Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Doe mee aan de poll van het Nieuwsblad! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93478)

baseballpolitieker 19 augustus 2007 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door end (Bericht 2861332)
CD&V/NVA VB en LDD samen haalt volgens die peiling ongeveer 70% van de stemmen. Sta me toe dat een beetje onrealistisch te vinden. Dit zou betekenen dat 70% van de Vlamingen nu zou kiezen voor separatisme of doorgedreven confederalisme (feitelijk separatisme). Dat zou historisch zijn.

Wat denk jij dat er aan het gebeuren is? Niets ofzo... De walen zijn de ketttingreactie in gang aan het zetten die onverdoemelijk tot het einde van België gaat leiden.

Jaani_Dushman 19 augustus 2007 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2861314)
Kim, je kan inderdaad op basis van 1514 stemmen geen veralgemeende conclusies trekken, maar de manier waarop je hier al een aantal keer tracht te minimaliseren en ridiculiseren zegt meer over jou dan over die 1514 mensen die hebben gestemd en die een bepaalde richting hebben aangegeven, is deze tot in de kleinste details juist? neen, maar de richting is er wel;-)

Je kan wel de ene Nieuwsblad-enquete vergelijken met de andere nieuwsblad-enquete. Zo kan je zien of er een evolutie is.
Dat deed De Stemmenkampioen: zij vergeleken de evolutie in hun peilingen. En die evoluties pasten ze toe op de werkelijke uitslag.
Maar zomaar een enquete gaan vergelijken met een kiesuitslag is inderdaad weinig waarheidsgetrouw.

Ik zou zeggen: we houden een nieuwe verkiezing. Maar dan zullen we wel eerst BHV moeten splitsen, want anders is het niet meer grondwettelijk.

baseballpolitieker 19 augustus 2007 14:16

Citaat:

CD&V/NVA VB en LDD samen haalt volgens die peiling ongeveer 70% van de stemmen. Sta me toe dat een beetje onrealistisch te vinden. Dit zou betekenen dat 70% van de Vlamingen nu zou kiezen voor separatisme of doorgedreven confederalisme (feitelijk separatisme). Dat zou historisch zijn.

BTW op het nieuws (vrt) spraken ze van twee peilingen die dezelfde resultaten ongeveer vertoonden, zowel het laatste nieuws als het nieuwsblad!

Gun 19 augustus 2007 14:16

Citaat:

NIET alle keizers op CD&V zijn separatisten, NIET alle kiezers op LDD zijn separatisten, ...

Maar het maakt wel een stroming duidelijk!

Jaani_Dushman 19 augustus 2007 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2860557)
Open VLD.

:x
*Jaani maakt snel voodoo-popje van Kim*

Kan je me per PB ook enkele haartjes of nagels opsturen. ;-)

Jaani_Dushman 19 augustus 2007 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2861343)
NIET alle keizers op CD&V zijn separatisten, NIET alle kiezers op LDD zijn separatisten, ...

Niet alle Groen!-stemmers zijn niet- of anti-separatisten.
Geloof me. :-P

largo_w 19 augustus 2007 14:21

Citaat:

is deze tot in de kleinste details juist? neen, maar de richting is er wel;-)

Of helemaal niet; misschien is deze richting helemaal verkeerd... Misschien worden slechte conclusies getrokken... Misschien waren de steekproeven helemaal niet arbitrair... Nuja ieder zijn idee...
ridiculiseren-minimaliseren-...pffff

AdrianHealey 19 augustus 2007 14:21

*gelooft je*

*ziet de relevantie niet*

Kim 19 augustus 2007 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2861349)
:x
*Jaani maakt snel voodoo-popje van Kim*

Kan je me per PB ook enkele haartjes of nagels opsturen. ;-)

Het zal niet werken Jaani...

Bespaar je de moeite. :mrgreen:

Kim 19 augustus 2007 14:29

Citaat:

Kim, je kan inderdaad op basis van 1514 stemmen geen veralgemeende conclusies trekken, maar de manier waarop je hier al een aantal keer tracht te minimaliseren en ridiculiseren zegt meer over jou dan over die 1514 mensen die hebben gestemd en die een bepaalde richting hebben aangegeven, is deze tot in de kleinste details juist? neen, maar de richting is er wel;-)

Uiteraard zegt het meer over mij, nl. dat ik helemaal geen waarde hecht aan een internetpeiling (of eender welke peiling waar gemiddeld een 1000-tal mensen aan deelnemen).

De enige peiling die een correct beeld kan geven, is een referendum. Maar gezien we dat hier niet kennen in de grondwet, zal het antwoord daarop uitblijven.

Gun 19 augustus 2007 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2861375)
Uiteraard zegt het meer over mij, nl. dat ik helemaal geen waarde hecht aan een internetpeiling (of eender welke peiling waar gemiddeld een 1000-tal mensen aan deelnemen).

De enige peiling die een correct beeld kan geven, is een referendum. Maar gezien we dat hier niet kennen in de grondwet, zal het antwoord daarop uitblijven.

Dikwijls, maar afhankelijk van het aantal keuzemogelijkheden, is een peiling in België reeds statistisch betrouwbaar vanaf minder dan 1000 mensen.;-)

AdrianHealey 19 augustus 2007 14:36

Vld. Duh.

Duvelke 19 augustus 2007 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2859678)
Ik nu,NVA Waarom nog VB?

:lol::lol::lol:
is de wind weer gedraaid? :lol:

Duvelke 19 augustus 2007 14:37

Ik zou blanco gestemd hebben, zoals Lombas

baseballpolitieker 19 augustus 2007 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2861390)

Je grote voorbeeld?!

Jaani_Dushman 19 augustus 2007 14:39

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2861373)
Het zal niet werken Jaani...

Bespaar je de moeite. :mrgreen:

This should do the trick.

baseballpolitieker 19 augustus 2007 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2861392)
This should do the trick.

Heb je da nu zelf gemaakt en gefotografeerd?:-P

Jaani_Dushman 19 augustus 2007 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2861390)

lombas stemt niet. Ook niet blanco.

Jaani_Dushman 19 augustus 2007 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2861395)
Heb je da nu zelf gemaakt en gefotografeerd?:-P

Als het voor een goed doel is, kan ik snel werken. :twisted:

Jaani_Dushman 19 augustus 2007 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2861388)
Vld. Duh.

Iedereen heeft wel eens zin om zotte kuren uit te halen. Maar er zijn grenzen, hé Andriaantje!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be