Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Schooluniform weer in trek tegen merkkledij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94219)

Rudy 4 september 2007 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2901791)
In Engeland zijn uniformen verplicht, maar de kinderen breken de klas wel af en het onderwijs is vaak schabouwelijk.

Is dit wel zo ? Of beter; is er een verband tussen uniformiteit en gedrag in de klas ? Steek een ezel in een pakje, en het blijft nog steeds een ezel.

Rudy 4 september 2007 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein (Bericht 2902239)
ja dat komt dan in de krant en dat zien jullie , daar in belgie , , er wordt in belgie ook gevochten hoor , de realiteit zie ik hier dagelijks en engelse kinderen zijn meestal een heel pak beleefder dan hun belgische collegaatjes , je kunt als buitenstaander op een bus bvb als kinderen een beetje te luidruchtig zijn wel nog tussenkomen en als het echt te erg wordt zet de chauffeur ze er gewoon uit , betaald of niet dan kunnen ze gaan lopen ...nee geef mij maar engelse schoolkinderen die komen tenminste niet uit de school in klissen dat je met de auto nergens meer door kunt , die lopen allemaal netjes op het voetpad en zijn erg gedisciplineerd als ze de schoolpoort uit komen

Marijke,

Stop met kankeren.

Zorg dat je als moeke op tijd aan de schoolpoort bent. Leerkrachten zijn geen politieagenten.

Je vindt zalig rijden met de auto aan de schoolpoort belangrijker dan de veiligheid. Sorry, maar ik krijg de indruk dat je denkt dat de ganse wereld achter je ... loopt.

Ben je dan echt zo'n ruziemaakster ?

Rudy 4 september 2007 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2902418)
ff off topic doorbomen ... Vlaanderen is het enige land ter wereld waar apart jongens en meisjesonderwijs volkomen onmogelijk gemaakt werd ...
de kinderpsychiater van mijn zoontje vindt dat trouwens een enorm gemis omdat veel (vooral jongetjes) met een autismespectrumstoornis vroeger in zo'n strikte jongensschool quasi probleemloos meekonden maar nu allemaal uitvallen door de complexere sociale interacties (met meisjes) ...

Vlaams Parlement zou hier eens over mogen debateren ... wacht ik start hier een topic over in maatschappelijke ... lijkt me belangrijk genoeg

ok, gezien.

Rudy 4 september 2007 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2900562)
ik haat maopakjes-toestanden en uniformiteit

als jongeren vond ik het trouwens leuk om net niet bij de snobs te behoren.

het was ook leuk dat er snobs waren want dan kon ik die uitlachen

want eigenlijk zijn zij de uniformidioten zonder eigen smaak he

Mee eens.

In een school met uniformen is smaak van ondergeschikt belang. Ook je mening.

Uniformiteit heeft meer met imago te maken dan met gelijkwaardigheid.

Dat imago heeft vooral in de hand gewerkt van het katholiek onderwijs.

King. Wie je toen hebt uitgelachen is nu misschien je werkgever. Zoals de de meest fervente flowerpowers uit Woodstock nu misschien de grootste rijkaards zijn.

Kortaf 4 september 2007 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 2900486)
Ik vind dat ieder van de vrijheid mag genieten zich te kleden zoals zij of hij wilt.

Grappig.

migrantenjong 4 september 2007 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2903407)
Grappig.

Het is toch zo?

Of moeten wij u een burka opdringen en je zweepslagen geven als u het weigert te dragen?

lombas 4 september 2007 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903417)
Het is toch zo?

Of moeten wij u een burka opdringen en je zweepslagen geven als u het weigert te dragen?

Je schoolkeuze is vrijwillig. Bij mij thuis komen ook geen mensen met oranje broeken binnen.

Duvelke 4 september 2007 23:11

ale jo, waarom ni?

migrantenjong 4 september 2007 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2903759)
Je schoolkeuze is vrijwillig. Bij mij thuis komen ook geen mensen met oranje broeken binnen.

En Nostradamus met zijn strakke groene broek?

lombas 4 september 2007 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2903785)
ale jo, waarom ni?

Daarom. Lekker puh.

lombas 4 september 2007 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903787)
En Nostradamus met zijn strakke groene broek?

Mensen die al honderden jaren dood zijn, komen zeker niet binnen, en al helemaal niet als het hallucinerende boltuurders zijn.

Bovenbuur 5 september 2007 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 2900810)
moslims mogen daar idd ook in kiezen, ze mogen alleen geen aparte moslimmeisjesscholen en aparte scholen voor moslimjongens oprichten

mr moslimjongens mogen idd nr een jongensschool gaan, net als meisje nr een meisjesschool, als ze dit wensen.

Hoezo, christenen mogen toch ook hun eigen scholen oprichten? We gaan toch niet pleiten voor ongelijkheid hier?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be