![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Door de verschillende bezettingen die Vlaanderen te beurt vielen (néé, ik bedoel niet de Nederlandse)werden we bedreigd in onze taal en cultuur, werd getracht dit volk in zijn diepste mens-zijn te breken. Dan spreek ik nog niet over de Belgische schande die we 100 jaar ondergingen vooraleer we aanspraak konden maken op enige Vlaamse rechten. Werden we geknakt? Neen. De machthebbers kenden wel de Lamme Goedzakken, maar waren de Tijl Uilenspiegels vergeten. Het zijn zij die ons de 21ste binnenloodsen, als onafhankelijke burgers, ondanks het gejoel en gekrijs van de zogenaamde linkse elite. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb ook een tijd gekend dat ik de Brabançonne zong met een krop in de keel. De lagere school was dat, toen hersenspoelden de brave Vlaamse schoolmeesterkes hun pupillen nog met vorst en vaderland. Toen ik 11 was ging ik echter naar een college in Brussel, en vanaf dan is het vrij snel bergaf gegaan met mijn Belgische gevoelens. Tegen mijn 16 was ik helemaal genezen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben al lang niet meer geïnteresseerd in principes, wederkerigheden, Belgische afspraken en grondwetten, evenwichten, opgelegde "solidariteiten", enfin al die touwtjes die onze kolonisatoren de voorbije eeuwen uitvonden om ons klein te houden. Alleen het doel telt. |
Citaat:
Citaat:
|
De Franstalige vod...euh...gazetten krakelen allerlei onzin,inderdaad......
De rest doet ondertussen verder... Er werd hier ergens vermeld dat Y.Leterme aan het knoeien is. Y.Leterme heeft nog niks geknoeid.het is eigenlijk duidelijk dat vorige regeringsonderhandelingen neerkwamen op geknoei..je LAAT geen problemen etteren! Hij zit wel met het probleem dat hij nu vrijwel niks,nergens mag zeggen of er wordt een soort draai aan gegeven... De man moet dus,blijkbaar,ontdaan van alle eigen meningen,zich rustig in de Westhoek met zijn geitjes gaan bezighouden zodat de "hoogverhevenen der Franstalige pen en/of van ouderwets pseudo-Belgisch allooi" geen verdere morele schade oplopen? |
Citaat:
Er is voor Leterme maar één way out: de status van évolué afwerpen en simpelweg geen rekening meer houden met de desiderata van de voogden. |
Citaat:
|
Citaat:
Pas veel later begreep ik wat ze bedoelde en nu je zegt dat de dood van Boudewijn een keerpunt was, denk ik dat ze gelijk heeft gekregen. |
Wie kent boer Naten nog, en zijn broer Titten, de filosoof van Hagem?
Kan het niet helpen dat Leterme mij soms aan Titten, dan weer aan Naten doet denken... |
Citaat:
In deze draad lees je veel verhalen van bekeerlingen. Niet slecht voor een 'uitstervend ras' (zoals de belgicisten het wel eens noemen) |
Maar wat heeft Letermke nu concreet gedaan?
|
Eigenlijk hebben ze een klein beetje gelijk.
Die regeling is al lang doorgevoerd en wacht nu tot Europa toestemming geeft om ze in praktijk te laten brengen. Financiele regelingen voor openbare bestedingen mogen niet zonder toestemming van Europa. Leterme heeft een voorstel gedaan om de Franstaligen om te kopen met geld dat ze al hebben en alleen van Europa nog ni mogen uitgeven. 4de paragraaf van de tekst: Want de beslissing omtrent de verlaging van de btw op schoolgebouwen is in een vorige regering al genomen. Voor de uitvoering is het nu wachten op de goedkeuring van Europa. Daar heeft dit formatieberaad dus niets mee te maken, aldus Van De Woestyne. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze zijn net zoveel Belg als ze Europeaan of Wereldburger zijn. Zonder belang dus. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be