Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het dodendraadje van 2008: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100215)

Den Ardennees 24 maart 2008 23:16

ik dacht dat George Martin de vijfde Beatle was :|

vlaanderen72 25 maart 2008 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3186553)
Weet ik niet, ik heb ze nog nooit opgezocht en ik zal ze ook niet opzoeken.;-)

Kijk es in de spiegel!:lol:

Everytime 26 maart 2008 22:08

Thierry Gilardi is overleden. Thierry Gilardi was een Franse TV-sportjournalist op TF1. Hij presenteerde onder meer "Téléfoot" elke zondagmiddag op TF1 en had Thierry Roland enkele jaren geleden vervangen voor de presentatie van de grote voetbalmatchs waar Frankrijk speelde (Mundial, enz.....). Thierry Gilardi was 49.

http://www.youtube.com/watch?v=gOdEqf5eoPo

Derk de Tweede 3 april 2008 15:25

Drummer Kraftwerk overleden
De voormalige drummer van de legendarische Duitse elektronicaband Kraftwerk, Klaus Dinger, is aan een hartaanval overleden, zo werd vandaag bekendgemaakt door de kranten Westdeutsche Zeitung en Express. Dinger overleed reeds op 21 maart, enkele dagen voor zijn 62ste verjaardag.

Techno-pioniers
Dinger vormde in de vroege jaren zeventig samen met Ralf Hütter, Florian Schneider en Andreas Hohmann de groep Kraftwerk. De groep uit Düsseldorf groeide uit tot de meest invloedrijke techno-pioniers uit de globale muziekscène.

Neu!
Dinger stapte echter in 1972, enkele jaartjes voor de grote doorbraak van de groep, uit de band. Daarna richtte hij de avantgardegroep Neu! op, die drie grensverleggende albums uitbracht (met de welluidende titels Neu, Neu 2 en Neu3) maar nooit enige mainstream-bekendheid verwierf. Ook La Düsseldorf was een project van Dinger. (belga/lb)

MaGNiFiCaT 3 april 2008 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3341631)
Drummer Kraftwerk overleden
De voormalige drummer van de legendarische Duitse elektronicaband Kraftwerk, Klaus Dinger, is aan een hartaanval overleden, zo werd vandaag bekendgemaakt door de kranten Westdeutsche Zeitung en Express. Dinger overleed reeds op 21 maart, enkele dagen voor zijn 62ste verjaardag.

Techno-pioniers
Dinger vormde in de vroege jaren zeventig samen met Ralf Hütter, Florian Schneider en Andreas Hohmann de groep Kraftwerk. De groep uit Düsseldorf groeide uit tot de meest invloedrijke techno-pioniers uit de globale muziekscène.

Neu!
Dinger stapte echter in 1972, enkele jaartjes voor de grote doorbraak van de groep, uit de band. Daarna richtte hij de avantgardegroep Neu! op, die drie grensverleggende albums uitbracht (met de welluidende titels Neu, Neu 2 en Neu3) maar nooit enige mainstream-bekendheid verwierf. Ook La Düsseldorf was een project van Dinger. (belga/lb)

Ook weer maar 62 jaren.8O Blijkbaar moet de levenstijl van rockartiesten wel héél nefast zijn.:?

the outlaw torn 3 april 2008 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3341904)
Ook weer maar 62 jaren.8O Blijkbaar moet de levenstijl van rockartiesten wel héél nefast zijn.:?

seks drugs en rock 'n roll, daar moeten vodden van komen ( allee, van die drugs toch )

Knuppel 3 april 2008 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3341904)

'Maar' 62 jaar?

Ik dacht dat jij 62 stokoud vond?

Knuppel 3 april 2008 18:14

Hoe oud was rockartiest Boudewijn Von Saksen Coburg Gotha eigenlijk toen hij de pijp aan Maarten gaf?

MaGNiFiCaT 3 april 2008 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3341993)
'Maar' 62 jaar?

Ik dacht dat jij 62 stokoud vond?

