Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ik zen zot van A (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92893)

De Garde 1 augustus 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2824131)
Ik denk dat er betrekkelijk weinig Antwerpenaars zijn die die ganse "A" campagne toejuichen. Het slaat nergens op.

Het wekt gewoon meer en meer ergernis op.

Vond je vorige avator trouwens véél stijlvoller dan die rode 'A'...

Kim 1 augustus 2007 18:00

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 2824423)
Vond je vorige avator trouwens véél stijlvoller dan die rode 'A'...

Het wapenschild van Antwerpen, het ECHTE! :-D

GaRnaaLBeeR 1 augustus 2007 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2823176)
Net daarom dat de Antwerpenaren al lang de uitvinder van "A" als roepnaam van Aantwaaarpe hadden moeten lynchen.

Ik vraag mij dat trouwens af hoe dat gaat op café... is het dan dat fatale cafégevechten ontstaan als een tooghanger binnenkomt en tegen een paar zatte toehoorders zegt "'t was werral druk in 't center van Aaaaaa, zelle" ?

Of wordt het helemaal leuk als Amsterdam ook eens met zulk lumineus idee komt?

Ik heb in mijn hele leven nog nooit iemand antwerpen als A zien noemen.

Het is gewoon een logo, niet meer niet minder.

De Garde 1 augustus 2007 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2824635)
Het wapenschild van Antwerpen, het ECHTE! :-D

That's the one. Geef nu toe: hoe kan een rode 'A' daar nu aan tippen? Maar goe, ik zal dan wel weer een oude verzuurde knorrepot zijn hé.

Spliff 12 augustus 2007 09:38

1 Bijlage(n)
Bijlage 24056

Kim 12 augustus 2007 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 2824993)
That's the one. Geef nu toe: hoe kan een rode 'A' daar nu aan tippen?

Niet. Heel dat "A" gedoe is een campagne die fiks uit de hand is gelopen...

Citaat:

Maar goe, ik zal dan wel weer een oude verzuurde knorrepot zijn hé.
Nee hoor.

Vorenus 12 augustus 2007 10:11

Leuven, daar kunnen die Antwerpenaren nog een puntje aan zuigen.

TommyMax2 12 augustus 2007 10:12

Vandaag zullen we zien of iedereen tijdens Antwerpen Zingt uit volle borst meedoet. Ik vind dat best een tof meezingerke. En dat was de bedoeling toch? Dat ge dat samen voor de fun eens kunt zingen... wat is daar nu weer tegen? Als sinjoor vind ik dat dit OK is. Dat ze in Gent en Lembeke daar commentaar op hebben, tja, alsof wij in Antwerpen bevestiging nodig hebben van stroppen of boerendorpen?

Ambiorix 12 augustus 2007 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2847127)
Leuven, daar kunnen die Antwerpenaren nog een puntje aan zuigen.

idd . Wij zijn tenminste klein en gezellig, toch beter dan die dikkenekkengigant "A".

Derk de Tweede 12 augustus 2007 14:45

Als de Jordaan met zijn oude Westertoren
In Antwerpen zou staan
Dan was ik als Belg geboren
Dan zong ik geen hatsjee in mijn jofele Jordaans
Maar ' ziede gij me gerne' in het allerschoonste Vlaams
Zo zou het zijn gegaan
Als de Jordaan in de Scheldestad zou staan

groene flamingant 12 augustus 2007 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner (Bericht 2821581)
Antwerpen, de echte hoofdstad van het Vlaams Gewest (in feite een deel ervan: Hertogdom Brabant), heeft nu eindelijk een eigen hymne goedgekeurd ter vervanging van de oubollige bloedige Vlaamse Leeuw dat geen elk zichzelfrespecterende Vlaming durft mee te zingen. De nieuwe hymne van VL: Zot van A

De echte hoofdstad van het Vlaamse gewest is en blijft Brussel, wat jij ook beweert of droomt en met de hymne van de Vlaamse leeuw is niks mis: Alle nationale hymnes hebben hier en daar wel van die bloedige passage.

