Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Totale patstelling tussen oranje-blauw (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93676)

giserke 23 augustus 2007 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2872219)
Leterme heeft al heel vroeg gezegd dat er anderen waren dan de CDH.
Waarom kroop hij Milquet dan zolang in de kont?

Das toch goed? Hoe meer Milquet, hoe meer opruien.

Den Ardennees 23 augustus 2007 12:07

professor Devos verklaarde dat Leterme wellicht een stap terug zal zetten om dan sowieso terug te komen, omdat de CD&V gewoon niet weg te denken valt voor de komende regering.

Okee, best, maar welk zal dan de oplossing zijn die men in tussentijd vindt?

Misschien zal men toch opteren voor een asymmetrische regering met MR en PS aan Waalse zijde. En zal de PS mits minieme toegevingen ieders gezicht redden.

Kaal 23 augustus 2007 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2871749)
Maar vooral zou het de CD&V, die partij die een eeuw lang de Vlamingen loyaal aan België en zijn vorst gemaakt heeft, drastisch veranderen. Na de 800.000 voorkeurstemmen en hun verkiezingsoverwinning vinden zij dat zij recht hebben op de premier. Als het Belgisch establishment dat nu onmogelijk maakt en Leterme uitspuwt (remember het Marseillaise-incident), dan zal dat tot in de kleinste partij-afdelingen diepe kwetsuren maken. De CD&V zal voorgoed genezen zijn van haar ziekte om te vertrekken van het Belgisch belang in plaats van het belang van haar kiezers.

Zo denk ik er ook over. Leterme staat voor de laatste belgicistische inspanning van de CD&V.

Kortaf 23 augustus 2007 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2872391)
professor Devos verklaarde dat Leterme wellicht een stap terug zal zetten om dan sowieso terug te komen, omdat de CD&V gewoon niet weg te denken valt voor de komende regering.

Hoewel ze emotioneel de CD&V verachten, is het establishment als de dood voor een regering zonder de CD&V omdat zij weten dat dat van die partij (winnaar van de verkiezingen) voorgoed een pro-Vlaamse partij zou maken, plus een bijzonder wraakzuchtige oppositiepartij (dat zouden er dan al twee zijn in Vlaanderen).

Anna List 23 augustus 2007 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2872422)
Hoewel ze emotioneel de CD&V verachten, is het establishment als de dood voor een regering zonder de CD&V omdat zij weten dat dat van die partij (winnaar van de verkiezingen) voorgoed een pro-Vlaamse partij zou maken, plus een bijzonder wraakzuchtige oppositiepartij (dat zouden er dan al twee zijn in Vlaanderen).

drie

Kortaf 23 augustus 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2872435)
drie

wie is de derde?

Den Ardennees 23 augustus 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2872422)

En LDD kun je nu ook niet bepaald Belgisch-gezind noemen. Op den duur zouden er maar twee Belgisch-gezinde partijen meer overblijven in Vlaanderen: Groen en SP.A, ik denk dat zij wel es de grootste klappen zouden kunnen krijgen indien er nu verkiezingen kwamen.

Anna List 23 augustus 2007 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2872436)
wie is de derde?

ldd

Kortaf 23 augustus 2007 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2872440)
ldd

Ik had het over bijzonder wraakzuchtige (tegenover het establishment) oppositiepartijen.

Zo zie ik de LDD toch niet echt.

Anna List 23 augustus 2007 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2872438)
En LDD kun je nu ook niet bepaald Belgisch-gezind noemen. Op den duur zouden er maar twee Belgisch-gezinde partijen meer overblijven in Vlaanderen: Groen en SP.A, ik denk dat zij wel es de grootste klappen zouden kunnen krijgen indien er nu verkiezingen kwamen.

idd de Sp-a heeft zijn bocht te laat gemaakt ... ze hadden hem moeten maken tentijde van het PS veto tegen VDB ... probeer mijn Sp-a vrienden dat al jaren te vertellen ... zonder succes ... de belgicistische lobby Willockx blijft te machtig

hierdoor gaat links in Vlaanderen tientallen jaren verliezen ... beetje vergelijkbaar met de Vlaamse beweging na WO2 ...

