Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belgische excuses aan… Italië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94798)

Den Ardennees 14 september 2007 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2929577)
wie heeft het hier over een complot, Wiseguy? Het is toch duidelijk dat de onderwerpenkeuze van de staatsomroep niet neutraal is? Nogmaals, al meermaals kwam in het nieuws dat telkens een vijftiental mensen betoogden voor de vrijlating van een illegaal, maar dat er in een buurgemeente van mij 100 mensen betoogden TEGEN de komst van een asielcentrum, dat vond men dan niet het vermelden waard.

Dat heeft niets met complotten te maken, maar alles met een subjectieve onderwerpenkeuze.

daarnet gekeken naar "de keien van de Wetstraat" op Canvas?

Ivan De Vadder: vindt u zichzelf één van de keien, van de grote figuren, van de Wetstraat?

Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken

Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Eddy B 14 september 2007 22:29

Totaal ander intervieuw dan met BDW in ieder geval!

PetSel 15 september 2007 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benji (Bericht 2928738)
14.09.2007 14.04u - We meldden reeds dat Mario Borghezio, de delegatieleider van de Italiaanse partij Lega Nord in het Europees Parlement, eerder deze week eveneens door de stoottroepen van Brussels PS-burgemeester Freddy Thielemans was opgepakt. De Italiaanse regering protesteerde daarop bij het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken.

Vandaag laat Mario Borghezio weten dat ‘het hoofd Ceremonie’ van het Belgisch ministerie van Buitenlandse zaken gisteren de Italiaanse ambassadeur bij zich heeft geroepen “om hem de formele excuses van België aan Italië aan te bieden voor wat mij (Borghezio, red.) overkomen is.” Verder luidt het: “Hij (de Italiaanse ambassadeur) heeft eraan toegevoegd dat het ministerie van Buitenlandse Zaken in de toekomst, mocht zich iets dergelijks nog eens herhalen, en zodra het op de hoogte wordt gebracht, onmiddellijk tussenbeide zal komen om de immuniteit van onze europarlementsleden te garanderen.”

In een persbericht beklaagt Borghezio zich over de manier waarop de Belgische overheid de democratische rechten en vrijheden met de voeten heeft getreden. Het Europarlementslid laat niet na te wijzen op het feit dat de manifestanten zich vreedzaam gedroegen en “tegen wie de Belgische staat en de politie, op bevel van de Brusselse burgemeester, - omdat het Vlaamse nationalisten waren – ongeoorloofd geweld heeft gebruikt.”

Het is opvallend hoe de Belgische overheid zich haast om zijn verontschuldigingen aan te bieden aan Italië en het gearresteerde parlementslid Borghezio, maar de afgelopen dagen de Vlaams Belang-parlementsleden steevast aanwees als “provocateurs”. Geen enkel Vlaams politicus uit een traditionele partij had deze week de moed om het politiegeweld en het anti-Vlaams racisme van Thielemans’ privé-militie te veroordelen. Omdat het ‘maar’ om Vlaams Belang’ers ging waartegen vanzelfsprekend alles is toegelaten?

Ze zijn hier zelfs te LAF om hun te exuseren tegenover hun buiten proportie geweldadige politieoptreden........als dat jullie "verdraagzaamheid is .......goe bezig!!

Onze tijd komt nog ;)
En dan negeren wij ze es allemaal

ancapa 15 september 2007 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2928751)
Voor "jullie" toch geen probleem ?? "Jullie" wensen nu eenmaal bikkelharde politiemensen.

wel tegen echte criminelen en niet tegen politici !

ancapa 15 september 2007 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 2928963)
No-fly zones ken ik
Wat zijn no-go zones?

zones waar de polititie niet mag patrouilleren of controleren... dat wordt beschouwd als provocatie ! Dit kan leiden tot incidenten, rellen, opstootjes, vechtpartijen, vernielingen enz...

Maes_P 15 september 2007 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2930388)
wel tegen echte criminelen en niet tegen politici !

en als die politici de wet overtreden?

Eddy B 15 september 2007 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 2930399)
en als die politici de wet overtreden?

Hangt ervan af wélke wet he. Een verbod om te betogen is géén wet! Dat overtreden valt dan eigenlijk nog wel mee. Want je dient het andersom te zien : er bestaat géén verbod om te betogen, maar een RECHT om te betogen! Door omstandigheden kan dat recht beperkt worden, maar eigenlijk heeft de burgemeester van Brussel, meneer Thielemans, ONRECHTMATIG het recht om te betogen beperkt! De stemmen die opgaan in europa maakt wel duidelijk dat onze rechtsstaat er een is met verschillende maten en gewichten...
Het einde stellen aan die betoging had dus zeker niet mogen gebeuren op de wijze waarop die is gebeurd! Er was totaal géén noodzaak om in te grijpen! De redenering om de betoging niet toe te laten, ging totaal niet op...

