![]() |
Misschien heeft het iets met Napoleon te maken die dit oplegde.
|
Als we dan tog fotos van vlaggen gaan zetten:
![]() ![]() ![]() |
mja ik wou hier eigelijk wat meer gediscussieer zien over het artikel dan een vlaggen tentoonstelling (dat helemaal niet boeiend is). maar goed, tis nu zo:-D
|
Citaat:
|
Vlaggen lijkt me leuk.
Als het aan mij lag en ik een vlaggenmast had vlagde ik elke dag. |
Citaat:
In Nederland is er bij particulieren een traditie van 'wimpelen' met een welkomstwimpel op andere dan bijzondere dagen, om de vlaggenmast niet leeg te laten. In het westen wordt daardoor meestal de Nederlandse wimpel gebruikt, in de kleinere provincies vooral de provinciewimpel. ![]() ![]() |
't is precies nen plastron :lol:
|
Citaat:
----- plas·tron (het, de ~ (m.), ~s) 1 [scherm.] beschuttende leren borstlap voor schermers 2 [scherm.] stootkussen waarop de schermer het stoten met zijn wapen kan oefenen 3 gesteven front 4 versierd voorstuk in de keurs van een japon [schermen] 5 buikschild van schildpadden ----- Wat bedoel je precies? |
Citaat:
|
Citaat:
|
of korter: nen "das"
|
Citaat:
Dacht dat stropdas in het Frans "cravate" was. En "cravate" kan inderdaad ook "wimpel" betekenen, dus de gelijkenis klopt wel. |
Citaat:
|
Inderdaad plastron is het dialectische woord voor "stropdas" of "das" :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt bijna een woordenboek Vlaams-Nederlands nodig om die advertenties te begrijpen. |
Citaat:
Eetplaats, spoeltafel, verdiep (wel verdieping), ...zou ik allemaal niet zeggen. Maar zoals je ziet, het is allemaal complexer, binnen Vlaanderen heb je ook nog allemaal verschillen. :oops: Eigenlijk erger ik me wel aan Franse bewoording als "velo" en "tournevis", omdat ik er zelf niet mee ben opgevoed. |
Citaat:
|
Ze moeten dat niet aanvaarden, ze kunnen gerust verhuizen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be