, want je bent daar niet bij. Je oordeelt puur op basis van vooroordelen. Zullen er krakers en anarchisten zijn die geweld gebruiken? Kans is niet klein. Allemaal? Natuurlijk niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be