Maes_P 15 september 2007 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2930407)
Hangt ervan af wélke wet he. Een verbod om te betogen is géén wet! Dat overtreden valt dan eigenlijk nog wel mee. Want je dient het andersom te zien : er bestaat géén verbod om te betogen, maar een RECHT om te betogen! Door omstandigheden kan dat recht beperkt worden, maar eigenlijk heeft de burgemeester van Brussel, meneer Thielemans, ONRECHTMATIG het recht om te betogen beperkt! De stemmen die opgaan in europa maakt wel duidelijk dat onze rechtsstaat er een is met verschillende maten en gewichten...
Het einde stellen aan die betoging had dus zeker niet mogen gebeuren op de wijze waarop die is gebeurd! Er was totaal géén noodzaak om in te grijpen! De redenering om de betoging niet toe te laten, ging totaal niet op...

ik had het over Willy Claeys...

En nu je er toch over begint: scheiding der machten is heilig. Als de RvS een beslssing neemt, neem je daar als democraat akte van en hou je je daaraan; net zoals met BVH. En de politie zal zelf wel beslissen hoe en wanneer ze moeten ingrijpen; daarvoor hebben ze opleiding gekregen in het kader van 'meer blauw op straat'.
De redenering om die betoging niet toe te staan ging niet op. Maar nogmaals: als democraat leg je je daar bij neer als alle rechtsmiddelen zijn uitgeput.
En die manier waarop VB nu iemand anders zijn 'verboden betoging' claimt is typische politieke recuperatie. De betoging was aangezegd door SIOE. Die zich trouwens distantieerde van 'extreem rechtse elementen' die de betoging gebruikt als platform.

Zelfs de organisatoren zijn er niet mee akoord:
http://sioe.wordpress.com/
Of was het FdW en FvH hun finest hour? Zijn zij zo eerlijk geweest tegen SIOE? Neen, ze hebben gewoon een reclamespot in elkaar gebotst.

Kortaf 15 september 2007 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 2928767)
als dat uw manier is van observeren is
goe bezig!!

En de kern van de zaak? Waarom excuses tegenover Italië en niet tegenover het Vlaams Belang?

Maes_P 15 september 2007 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2930473)
En de kern van de zaak? Waarom excuses tegenover Italië en niet tegenover het Vlaams Belang?

de kern van mijn quote ging niet over excuses tegenover VB of Italie.
de kern van mijn quote ging over de omschrijving van wat daar is gebeurd.

En om op je vraag te antwoorden:
die excuses aan italie waren een grote fout omdat Borghezio een veroordeelde rascist is; maar ja, diplomatieke gevoeligheden zeker...

Accusation of Racism and Convictions
Mr. Borghezio is reputed by many to be a violent racist. In 1993, he was fined 750,000 lire for beating a Moroccan child. Later, he obtained some notoriety for spraying seats where Nigerian prostitutes had been sitting on the Turin-Milan train, in order to sanitize them. [2]
In September 2005, Borghezio was found guilty of arson, for having set fire to the belongings of some immigrants sleeping under a bridge in Turin during a vigilante raid, and fined 3,040 euro. [3]
bron: wikipedia

'Sorry, borghezio, 't was maar om te lachen...We weten dat jij zoiets noooit zou doen...' :roll:
ons ministerie van BuZa is veel te braaf

Kortaf 15 september 2007 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 2930488)
En om op je vraag te antwoorden:
die excuses aan italie waren een grote fout omdat Borghezio een veroordeelde rascist is;

Ik zie niet in wat die man zijn veroordelingen met die excuses te maken zouden kunnen hebben. Omdat iemand ooit eens veroordeeld is, mogen zijn democratische rechten geschonden worden of zo? Uit welk wetboek haal je dat principe?

En de vraag ten gronde blijft: waarom biedt het Belgisch regime zijn excuses aan aan Italië, en niet aan het Vlaams Belang hoewel het om zo goed al identiek dezelfde zaak gaat?

Eddy B 15 september 2007 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2930509)
Ik zie niet in wat die man zijn veroordelingen met die excuses te maken zouden kunnen hebben. Omdat iemand ooit eens veroordeeld is, mogen zijn democratische rechten geschonden worden of zo? Uit welk wetboek haal je dat principe?