Anna List 23 augustus 2007 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2872445)
Ik had het over bijzonder wraakzuchtige (tegenover het establishment) oppositiepartijen.

Zo zie ik de LDD toch niet echt.

dan ken je Dedecker niet ... niet voor niets stond opsplitsing van alle sportbonden nog tijdens zijn sportcarrière al op zijn programma ...

en het koningshuis staat ook nogal hoog op zijn schietschijvenlijst hoor ...

een man die beseft dat hij in en met België geen carrièrekansen heeft ...

Den Ardennees 23 augustus 2007 12:24

PS-veto tegen VDB? Verklaar.

Kortaf 23 augustus 2007 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2872457)
dan ken je Dedecker niet ... niet voor niets stond opsplitsing van alle sportbonden nog tijdens zijn sportcarrière al op zijn programma ...

en het koningshuis staat ook nogal hoog op zijn schietschijvenlijst hoor ...

OK, hij komt in aanmerking voor een eventuele stem, zie ik. :-)

HAMC 23 augustus 2007 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2872457)

Inderdaad, dat is hem duidelijk gemaakt. En daar zal zijn toekomstig gedrag dan ook naar gericht zijn.

In een paar jaar tijd zijn wij dichter bij Vlaanderen gekomen dan ooit tevoren.

Lord Snooty 23 augustus 2007 12:37

Het is hartverwarmend te zien hoe naïef de gemiddelde Vlaming toch nog is in deze harde wereld. Natuurlijk zou Vlaamse onafhankelijkheid een zegen zijn voor Vlaanderen, helemaal mee eens, maar denken jullie nu echt dat dit mogelijk is of is het gespeeld sarcasme ? Just asking. :|

den ambetantsten 23 augustus 2007 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Snooty (Bericht 2872521)
Het is hartverwarmend te zien hoe naïef de gemiddelde Vlaming toch nog is in deze harde wereld. Natuurlijk zou Vlaamse onafhankelijkheid een zegen zijn voor Vlaanderen, helemaal mee eens, maar denken jullie nu echt dat dit mogelijk is of is het gespeeld sarcasme ? Just asking. :|

Geef eens een aantal redenen waarom het onmogelijk zou zijn? Ik snap dat namelijk niet echt...

Den Ardennees 23 augustus 2007 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Snooty (Bericht 2872521)

ik acht de kans redelijk groot dat op middellange termijn het zover komt. Maar nu direct zie ik het ook niet gebeuren dat België uiteenvalt.

HAMC 23 augustus 2007 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2872542)
ik acht de kans redelijk groot dat op middellange termijn het zover komt. Maar nu direct zie ik het ook niet gebeuren dat België uiteenvalt.

Iets soortgelijks dacht ik van het ijzeren gordijn, 2 weken later lag het plat.

Den Ardennees 23 augustus 2007 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2872553)
Iets soortgelijks dacht ik van het ijzeren gordijn, 2 weken later lag het plat.

hele volksmassa's bestormen de muren van het kasteel van Laken:-)

Lord Snooty 23 augustus 2007 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 2872540)
Geef eens een aantal redenen waarom het onmogelijk zou zijn? Ik snap dat namelijk niet echt...

In het gedrocht België heb je een aantal personen die zéér veel macht in handen hebben (politiek, gerecht, haute-finance, etc...). Deze mensen danken hun (toekomstige) top functies (Europa bv) door het instituut "België". Het koningshuis speelt hier nog steeds een vieze rol in. Kijk maar naar de benoemingen in de famillie van Freya van den Bossche. Mensen als Verhofstadt, De Gught, Di Rupo, etc... zitten allemaal in de wachtkamer voor deze functies op het einde van hun carriere. Einde van België is eveneens het einde van deze roompotten. Zolang deze benoemingen, adelverklaringen, enz... blijven bestaan zal eveneens België het wel overleven. Je mag blijven dromen natuurlijk. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be