Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstaligen weer hysterisch over Leterme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94734)

Essevee_VL 13 september 2007 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2924821)
Wat is er overdreven aan de vergelijking tussen Leterme en Judas?

Ik zie Leterme nog geen zelfmoord plegen... :roll: die bubbels toch! :lol:

robert t 13 september 2007 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 2925148)
Als ik deze draad zo en beetje diagonaal doorkruis dan kan ik bij God een sardonische glimlach niet onderdrukken.

Maar, gehandikapt door mijn goed hart en slecht karakter moet ik hier toch het volgende kwijt.

Ook ikzelf sta met één voet in Vlaanderen en ééntje in Wallonië.

Ergo kan ik als geen ander bevestigen wat het betekent om in de franskiljonse middens op de meest vanzelfsprekende wijze zowel professioneel als kultureel met grote dédain te worden behandeld.

Maar let op! Ook de gemiddelde Vlaming is een raar gegeven.

Als we morgen, schouder aan schouder, ons recht zullen opeisen....dreigen we als lamlendige schapen te worden uiteengeslagen door een mediatieke injectie van sentiment dat van een gans andere slag zal zijn.
De linkse mediabastions zullen het niet nalaten om ons internationaal, hun "weg met ons" kultuur gestand, af te schilderen als imperialistische teutonen die "het arme Wallonië" aan zijn lot overlaten.
Massa's Vlamingen zullen hierdoor afhaken...en zich verward maar verslagen in hun koekendozenromantische zonneranda's terugtrekken.
Hoe komt dit? Omdat wij met onze germaanse denkwijze de latino "comedia del arte" nooit zullen kunnen overstijgen. Tel daarbij op dat het gif van het linkse cultuurmarxisme ons volk reeds verder heeft aangetast dan een oppervlakkige diagnostiek kan laten vermoeden.

Desalnietemin blijf ik, tussen hoop en vrees, rijkhalzend uitkijken naar de onweerstaanbare staatswording van mijn Vlaamse vaderland.

Uitstekende maar al te pessimistische analyse. Geen enkel volk werd in de loop van zijn geschiedenis zo geschoffeerd als het Vlaamse.
Door de verschillende bezettingen die Vlaanderen te beurt vielen (néé, ik bedoel niet de Nederlandse)werden we bedreigd in onze taal en cultuur, werd getracht dit volk in zijn diepste mens-zijn te breken. Dan spreek ik nog niet over de Belgische schande die we 100 jaar ondergingen vooraleer we aanspraak konden maken op enige Vlaamse rechten.

Werden we geknakt? Neen. De machthebbers kenden wel de Lamme Goedzakken, maar waren de Tijl Uilenspiegels vergeten. Het zijn zij die ons de 21ste binnenloodsen, als onafhankelijke burgers, ondanks het gejoel en gekrijs van de zogenaamde linkse elite.

Raf 13 september 2007 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2924734)
De man zegt iets in een jeugdjournaal en heel franstalig belgique is weer hysterisch aan het krijsen. Het moge duidelijk zijn dat met die mensen gewoon niet meer te praten valt.

Nee, maar wat des te duidelijker is, is dat Leterme geen stamp onder zijn kloten waard is. Die is nu al sinds 10 juni aan het knoeien dat het een lieve lust is. De hoogste tijd dat de tsjeven die onbenul buiten sodemieteren. Dat hij maat terug oplazert naar Ieper. In de gemeenteraad van zo'n lokaal boerengat kan hij niet te veel misdoen en daar kunnen ze misschien af en toe nog eens lachen om zijn capriolen.

Kortaf 13 september 2007 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2924940)
Zelf geloofde ik vroeger vurig in dit land. Ik zwoer ooit "getrouwheid aan de Koning", met de tranen in de ogen en een Belgische vlag in de hand.

:-)

Heb ook een tijd gekend dat ik de Brabançonne zong met een krop in de keel. De lagere school was dat, toen hersenspoelden de brave Vlaamse schoolmeesterkes hun pupillen nog met vorst en vaderland. Toen ik 11 was ging ik echter naar een college in Brussel, en vanaf dan is het vrij snel bergaf gegaan met mijn Belgische gevoelens. Tegen mijn 16 was ik helemaal genezen.

