![]() |
Citaat:
En dat terwijl de Franstaligen zonder de Vlamingen niet eens zelfstandig kaka kunnen doen. Tjonge, tjonge. |
ook
Citaat:
|
ook
Citaat:
|
dat weet
[quote=liberalist_NL;2915942]Als een groot deel van de volksvertegenwoordiging om een referendum vraagt, moet dat toch gewoon mogelijk zijn? De OpenVLD moet niet pretenderen te weten wat de Vlamingen willen. Geef ze dat referendum en het Vlaams Belang hoor je niet meer, voor een tijd.[/quote
Je zou er van verschieten met de uitslag . Veel vlamingen zijn bang van elkander en daarbij veel hangen nog aan een koordtje |
Citaat:
1. Binnenlands: aan alle Vlamingen die het moe zijn duidelijk laten blijken dat zij de enige partij zijn die resoluut voor de Vlamingen en Vlaanderen kiezen > stemmenwinst voor volgende verkiezingen na het toegeven door de oranje-blauwe partijen 2. Buitenlands: aan de rest van de wereld laten zien dat men niet moet schrikken als vandaag of morgen (of overmorgen) er twee nieuwe landen ontstaan in het oude Europa. Men kan lacherig doen maar wees gerust dat als de Vlamingen toegeven aan de Franstaligen het VB er altijd zal op wijzen dat zij diegenen waren die het wilden voorkomen en de anderen niet. Dat voordeel hebben ze. |
Citaat:
Coekie |
Citaat:
Coekie |
Citaat:
|
Citaat:
Ziek wordt ik van dat soort hypocrieten... |
Citaat:
Ik kan mij niet 1 voorbeeld voor de geest halen waar het vlaamse parlement niet braafjes de orders van het federale hoofdkwartier opvolgde over eender welk onderwerp. Het zijn dezelfde mensen en partijen die bvb eerst op vlaams niveau de ''beruchte'' 5 resoluties hebben goedgekeurd, maar eens in de federale regering zich daar niks meer van herinneren. Het is net zoals het federale parlement een nutteloos iets bevolkt door apparatsjiks die niet het volk, maar wel de eigen partijtop vertegenwoordigen. Het enige waar het voor dient is om een onterechte schijn van democratie te wekken en de zakken te vullen van de aanwezigen. |
En als de federale en regionale verkiezingen voortaan zouden gaan samenvallen, wat voor sommigen toch de bedoeling is, wordt het Vlaamse niveau helemaal ondergeschikt gemaakt aan het federale. Waardoor het de politici die met dit voorstel zullen instemmen zelf zijn die het gezag en de geloofwaardigheid van hun parlement wat betreft zijn autonomie onderuit zullen halen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En de Schotten? Tja, die hebben de OLIE he! |
Citaat:
Jaja, dat valt allemaal weg bij Vlaamse onafhankelijkheid. =D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, dat is omgekeerde psychologie van de Walen, zoals men met kinderen doet. En kijk, het begint stilaan te werken ook nog. |
Citaat:
|
Vandaag in Le Soir citeerde men Dave Sinardet van de Antwerpse universiteit (p 5 "Le divorce n'est pas �* l'ordre du jour"):
Citaat:
Buiten de oververtegenwoordigde separatisten op dit forum moeten de meeste VB-stemmers eigenlijk wel verstandige mensen met een goede inborst zijn. De grootste partij van Vlaanderen die gedragen wordt door Belgicistisch kiesvee. Ceci n'est pas une parti séparatiste, zoiets kan alleen maar in België! :-P Maar serieus, dit is wat ik al lang aanvoel. Ik zou bv. er geld op verwedden dat in die lange rij voor de laatste groet bij de dood van koning Boudewijn -de buitenlandse pers stak er de draak mee- er veel Vlaams Blok-stemmers terug te vinden waren. Als men in een volkcafé eens luistert naar Jan-met-de-pet die op VB stemt, zal je in de meeste gevallen vreemdelingenproblematiek als drijfveer horen. Men zal je vertellen dat de wijk waarin men van kleinsaf aan gewoond heeft niet meer herkenbaar is etc... maar diezelfde mensen noemen zich meer dikwijls Belg dan Vlaming en zijn helemaal niet separatist. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be