Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   OPINIE. Lolita's aan de pil (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95536)

Trapper 29 september 2007 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 2964341)
Uiteraard. Maar voorschrijven is toestemmen.

vind ik ook dan zeggen de ouders gewoon dat ze gerust de slet mogen uithangen
de pil voed geen kinderen op, ouders (normaal gezien ) wel ma ja die slimme ouders vantegenwoordig maakt ge toch ook niks meer wijs zenne "das allemaal conservatieve praat" meneer...:roll::evil:

Rudy 29 september 2007 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2964351)
Dat vind ik toch een bizarre redenering. Vind je dat ook mbt het uitleggen hoe een condoom werkt (en eventueel zelfs condooms ter beschikking stellen)?

Dit heb ik niet gezegd. Ik heb niets tegen het uitleggen hoe een condoom werkt. Integendeel, het is nog steeds het enige voorbehoedsmiddel dat volledige bescherming biedt. Als dat kind van 10, het is zelfs nog geen puber, dan toch eens wil experimenteren, dan liefst met condoom in de plaats van dagelijks een pilleke te moeten innemen dat je zelfs niet eens beschermt tegen ziektes. Maar, dat experimenteren op 10-jarige leeftijd zal zeker niet met mijn toestemming gebeuren.

pinbag 29 september 2007 10:01

Niemand die zich vragen stelt bij de jongens die hun pietje in die jonge vrouwen steken...

Bhairav 29 september 2007 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2964382)
Niemand die zich vragen stelt bij de jongens die hun pietje in die jonge vrouwen steken...

De maatschappelijke verrotting is net iets te ver gevorderd om ons dat aan te trekken. (Het leeftijdsverschil is ook te klein maar laten we dat voor de lol eens gezellig negeren.)

Rudy 29 september 2007 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2964382)

Daar is iets van. Blijkbaar is het nog steeds zo dat die jonge vrouw "het meeste verstand" moet gebruiken. En toegegeven, wie zit er steeds met de gebakken peren? En is het niet zo dat in geval van ongewenste zwangerschap de vrouw steeds de geviseerde partij is ? Onrechtvaardig, uiteraard.

Trapper 29 september 2007 10:34

die sletten hebben het eerder zelf gezocht :evil:

Rudy 29 september 2007 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2964394)
De maatschappelijke verrotting is net iets te ver gevorderd om ons dat aan te trekken. (Het leeftijdsverschil is ook te klein maar laten we dat voor de lol eens gezellig negeren.)

Hangt er een beetje vanaf wat je bedoelt met "verrotting". Het hoeft ook niet meer als vroeger te zijn waar enkel de jongens mochten doen waar ze zin in hadden.

Rudy 29 september 2007 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trapper (Bericht 2964433)
die sletten hebben het eerder zelf gezocht :evil:

Meent ge dat ?

Trapper 29 september 2007 11:24

ja
tis toch waar zeker?
ge moet de kat ni bij de melk zetten
normen en waarden zouden dit alles oplossen maar ja...

Rudy 29 september 2007 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trapper (Bericht 2964514)
ja
tis toch waar zeker?
ge moet de kat ni bij de melk zetten
normen en waarden zouden dit alles oplossen maar ja...

Normen en waarden? Ik pleit voor een beetje gezond verstand. Normen en waarden werden steeds opgelegd door de moraliserende clerus en verzuilde politieke partijen. Spaar mij daarvan. Ieder zelfstandig denkend mens heeft het recht op individuele vrijheid, ook kinderen dus. Ik vind wel dat een ouder nog steeds z'n kind moet beschermen. Ik zie al eens het resultaat van vrije opvoeding. Klinkt modern, maar ik vraag mij al eens af of vrije opvoeding geen synoniem is van pure gemakzucht.

Herr Oberst 29 september 2007 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 2964598)
Normen en waarden? Ik pleit voor een beetje gezond verstand. Normen en waarden werden steeds opgelegd door de moraliserende clerus en verzuilde politieke partijen. Spaar mij daarvan.

Wanneer ik zie dat vandaag 10-jarige meisjes aan de pil zitten, dan denk ik dat die normen en waarden zo slecht nog niet waren.

AdrianHealey 29 september 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2964629)
Wanneer ik zie dat vandaag 10-jarige meisjes aan de pil zitten, dan denk ik dat die normen en waarden zo slecht nog niet waren.

Wanneer ik zie dat verkrachting binnen het huwelijk toen niet strafbaar was, ik wel.

Herr Oberst 29 september 2007 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2964635)
Wanneer ik zie dat verkrachting binnen het huwelijk toen niet strafbaar was, ik wel.

Das toch gewoon 'survival of the fittest', hé anarchist?

