![]() |
Citaat:
Ik begin stilletjesaan te hopen dat YLT mislukt dan komt misschien alles in een stroomversnelling . Dat is wel gezichtsverlies ,maar op termijn goed voor Vlaanderen ,een schuldenbok is trouwens snel gevonden: hopeloze knoeiboel achtergelaten door paars, frans non-front van 8 weken,.... |
Citaat:
En zoveel comfortabeler voor Leterme en de CD&V dan te dreigen met het VB... |
Nieuwe formateur Verhofstadt.
Leterme is als het ware verkozen om de nieuwe premier te worden, maar beschikt niet over de nodige kwaliteiten, als formateur en dus al zeker niet over deze voor premier. |
Citaat:
|
Citaat:
steevast pro paars / pro verhofstadt / en dus pro belgica ... itt de verkiezingsuitslag zit het belgicisme nogal in de lift hier hoor ! |
Misschien dat het board zich ietsje in evenwicht trekt richting werkelijkheid. Dit board is immers veel flaminganter en separatistischer dan de Vlaamse bevolking en derhalve dus ook niet representatief.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat de waalse politici problemen hebben met de wetten naleven, weten we nu al wel. Ze worden dan ook niet voor niets door de waalse politie één voor één opgepakt en in verzekerde bewaring gezet. Het is helemaal niet de schuld van Leterme dat die wetten bestaan en dat de waalse politici criminelen zijn. Vlaanderen vermoord zijn politici niet omdat ze in een stinkende pot willen roeren, dat doen enkel de walen. |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn punt: Leterme/De Wever zullen waarschijnlijk plooien en met een regering komen die een status quo nastreeft verpakt in een ministaatshervorming (splitsing vogelvangst ed). De Vlamingen zullen ietwat meer geradikaliseeerd zijn en dan is het afwachten tot de volgende verkiezingen... |
Citaat:
Laat ons hopen dat Guy roerganger blijft bij VLD , dan zal de partij nog sneller afkalven. |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien moet CD&V ook langs een congres, bepaald belangwekkend vond ik dat ACW zei dat franstalig België eens moet stoppen met non te zeggen. Dat kan ook tellen ! |
Citaat:
ps kan het zijn dat ik u op lvb onder een andere naam gelezen heb ? schrijfstijl en debatingstijl van een paar opmerkingen lag nogal gelijklopend ... |
Leterme plooit misschien. Bart Dewever zeker niet, daar ben ik van overtuigd. Hij heeft zich de laatste 2 jaar helemaal in een hoekje geverfd en kan er nu onmogelijk uit.
|
Ik heb op 'andere mogelijkheid' gestemd. Nieuwe verkiezingen binnen de Belgische context halen toch niets uit. Wat er dient te gebeuren, is dat Yves Leterme doorkrijgt dat er met de Walen en België niets aan te vangen is, dat hij vervolgens de regeringsvorming stopzet, terugkeert naar het Vlaamse Parlement, daar een coalitie start met het Vlaams Belang en eventuele andere partijen, en tenslotte de onmiddelijke onafhankelijkheid van de Vlaamse Natie uitroept.
|
Citaat:
|
Citaat:
'van verraad naar verraad bouwen wij de Vlaamse staat' 'stap voor stap naar zelfbeschikking' plooien is BdW's filosofie ... me dunkt zo |
Citaat:
Maar laten we eerst afwachten wat leterme en de wever er van kunnen, als het niets is. Is het idee om naar het vlaams parlement terug te keren misschien zo slecht niet. Het idee van minister-president kris peeters sprak mij ook wel aan. Dat was om gewoon de gemeenschappen te laten beslissen welke bevoegheden ze willen hebben en welke niet en dat de federale regering zich daar maar na moet schikken. |
Vlaamse partijen gewoon blijven zwammen en zeveren van dead-line naar dead-line.
Volgende dead-line zou nu weer maandag zijn wegens Ijzerbedevaart. Er zal altijd weer een reden zijn. Ondertussen nadert de behandeling van BHV in de kamer, gewoon doordrukken zonder toegevingen en dan zien we weeral verder. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be