system |
24 oktober 2007 08:01 |
[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt
(Bericht 3018902)
Één pot stront is het allemaal voor mij en waar best niet te veel woorden aan vuil gemaakt worden. Jammer genoeg hebben de Belgicisten altijd de neiging om met het vingertje te wijzen op het foutieve verleden van de Vlaamse Beweging. Altijd vergeten ze nazivriendjes Degrelle en Leopold III. Waarom toch?[/quote]
|
Of de Belgicisten dat vergeten weet ik niet. Ik vergeet het in ieder geval niet. Immers, ik zeg dat Degrelle Wallonië verkwanseld heeft aan de Nazi's net zoals het VNV Vlaanderen heeft verkwanseld aan dezelfde Hitlerbende. Over Léopold III valt er niet veel goeds te zeggen. Een autoritair, hooghartig, cassant persoon die tijdens de oorlog op zijn kasteel fuifde dat het geen naam had terwijl de mensen honger leden, een minderjarige verleidde en in het geniep ermee trouwde met medewerking van Kardinaal van Roey. En dan nog eerst voor de kerk wat volstrekt ongrondwettelijk is. En dat voor een koning, symbool van een zekere légaliteit. Men moet het maar durven.
Neen, Léopold III, daar moeten we niet teveel woorden aan vuil maken. Tijdverlies.
|