![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu zal het stil worden...... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben wel voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen, maar niet voor een onafhankelijk Vlaanderen dat zou ouderwets zou zijn als de gemeenschap van de Kwakers in de US.
Natuurlijk moet de post geprivatiseerd worden. Net zoals de telefonie geprivatiseerd werd, en gelukkig de mobiele telefonie nooit publiek was (op de heel prille beginperiode na, reden waarom we direkt achter stonden op het buitenland). In de tijd van de paardenkoetsen, was het nodig dat de staat een postdienst organiseerde, ter bevordering van het ekonomische leven. Op eenzelfde wijze was het nuttig dat er een openbare omroep was: nu helemaal niet meer van doen. Sabena: idem dito. De echt-ouderwetse sossen zitten natuurlijk te jammeren dat hun vastbenoemd personeel zal krimpen ... en ze noemen dat dan maar een sociaal kerkhof. Helemaal verkeerd zijn ze. |
Citaat:
|
Links pretendeert steeds progressief te zijn... Niets is evenwel zo conservatief...
Maar ja, in een hangmatten heeft men ook niet veel speelruimte... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Persoonlijk denk ik dat de klant wel degelijk kan winnen bij een privatisering. Niet alleen is de service nu vaak ondermaats, je hebt als consument vaak ook geen enkel alternatief & nauwelijks rechten als er iets misloopt. Bovendien is de Belgische post helemaal niet goedkoop. Zeker niet voor internationale zendingen. Als ik al die factoren bijeen neem, en dan de vergelijking maak met de betere privé-koeriersdiensten, sta ik op het eerste zicht eerder positief tegenover een vrijmaking van de postmarkt. En ik spreek uit ervaring, als iemand die heel regelmatig pakjes opstuurt naar & ontvangt, zowel nationaal als internationaal.
Wat ik me wel afvraag, is hoe bvb. de NVA concreet de rechten van de eindconsument wil garanderen. Momenteel is er al een ombudsdienst voor de postdiensten, maar die krijgt nauwelijks iets afgedwongen, ook niet als de klant overduidelijk in zijn recht is. Andere partijen mogen natuurlijk ook antwoorden ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be