![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Mensen die Belgie willen behouden moeten toch minstens goed kunnen opschieten met het overgrote deel van Belgie. Mensen die Vlaanderen alleen willen moeten toch minstens goed kunnen opschieten met het overgrote deel van Vlaanderen. Of ga je aan buurlanden elkaar verplichten graag te zien? Ga jij dan eens naar Israel? Of India? :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Aangezien de Vlaamse beweging ontstaan is als een emancipatorische beweging (en pas veel later rechtse uitspattingen kreeg), betekent het Vlaams-radicalisme het teruggrijpen naar de oorspronkelijke wortels van de Vlaamse beweging: de emancipatiestrijd. |
Zelfhaat 10 is ook weer eens op het forum, zie.
|
Citaat:
In Denemarken spreekt men toch ook alleen maar Deens? Loopt dat land vast? Frans als tweede taal in Vlaanderen is belachelijk, kennis van talen is altijd een surplus maar niet als officiele taal eh!:lol: |
Citaat:
Het is niet omdat de meningen nu erg geradicaliseerd zijn, dat het zo nog zal zijn eens Vlaanderen onafhankelijk zou zijn. Eens de onafhankelijkheid verworven is, zullen er een aantal partijen nog weinig bestaansredenen hebben en zullen we terug kunnen overgaan tot "de orde van de dag". Momenteel zitten we wel in een uitzonderlijke situatie en voelen de Vlamingen dat hun onrecht aangedaan wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote=gm10;2969303]
Wil je leven in een Republiek Vlaanderen die gekneed wordt door de Vlaams-readicalen?[/quot natuurlijk, no probleme, beter té extreem dan niet extreem genoeg, verzwakken doen ze eens aan de macht in een democratisch systeem toch, ze moeten tenslotte overeenkomen met hun coalitiepartners e. in een onafhankelijk vlaanderen ga ik er vanuit dat de directe democratie zonder cordon etc, heerst. dus ook geen cordon tegen links, noch tegen rechts. |
Citaat:
Belgie haat vlaanderen niet, vlamingen blijkbaar wel belgie. Buurlanden verplichten elkaar graag te zien? waar heb ik dat gezegd? En waar haalt ge het dat ik belgie wil behouden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had het niet over het officiële gedeelte, wel over de voordelen van meertalig zijn. Jij zou bv. Frans schrappen omdat je daar een bloedhekel aan hebt, maar wie heb je er uiteindelijk mee liggen? Juist ja, enkel jezelf. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be