En de vraag ten gronde blijft: waarom biedt het Belgisch regime zijn excuses aan aan Italië, en niet aan het Vlaams Belang hoewel het om zo goed al identiek dezelfde zaak gaat?

Simpel : BELGIE excuseert zich bij ITALIE. BELGIE hoeft zich niet te excuseren bij BELGIE :roll:

-=EXCALIBUR=- 15 september 2007 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2930520)
BELGIE excuseert zich bij ITALIE.

Wat meteen een schuldbekentenis is! :lol:

Maes_P 15 september 2007 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf;2930509[B
]Ik zie niet in[/b] wat die man zijn veroordelingen met die excuses te maken zouden kunnen hebben. Omdat iemand ooit eens veroordeeld is, mogen zijn democratische rechten geschonden worden of zo? Uit welk wetboek haal je dat principe?

Ik wel
en das evengoed een argument ad verecundiam als het jouwe.
En trouwens; in welk wetboek staat dat je je moet 'verexcuseren'.
Weeral goed geprobeerd, maar da's een non sequituur.

zo goed als identiek = niet hetzelfde
Nu probeer je te doen alsof het over hetzelfde zou gaan.
Goed geprobeerd maar da's dan weer een onwaarheid

Kortaf 15 september 2007 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 2930548)

Leg eens uit op welke wijze de aanhouding van een Italiaans Euro-parlementslid fundamenteel verschilt van de aanhouding van een Belgisch Euro-parlementslid.

Animalman 15 september 2007 09:43

In die aanhouding verschilt er niets, enkel het feit dat Italianen (en alle andere volkeren trouwens) nogal wat rapper aan één zeel trekken en zich geviseerd voelen als er eentje in zijn rechten wordt geschonden. Ze zouden er ook niet voor terugschrikken om het overal aan de grote bel te gaan hangen en dat kan Absurdistan, het belangrijkste mini-staatje van de wereld niet gebruiken.

More to the point: binnenlanders zijn derderangsburgers, ge moogt daar al eens goed op kloppen, op het nieuws zal het toch ni komen in eigen land, tenzij goed geknipt. De eigen media zitten stevig in de politieke pocket... De buitenlandse media niet he...

Maes_P 15 september 2007 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2930555)
Leg eens uit op welke wijze de aanhouding van een Italiaans Euro-parlementslid fundamenteel verschilt van de aanhouding van een Belgisch Euro-parlementslid.

Omdat de Italiaanse regering in belgie protest aantekende
en de belgisch regering in belgie niet.

En kun je trouwens eens zeggen waar je dat vandaan haalt van die excuses?
De enige link die ik vind is op vlaamsbelang.be en dat is een verklaring van Borghezio zelf;
graag eens onafhankelijk link
alvast bedankt

Eddy B 15 september 2007 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 2930606)
Omdat de Italiaanse regering in belgie protest aantekende
en de belgisch regering in belgie niet.

En kun je trouwens eens zeggen waar je dat vandaan haalt van die excuses?
De enige link die ik vind is op vlaamsbelang.be en dat is een verklaring van Borghezio zelf;
graag eens onafhankelijk link
alvast bedankt

Zeg, af en toe eens naar het nieuws kijken is wél een vereiste om over de actualiteit te komen debateren he. Jij hebt gewoon NIKS gezien van alles waar hier over gesproken wordt! Ik vind het raar dat ik zo een vaststelling moet maken zene.8O

De schoofzak 15 september 2007 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 2930548)
Ik wel
en das evengoed een argument ad verecundiam als het jouwe.
En trouwens; in welk wetboek staat dat je je moet 'verexcuseren'.
Weeral goed geprobeerd, maar da's een non sequituur.

Ik wou je even felisiteren.
Met je kennis van 't latijn.
Dat lijkt me zo goed te zijn, die kennis van jouw van 't latijn, dat je 't niet meer in 't Vlaams kunt uitleggen.

Nogal een eer voor ons zeg, om op 't zelfde forum te mogen als jij.

Maes_P 15 september 2007 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2930800)
Zeg, af en toe eens naar het nieuws kijken is wél een vereiste om over de actualiteit te komen debateren he. Jij hebt gewoon NIKS gezien van alles waar hier over gesproken wordt! Ik vind het raar dat ik zo een vaststelling moet maken zene.8O

Ik heb nogal wat moeten werken deze week...
Dus bij deze graag een linkje...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be