AdrianHealey 29 september 2007 12:36

Natuurlijk, natuurlijk.

the outlaw torn 29 september 2007 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trapper (Bericht 2964362)
vind ik ook dan zeggen de ouders gewoon dat ze gerust de slet mogen uithangen
de pil voed geen kinderen op, ouders (normaal gezien ) wel ma ja die slimme ouders vantegenwoordig maakt ge toch ook niks meer wijs zenne "das allemaal conservatieve praat" meneer...:roll::evil:

de meeste kinderen groeien bij gescheiden ouders die elk een nieuwe liefde leren kennen, mss wel meedere lieven " verslijten" en daarmee een verkeerd beeld scheppen van hoe relaties zijn en waarvoor ze "dienen".

maw, het is idd de opvoeding die meespeelt, maar als ouders zelf de " slet" of "dekhengst" uithangen, dan kan je moeilijk aan je kind verkopen van het tegengestelde te zijn.

het algemeen ontbreken van een gezin zoals dat vroeger was, is ook verantwoordelijk vr het feit dat de gezinswarmte vandaag dikwijls onbestaande is. en daardoor zoeken kinderen , vaker aan hun lot overgelaten dan vroeger het geval was, vooral op emotioneel vlak.

en aangezien de meeste in zulke gezinnen opgroeien, gaan de meeste anderen, ook al worden deze misschien in een stabiele situatie opgevoed, dit gedrag ook stellen omwille van de groepsdruk.

forumspook 29 september 2007 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2964635)

er bestaat ook nog zo iets als de "gulden middenweg": iets dat zich situeert tussen het recht op verkrachting binnen het huwelijk, en de pil voorschrijven aan kinderen die met de poppen zouden moeten spelen, inplaats van met penissen.

Boadicea 29 september 2007 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 2964314)
Zelfs als ouder van zo'n vroegrijp type, dan stel ik mij toch nog de vraag of je dat kind zomaar de pil kan laten voorschrijven, ook al wil dat kind het zelf. Persoonlijk vind ik dat een kind van 10 nog niet met iemand onder de lakens moet kruipen, en ik vind mijzelf zeker niet conservatief of ouderwets.

Ik deel je mening volkomen, maar het probleem is: haalt een verbod iets uit?
Toen ik 10 jaar was, verkoos ik mijn barbiepoppen, maar als er tegenwoordig kinderen op "ontdekkingsreis" willen gaan, vrees ik dat ze dit niet altijd met hun ouders zullen bespreken.

Boadicea 29 september 2007 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2964107)
onregelmatige maandstonden en acné waren voor mij de belangrijkste redenen om vroeg met de pil te beginnen. Mijn maandstonden kwamen zo onregelmatig dat ik soms 4 weken met maandverband of tampon kon rondlopen voor het eindelijk 'kwam', en dat lichaamsdeel daar vindt dat eigenlijk niet zo fijn.

Zwijg, bij mij waren de bloedingen toen ik de pil nam juist veel pijnlijker dan mijn natuurlijke maandstonden. Die zijn pijnlijk, maar zelden zo erg dat ik over de vloer kruip, zoals bij die pil.
Plus dat het elke keer van die zwarte, stinkende drek was die er uit kwam. Ik kreeg er acne van en mijn B cup werd een F.
Dan kwam die dokter me nog vertellen dat die pil eigenlijk nog te licht was om voor mij doeltreffend te zijn.

Bhairav 29 september 2007 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 2964656)
de meeste kinderen groeien bij gescheiden ouders die elk een nieuwe liefde leren kennen, mss wel meedere lieven " verslijten" en daarmee een verkeerd beeld scheppen van hoe relaties zijn en waarvoor ze "dienen".

maw, het is idd de opvoeding die meespeelt, maar als ouders zelf de " slet" of "dekhengst" uithangen, dan kan je moeilijk aan je kind verkopen van het tegengestelde te zijn.

het algemeen ontbreken van een gezin zoals dat vroeger was, is ook verantwoordelijk vr het feit dat de gezinswarmte vandaag dikwijls onbestaande is. en daardoor zoeken kinderen , vaker aan hun lot overgelaten dan vroeger het geval was, vooral op emotioneel vlak.

en aangezien de meeste in zulke gezinnen opgroeien, gaan de meeste anderen, ook al worden deze misschien in een stabiele situatie opgevoed, dit gedrag ook stellen omwille van de groepsdruk.

Laten we dit alles verbieden!

filosoof 29 september 2007 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2962342)
"Uitschijten" word ook gebruikt.
Zoals veel andere woorden voor verschillende dingen gebruikt worden...

In één van de platste Antwerpse uitdrukkingen die ik ken:oops: :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be