Om een bepalende rol te spelen in de maatschappij is 62 oud, maar 62 is te jong om te sterven.

Mijn 2 grootvaders zijn nu 91 en 97 jaren en wonen nog zelfstandig.
Ik heb de vader van mn 97-jarige grootvader nog gekend die aan 104 overleed. Een overgrootmoeder werd 106 en alle anderen boven de 90.

Dus voor mij is pas 90 jaar een acceptabele leeftijd om te overlijden.;-)

Ja, en jij bent een oud besje.:|:twisted:

MaGNiFiCaT 3 april 2008 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3341996)
Hoe oud was rockartiest Boudewijn Von Saksen Coburg Gotha eigenlijk toen hij de pijp aan Maarten gaf?

63 jaren, véél te jong.:-( De man die leefde als een asceet moest toch zo vroeg sterven, het is niet eerlijk.

Knuppel 3 april 2008 18:23

Boudewijn was één jaar ouder dan Dinger. Zijn levensstijl moet dus wel héél nefast geweest zijn.

MaGNiFiCaT 3 april 2008 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3342025)
Boudewijn was één jaar ouder dan Dinger. Zijn levensstijl moet dus wel héél nefast geweest zijn.

Hij leefde als een asceet, plus hou er rekening mee dat de man vele en vele uren klopte, weinig rust, zich héél wat aantrok, teveel missch. Zn job heeft hem zn gezondheid gekost.

Knuppel 3 april 2008 18:27

Citaat:

Ja, en jij bent een oud besje.
Aan jouw verering voor een middeleeuwse poppenkast te zien ben jij een stuk ouder dan ik.

MaGNiFiCaT 3 april 2008 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3342036)
Aan jouw verering voor een middeleeuwse poppenkast te zien ben jij een stuk ouder dan ik.

Mis poes! Géén middeleeuwse poppenkast, maar een reëele, hedendaagse monarchie. ;-)

Knuppel 3 april 2008 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3342034)
Hij leefde als een asceet, plus hou er rekening mee dat de man vele en vele uren klopte, weinig rust, zich héél wat aantrok, teveel missch. Zn job heeft hem zn gezondheid gekost.

Hou er ook maar rekening mee dat zijn kaars niet uitging tijdens zijn nutteloze bezigheden ten lande maar tijdens zijn vakantie.

Knuppel 3 april 2008 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3342039)
Mis poes! Géén middeleeuwse poppenkast, maar een reëele, hedendaagse monarchie. ;-)

Desalniettemin een middeleeuwse poppenkast.

MaGNiFiCaT 3 april 2008 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3342042)
Desalniettemin een middeleeuwse poppenkast.

Nééén, een hedendaagse monarchie.

MaGNiFiCaT 3 april 2008 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3342041)
Hou er ook maar rekening mee dat zijn kaars niet uitging tijdens zijn nutteloze bezigheden ten lande maar tijdens zijn vakantie.

Je hebt er géén gedacht van wat zn verantwoordelijkheden waren.8O

Missch moest hij meer vakantie genomen hebben, meer tot rust komen.

Zwartengeel 3 april 2008 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3342039)

Alleen al dat woord 'monarchie', afgeleid van de Griekse termen monos (één) en arkhein (heersen), is op zich een aanfluiting van alles wat een geloofwaardige hedendaagse regeringsvorm moet voorstellen.

Knuppel 3 april 2008 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3342049)
Nééén, een hedendaagse monarchie.

Monarchieën zijn en blijven middeleeuwse poppenkasten.

MaGNiFiCaT 3 april 2008 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3342518)

Maar nééé!! Koppige keikop!!:x:x Géén middeleeuwse poppenkast!!:x

We zijn 2008, en de monarchie in belgië is nog steeds een feit, dus niks middeleeuws!!

Dronkoers 3 april 2008 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3342017)
Om een bepalende rol te spelen in de maatschappij is 62 oud, maar 62 is te jong om te sterven.