HAMC 13 september 2007 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2925267)
Nee, maar wat des te duidelijker is, is dat Leterme geen stamp onder zijn kloten waard is. Die is nu al sinds 10 juni aan het knoeien dat het een lieve lust is. De hoogste tijd dat de tsjeven die onbenul buiten sodemieteren. Dat hij maat terug oplazert naar Ieper. In de gemeenteraad van zo'n lokaal boerengat kan hij niet te veel misdoen en daar kunnen ze misschien af en toe nog eens lachen om zijn capriolen.

Dat is ook een Vlaams spreekwoord Raf: huilen met de Walen in het bos.

Kortaf 13 september 2007 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 2925148)
Hoe komt dit? Omdat wij met onze germaanse denkwijze de latino "comedia del arte" nooit zullen kunnen overstijgen.

Een verplichte injectie met de juiste dosis Machiavellisme trekt dat euvel zo recht.

Ik ben al lang niet meer geïnteresseerd in principes, wederkerigheden, Belgische afspraken en grondwetten, evenwichten, opgelegde "solidariteiten", enfin al die touwtjes die onze kolonisatoren de voorbije eeuwen uitvonden om ons klein te houden. Alleen het doel telt.

Knuppel 13 september 2007 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 2925262)
Uitstekende maar al te pessimistische analyse. Geen enkel volk werd in de loop van zijn geschiedenis zo geschoffeerd als het Vlaamse.
Door de verschillende bezettingen die Vlaanderen te beurt vielen (néé, ik bedoel niet de Nederlandse)werden we bedreigd in onze taal en cultuur, werd getracht dit volk in zijn diepste mens-zijn te breken. Dan spreek ik nog niet over de Belgische schande die we 100 jaar ondergingen vooraleer we aanspraak konden maken op enige Vlaamse rechten.

Werden we geknakt? Neen. De machthebbers kenden wel de Lamme Goedzakken, maar waren de Tijl Uilenspiegels vergeten. Het zijn zij die ons de 21ste binnenloodsen, als onafhankelijke burgers, ondanks het gejoel en gekrijs van de zogenaamde linkse elite.

En dit herken je niet?

Citaat:

Ha ! Ik herken een kenner van de franstalige mentaliteit. De reactie op het "interview" van Leterme in karrewiet is daar een prachtvoorbeeld van.

Ik geef je gelijk. Vele Vlamingen kijken onbegrijpend naar het toneel die de franstaligen opvoeren en vragen zich dan af af wat zij verkeerd hebben gedaan. Het zal dan aan Leterme liggen zeker, want een mens kan zich toch niet zo opwinden als er niets aan de hand is?

kelt 13 september 2007 16:49

De Franstalige vod...euh...gazetten krakelen allerlei onzin,inderdaad......

De rest doet ondertussen verder...

Er werd hier ergens vermeld dat Y.Leterme aan het knoeien is.
Y.Leterme heeft nog niks geknoeid.het is eigenlijk duidelijk dat vorige regeringsonderhandelingen neerkwamen op geknoei..je LAAT geen problemen etteren!

Hij zit wel met het probleem dat hij nu vrijwel niks,nergens mag zeggen of er wordt een soort draai aan gegeven...

De man moet dus,blijkbaar,ontdaan van alle eigen meningen,zich rustig in de Westhoek met zijn geitjes gaan bezighouden zodat de "hoogverhevenen der Franstalige pen en/of van ouderwets pseudo-Belgisch allooi" geen verdere morele schade oplopen?

Kortaf 13 september 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 2925326)
De man moet dus,blijkbaar,ontdaan van alle eigen meningen,zich rustig in de Westhoek met zijn geitjes gaan bezighouden zodat de "hoogverhevenen der Franstalige pen en/of van ouderwets pseudo-Belgisch allooi" geen verdere morele schade oplopen?

Dat krijg je met évolués die, handen in de zakken en hoofd in de kraag, plots niet meer gewillig blijken te zijn. Leterme mag nog van gelul spreken, in Congo kapten de Belgen nog hun handjes af. Patrice Loemoemba hebben ze zelfs vermoord, omdat hij niet meer zweeg.

