![]() |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
Het is gewoon een logo, niet meer niet minder. |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
|
Citaat:
Citaat:
|
Leuven, daar kunnen die Antwerpenaren nog een puntje aan zuigen.
![]() |
Vandaag zullen we zien of iedereen tijdens Antwerpen Zingt uit volle borst meedoet. Ik vind dat best een tof meezingerke. En dat was de bedoeling toch? Dat ge dat samen voor de fun eens kunt zingen... wat is daar nu weer tegen? Als sinjoor vind ik dat dit OK is. Dat ze in Gent en Lembeke daar commentaar op hebben, tja, alsof wij in Antwerpen bevestiging nodig hebben van stroppen of boerendorpen?
|
Citaat:
|
Als de Jordaan met zijn oude Westertoren
In Antwerpen zou staan Dan was ik als Belg geboren Dan zong ik geen hatsjee in mijn jofele Jordaans Maar ' ziede gij me gerne' in het allerschoonste Vlaams Zo zou het zijn gegaan Als de Jordaan in de Scheldestad zou staan |
Citaat:
Uw 'zot van A' is trouwens helemaal geen hymne. Het is met wat geluk een gezellige meezinger maar daar blijft het dan ook bij. |
Citaat:
de A is gewoon goed al logo en voor slogans, en zo is het ook bedoeld. ik heb een 'zot van A' armbandje bv. en dat is gewoon goed gevonden. antwerpenaren hebben maar 1 naam voor antwerpen, en dat is 't stad. zo onderscheid je de echte antwerpenaren van buitenstaanders en neppers. en die laatste hebben zich niet te moeien met dingen die ze niet begrijpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
in het Amerika van de jaren vijftig riskeerde men met dergelijke titels al gerechtelijke vervolging8-) |
Citaat:
|
Citaat:
Immers: "buitenstaanders" mogen zich niet moeien... |
Citaat:
|
Citaat:
of je een echte antwerpenaar wordt, dat hangt af van graag je 't stad gaat zien en je ons taalgebruik over neemt. maar alleszins: welkom! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be