Mijn 2 grootvaders zijn nu 91 en 97 jaren en wonen nog zelfstandig.
Ik heb de vader van mn 97-jarige grootvader nog gekend die aan 104 overleed. Een overgrootmoeder werd 106 en alle anderen boven de 90.

Dus voor mij is pas 90 jaar een acceptabele leeftijd om te overlijden.;-)

Ja, en jij bent een oud besje.:|:twisted:

Zei jij overlaatst niet dat ge een beetje van dat "adelijk" bloed had?
Mag ik er u dan op wijzen dat werkmensen gewoon minder lang leven? ;-)

Dr. Strangelove 3 april 2008 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3320928)
ik dacht dat George Martin de vijfde Beatle was :|

ik dacht dat Pete Best de 5de Beatle was :-D

MaGNiFiCaT 4 april 2008 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3342713)
Zei jij overlaatst niet dat ge een beetje van dat "adelijk" bloed had?
Mag ik er u dan op wijzen dat werkmensen gewoon minder lang leven? ;-)

Ik geloof vooral dat 2 factoren héél belangrijk zijn:

-de levensstijl,
-de overgeërfde genen.

En als je veel geluk hebt zijn er zowel langs vaders- als moederszijde gezonde genen, en is de situatie zo dat je een tamelijk gedisciplineerd leven kunt leiden.;-) Maar voor dat laatste kan men zelf zorgen.

Dronkoers 4 april 2008 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3342820)
Ik geloof vooral dat 2 factoren héél belangrijk zijn:

-de levensstijl,
-de overgeërfde genen.

En als je veel geluk hebt zijn er zowel langs vaders- als moederszijde gezonde genen, en is de situatie zo dat je een tamelijk gedisciplineerd leven kunt leiden.;-) Maar voor dat laatste kan men zelf zorgen.

Liever 50 jaar geleeft hebben, dan streven naar die 100 jaar ze ;-)

Den Ardennees 4 april 2008 09:51

Spijtig, Rock Steady Crew is één van mijn verste muzikale herinneringen :cry:

Citaat:

Wayne Frost van Rock Steady Crew overleden

Wayne Frost, lid van het breakdance- en hiphopcollectief Rock Steady Crew, is donderdag op 44-jarige leeftijd overleden. Hij was al lange tijd ziek.

De Rock Steady Crew was vooral een dansgroep, maar had in 1984 een hit met 'Hey you (The Rock Steady Crew)'. Frost, alias Frosty Freeze, en drie andere leden van het collectief zijn te zien in de film 'Flashdance' uit 1983, die een wereldwijde breakdance-rage ontketende. Frost stond bekend om zijn energieke stijl, ingewikkelde danspatronen en gewaagde manoeuvres.
www.depers.nl

Derk de Tweede 4 april 2008 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3343142)
Spijtig, Rock Steady Crew is één van mijn verste muzikale herinneringen :cry:

www.depers.nl

Het dreigt een slecht jaar voor muzikanten te worden.
Keith Richards, goed voor een liter whiskey per dag en die voor meer dan een miljoen aan heroine heeft gebruikt leeft echter nog steeds.

Den Ardennees 4 april 2008 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3343213)
Het dreigt een slecht jaar voor muzikanten te worden.
Keith Richards, goed voor een liter whiskey per dag en die voor meer dan een miljoen aan heroine heeft gebruikt leeft echter nog steeds.

ook fan geweest van de Rock Steady Crew?

vlaanderen72 4 april 2008 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3342518)

Inderdaad ,en ze wanen zich nog heel wat ook die uitzuigers!Ik heb es op 1meter van den albert gestaan op een betoging een vriendin van mij gaf toen een brief aan hem ,hij deed die open en schrok behoorlijk hahaha in koeienletters stond erop belgie barst!Uiteraard direct politie enz erbij .Maar het was het waard en voor herhaling vatbaar!En dat heb ik intussen al gedaan hehe.Weg met de monarchie!