Uw 'zot van A' is trouwens helemaal geen hymne. Het is met wat geluk een gezellige meezinger maar daar blijft het dan ook bij.

ingenious 12 augustus 2007 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2823176)
Net daarom dat de Antwerpenaren al lang de uitvinder van "A" als roepnaam van Aantwaaarpe hadden moeten lynchen.

Ik vraag mij dat trouwens af hoe dat gaat op café... is het dan dat fatale cafégevechten ontstaan als een tooghanger binnenkomt en tegen een paar zatte toehoorders zegt "'t was werral druk in 't center van Aaaaaa, zelle" ?

Of wordt het helemaal leuk als Amsterdam ook eens met zulk lumineus idee komt?

de A is gewoon goed al logo en voor slogans, en zo is het ook bedoeld. ik heb een 'zot van A' armbandje bv. en dat is gewoon goed gevonden.

antwerpenaren hebben maar 1 naam voor antwerpen, en dat is 't stad. zo onderscheid je de echte antwerpenaren van buitenstaanders en neppers. en die laatste hebben zich niet te moeien met dingen die ze niet begrijpen.

Jazeker 12 augustus 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious (Bericht 2847576)
de A is gewoon goed al logo en voor slogans, en zo is het ook bedoeld. ik heb een 'zot van A' armbandje bv. en dat is gewoon goed gevonden.

antwerpenaren hebben maar 1 naam voor antwerpen, en dat is 't stad. zo onderscheid je de echte antwerpenaren van buitenstaanders en neppers. en die laatste hebben zich niet te moeien met dingen die ze niet begrijpen.

't stad klinkt al vele beter. En wat dat moeien betreft, het is ook een beetje mijn stad gezien ik er lang gewerkt heb ;-)

Den Ardennees 12 augustus 2007 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2847803)
't stad klinkt al vele beter. En wat dat moeien betreft, het is ook een beetje mijn stad gezien ik er lang gewerkt heb ;-)

"'t Stad is van iedereen" :-D (bemerk de anti-extreem-rechts-boodschap)

Zwartengeel 12 augustus 2007 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2848012)

Nu wel hoofdzakelijk alleen nog van de SP.a.

Den Ardennees 12 augustus 2007 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2848018)
Nu wel hoofdzakelijk alleen nog van de SP.a.

en eveneens geheel in de sfeer van de collectivistische gedachte, net zoals het liedje van the scene "iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen"

in het Amerika van de jaren vijftig riskeerde men met dergelijke titels al gerechtelijke vervolging8-)

Jazeker 12 augustus 2007 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2848012)

LOL... maar je mag je vooral niet moeien hoor. :-D

DaBlacky 12 augustus 2007 20:17

Citaat:

Over 1,5 maand woon ik ook in Antwerpen, maar ik ben (en blijf) Limburger. Stel dat (ik HOOP van niet!! en de kans is klein, maar stel...) ik tijdens de volgende gemeenteraadsverkiezingen nog steeds in Antwerpen zou wonen. Heb ik recht op stemplicht volgens jou? De wet geeft me die, maar ben je het daar mee eens?
Immers: "buitenstaanders" mogen zich niet moeien...

Dronkoers 12 augustus 2007 20:54

Citaat:

Zo onderscheid je inderdaad de ziekelijke chauvinistische Aantwaarpeneir van de realistische bevolking ;-)

ingenious 13 augustus 2007 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2848161)
Over 1,5 maand woon ik ook in Antwerpen, maar ik ben (en blijf) Limburger. Stel dat (ik HOOP van niet!! en de kans is klein, maar stel...) ik tijdens de volgende gemeenteraadsverkiezingen nog steeds in Antwerpen zou wonen. Heb ik recht op stemplicht volgens jou? De wet geeft me die, maar ben je het daar mee eens?
Immers: "buitenstaanders" mogen zich niet moeien...

tuurlijk wel! stemrecht is voor iederen die in de stad woont.

of je een echte antwerpenaar wordt, dat hangt af van graag je 't stad gaat zien en je ons taalgebruik over neemt. maar alleszins: welkom!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be