Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
(Bericht 2775537)
een kaskrediet is idd in hoofdzaak voor zelfstandigen, en heeft ook een zeer hoge kost. een doorlopende reserve (=hoeveel je rood kan gaan op je privé-rekening is er vergelijkbaar mee, doch voor een veel kleiner bedrag ) jouw vrienden weten er echter niets van, want dit is geen kaskrediet, maar een zogenaamd bulletkrediet; waar je enkel de intresten aflost (of zelfs niets) en in een laatste periode ineens de hele hap.
Perfect wettelijk, en je doet er maar beter aan de voorwaarden te lezen voor je een dergelijk krediet ondertekent(ja ook de kleine lettertjes) of je krijgt dergelijke onaangename verrassingen
|
Allemaal goed en wel maar ik was op dat moment net 18 geworden en ben nu niet bepaald een boekhouder/fiscalist/econoom...zelfs nu na al die jaren niet!
Ze stonden op een motorsalon, niet op een of andere vakbeurs en ze verzekerden me dat dit 'het gangbaar contract' was! Ik vertrouwde erop dat dat allemaal in orde was en dat is fout gebleken : als er geld bij komt kijken kan en mag je niemand vertrouwen!
Dus conclusie : men heeft misbruik gemaakt van mijn vertrouwen en ik heb mijn lesje geleerd. Als ik nu ga lenen ga ik gewoon alle banken aflopen en ze elkaars bod laten afkraken/vergelijken : dan zal je nogal gauw kritiek op bepaalde delen van het contract van een concurrent horen en kan je de experts tegen elkaar uitspelen om zo voor jezelf de optimale formule te vinden.
|