Dronkoers 4 april 2008 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 (Bericht 3343315)
Inderdaad ,en ze wanen zich nog heel wat ook die uitzuigers!Ik heb es op 1meter van den albert gestaan op een betoging een vriendin van mij gaf toen een brief aan hem ,hij deed die open en schrok behoorlijk hahaha in koeienletters stond erop belgie barst!Uiteraard direct politie enz erbij .Maar het was het waard en voor herhaling vatbaar!En dat heb ik intussen al gedaan hehe.Weg met de monarchie!

Ook vrij onvoorzichtig, voor 't zelfde geld zat er anthrax in ;-)

vlaanderen72 4 april 2008 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3343324)
Ook vrij onvoorzichtig, voor 't zelfde geld zat er anthrax in ;-)

Ja ammehoela en dan zelf eraan zijn zeker, nee nee is al effe geleden en dat was aan de vestingstraat dacht ik in Antwerpen zijstraat van de meir.Die uren in da celleke op de luchtbal gingen vlug voorbij we hebben goed gelachen zeker toen ze die algerijn bij ons staken haha.

Dronkoers 4 april 2008 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 (Bericht 3343350)
Ja ammehoela en dan zelf eraan zijn zeker, nee nee is al effe geleden en dat was aan de vestingstraat dacht ik in Antwerpen zijstraat van de meir.Die uren in da celleke op de luchtbal gingen vlug voorbij we hebben goed gelachen zeker toen ze die algerijn bij ons staken haha.

Leuk eh, die vrije meningsuiting ;-)

vlaanderen72 4 april 2008 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3343357)
Leuk eh, die vrije meningsuiting ;-)

Inderdaad :lol: maar ach het was het waard .

Dronkoers 4 april 2008 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 (Bericht 3343365)
Inderdaad :lol: maar ach het was het waard .

:-P

Zoals het feit dat "smaad aan de politie" meer een goede investering is ipv een boete allez ;-)

Derk de Tweede 4 april 2008 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3343258)
ook fan geweest van de Rock Steady Crew?

Niet echt fan, maar ik ken ze beroepshalve wel!

Derk de Tweede 4 april 2008 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 (Bericht 3343315)

Jij vlegel! :roll:

vlaanderen72 4 april 2008 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3343372)
:-P

Zoals het feit dat "smaad aan de politie" meer een goede investering is ipv een boete allez ;-)

Ik heb geen boete gehad hoor en ht staat zelfs niet op mijn strafblad was toen nog minderjarig ,zal er wel mee te maken hebben.Geweld is er ook niet gebruikt .We deden ons ding en klaar is kees opdracht volbracht.Die koningsgezinden hadden ook de schrik van hun leven en o ironie ze hebben er van hen per ongeluk een paar opgepakt !Haha ik zie die verontwaardigde koppen nog voor me!:lol:

Dronkoers 4 april 2008 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 (Bericht 3343436)
Ik heb geen boete gehad hoor en ht staat zelfs niet op mijn strafblad was toen nog minderjarig ,zal er wel mee te maken hebben.Geweld is er ook niet gebruikt .We deden ons ding en klaar is kees opdracht volbracht.Die koningsgezinden hadden ook de schrik van hun leven en o ironie ze hebben er van hen per ongeluk een paar opgepakt !Haha ik zie die verontwaardigde koppen nog voor me!:lol:

Mogen ze minderjarigen in een cel steken?

vlaanderen72 4 april 2008 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3343440)
Mogen ze minderjarigen in een cel steken?

Ik was toen 17 dus jazeker.Was maar voor een paar uur en er werd een foto getrokken,vingerafdrukken gemaakt.Nadien mocht ik nog op het matteke komen bij de toenmalige rijkswacht in mijn gemeente.

Dronkoers 4 april 2008 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 (Bericht 3343478)
Ik was toen 17 dus jazeker.Was maar voor een paar uur en er werd een foto getrokken,vingerafdrukken gemaakt.Nadien mocht ik nog op het matteke komen bij de toenmalige rijkswacht in mijn gemeente.

Ach, memories... ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be