Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
(Bericht 2790860)
Je hebt heel sterk beargumenteerd dat het gevangeniswezen van België hervormt moet worden en meer cipiers nodig heeft.
De rest vind ik maar wat irrelevante zever in de marge, hoor.
Je maakt btw de klassieke fout. Mensen die hier geboren zijn, zijn Belgen. Wat de nationaliteit van hun ouders ook hebben. Die kún je dus niet 'naar hun land' terugsturen.
|
Dat van "ze zijn hier geboren, het zijn Belgen enz", dat zinnetje heb ik al veel gelezen jawel. Toch blijf ik de mening toegedaan dat dergelijke lieden hier niet thuis horen, hier nooit hebben thuisgehoord en hier ronddwalen in een cultuur die niet de hunne is. Dergelijke lieden moeten kunnen verbannen worden uit ons land. Of dat zever is moet je maar eens gaan bespreken met de vele slachtoffers van grote en kleine vergrijpen die ze al gemaakt hebben. Het zijn bvb Marokkanen, Libanezen noem maar op aan wie men zo dom is geweest een papiertje te geven volgens hetwelk ze Belg zijn, maar die nog altijd hun oude cultuur aanhangen + misprijzen voor de autochtonen die ze hier mogen kweken en opvangen.
Laten we alvast beginnen met diegenen die hier nog niet lang genoeg ronddwalen om dat papiertje te hebben doch zich al jaren laten kennen door crimineel gedrag.
Laten we maar weer niet discussiëren over wie/wat autochtonen en allochtonen zijn te beginnen met 17 generaties geleden. De mensen die in hun buurt leven hebben geen papiertjes nodig om dat uit te maken.
Ze zijn "Belg", ze zijn hier geboren enz kan en mag geen verworven recht zijn om hier levenslang het krapuul uit te hangen en op de kosten van de Belgische staat te leven, met heel hun familie erbij.
En omdat je dat ook steeds moet herhalen: ik heb niets tegen vreemdelingen, "Belgen" enz die zich gedragen en hier op een fatsoenlijke manier hun leven opbouwen. Ik heb het over een minderheid die echter groot genoeg is om regelmatig de boel naar de bliksem te helpen, die wellicht nooit iets positief voor onze gemeenschap zullen betekenen en waar we met recht en reden de pest aan hebben.
Ik beweer dus ook niet dat we meer cipiers en gevangenissen nodig hebben... tot er in elke stad en dorp drie staan. Ik meen dat we moeten zorgen voor minder aanwezig gespuis op ons grondgebied.
Leg jij maar uit hoe jij dat denkt te bewerkstelligen, tenzij je de huidige situatie als "normaal" beschouwt.
|