Er is voor Leterme maar één way out: de status van évolué afwerpen en simpelweg geen rekening meer houden met de desiderata van de voogden.

Kazan 13 september 2007 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2924813)
Het Vlaams-nationalisme is één grote stomme grap.

Ik vind het wél een goeie.

Dimitri 13 september 2007 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2924940)
Join the club ! Zelf geloofde ik vroeger vurig in dit land. Ik zwoer ooit "getrouwheid aan de Koning", met de tranen in de ogen en een Belgische vlag in de hand. Ik ben sinds de dood van Boudewijn beginnen evolueren. Eerst meer neutraal, dan eerder Vlaams, en sinds een jaar of 3 ben ik separatist.

Ik kan me nog de beelden herinneren van de mensenmassa die de overleden koning Boudewijn de laatste eer kwamen bewijzen. (Dat was ver voordat ik voor het eerst over het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid hoorde, laat staan dat ik me daar als klein 'menneke' ;-) toen al in verdiept had.) In het Nederlandse journaal was er een verslag van te zien en er werd een vrouw aan het woord gelaten die diep bedroefd en tegelijk nogal gelaten zei: "nu is het gedaan met ons land."

Pas veel later begreep ik wat ze bedoelde en nu je zegt dat de dood van Boudewijn een keerpunt was, denk ik dat ze gelijk heeft gekregen.

Kortaf 13 september 2007 17:08

Wie kent boer Naten nog, en zijn broer Titten, de filosoof van Hagem?

Kan het niet helpen dat Leterme mij soms aan Titten, dan weer aan Naten doet denken...

Kazan 13 september 2007 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2925274)
:-)

Heb ook een tijd gekend dat ik de Brabançonne zong met een krop in de keel. De lagere school was dat, toen hersenspoelden de brave Vlaamse schoolmeesterkes hun pupillen nog met vorst en vaderland. Toen ik 11 was ging ik echter naar een college in Brussel, en vanaf dan is het vrij snel bergaf gegaan met mijn Belgische gevoelens. Tegen mijn 16 was ik helemaal genezen.

Idem. Behalve dat van dat college

In deze draad lees je veel verhalen van bekeerlingen. Niet slecht voor een 'uitstervend ras' (zoals de belgicisten het wel eens noemen)

AdrianHealey 13 september 2007 17:17

Maar wat heeft Letermke nu concreet gedaan?

Asshen Sukar 13 september 2007 17:18

Eigenlijk hebben ze een klein beetje gelijk.

Die regeling is al lang doorgevoerd en wacht nu tot Europa toestemming geeft om ze in praktijk te laten brengen.
Financiele regelingen voor openbare bestedingen mogen niet zonder toestemming van Europa.

Leterme heeft een voorstel gedaan om de Franstaligen om te kopen met geld dat ze al hebben en alleen van Europa nog ni mogen uitgeven.

4de paragraaf van de tekst:
Want de beslissing omtrent de verlaging van de btw op schoolgebouwen is in een vorige regering al genomen. Voor de uitvoering is het nu wachten op de goedkeuring van Europa. Daar heeft dit formatieberaad dus niets mee te maken, aldus Van De Woestyne.

robert t 13 september 2007 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2925306)
En dit herken je niet?

Waarom zou ik dit niet herkennen? Ik kan toch niet reageren op alle berichten, jij maakt toch ook een keuze?

andev 13 september 2007 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2924813)
Het Vlaams-nationalisme is één grote stomme grap.

En het Waals profitariaat is een vanzelfsprekendheid?

AdrianHealey 13 september 2007 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 2925585)
En het Waals profitariaat is een vanzelfsprekendheid?

Meer dan 80% van 'de' Walen heeft werk. Welk profiteriaat?

andev 13 september 2007 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2924824)
De Belgen zijn slachtoffers van het Vlaams- en Waals-nationalisme.

Er zijn dus Walen en Vlamingen.
Ze zijn net zoveel Belg als ze Europeaan of Wereldburger zijn. Zonder belang dus.

Tegendradigaard 13 september 2007 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2925599)
Meer dan 80% van 'de' Walen heeft werk. Welk profiteriaat?

Meer dan 90 % van de Vlamingen heeft werk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be